Inlägg från: ettem |Visa alla inlägg
  • ettem

    Hej någon mer som ska gifta sig hösten 2010? Då kanske vi kan följas åt här. Med tips ideer och allt anant nyttig info.

    Vi har precis börjat fundera/planera för bröllop den 10 oktober 2010! Men eftersom detta är en söndag så blir det inget "vanligt" bröllop med kyrka, middag, fest- kan inte kräva att gästerna skall vara lediga på måndagen plus att vi har vänner och släkt spridda runt omkring i landet.
    Så tanken än så länge är någon aktivitet + fest på lördag, följt av förmiddagsbröllop,brunch, tårta på söndagen...!!

    Vi får se hur det blir, och jag skulle GÄRNA bolla lite idéer med andra som vi gifta sig 101010 , och andra 2010 brudar också förstås

  • ettem

    Vi har precis börjat tänka på bröllop i oktober 2010, och jag tänker nog inte göra nåt mer än en budget och börja spara innan oktober i år; då är det ett år kvar och med tanke på att oktober inte är en populär bröllopsmånad så lär det knappast vara svårt att hitta lokal/frisör/fotograf och allt annat som skall bokas, så ett års planering (och ett och ett halvt års fundering...) borde räcka mer än väl för oss!


    Linabullar84 skrev 2009-02-04 21:38:49 följande:
    Hej!Vi har rätt nygligen bestämt att vi ska gifta oss den 3 aug 2010 :) *hihi* Men det råder totalt djungel för mig och vi har inte börjat planerar något mer än VART och NÄR vi ska gifta oss.. Killen är seg. vad annars :S Jga har 1000 frågor och vet inte ens vilken ända jag ska börja i. Men en stor fråga för mig är... NÄr ska man börja planera på riktigt? Är ju ändå långt kvar till Aug 2010.
  • ettem

    Vad kul att se att det finns andra som vill gifta sig 101010 (då kommer sambon ALDRIG glömma bröllopsdagen, hehe...)
    Vilken tid har ni tänkt gifta er?? Jag vill ha ett förmiddagsbröllop, men då krockar det ju med högmässan i kyrkan, så det får väl bli borgerligt istället. Eller om man hittar en liten kyrka utan någon stor församling, som inte har högmässa.


    Muntrik skrev 2009-02-11 11:52:29 följande:
    Hej!Vi planerar också bröllop till den 101010!Vi ska förhoppningsvis komma iväg o kolla på lokal och kyrka i helgen ska bli så roligt!Eftersom den 10/10 som sagt var är en söndag så har vi tänkt att ha ett litet bröllop (ca 25gäster) på dagen med middag och tårta efteråt. Sen ska vi åka på bröllopsresa en vecka för att sen helgen efter (alternativt vänta till sommaren) ha en stor fest för övrig släkt och vänner! Vi har väl tänkt och försöka hålla en budget på ungefär 30 000kr men vi får väl se vart det hamnar!
  • ettem

    Någonannan som börjat fundera över "tema"/färger än...???
    Jag älskar höstens alla röda och orange färger, så det känns nog nästan givet. Kastanjer, löv, rönnbärsklasar, mängder av ljus... Kan bli hur mysigt som helst!!
    Men brudbuketten känns inte så självklar... Skulle vilja ha kallor, eller kanske gerberor??
    Skruttis 82 skrev 2009-02-13 09:22:05 följande:
    [citat]

    "Vi som tänker gifta oss på hösten ska ni ha något särskilt tema på blommor och så? Typ dekorationer med lite höst tema. Typ kastanjer röda gula löva och så? Funderar på det och då slipper man betala något. Måla löv avtryck på pappertalrik och sätta värmeljus på. Hmmm fick lite ideer nu när jag skrev. Men sambon vill ha lila och vitt tema. Då funkar inte min ide med löven."

  • ettem

    Jag vågade knappt gå in på den här sidan med tanke på att det är ett och ett halvt år kvar till dagen D, så det är skönt att se att det finns fler som är ut i god tid ...

  • ettem

    Ja, det tror jag också!! Och kul att kunna bjuda in släkt och vänner på en hejdundrande fest mitt under den långa hösten när de flesta inte har något annat planerat...

    Therese 83 skrev 2009-02-15 18:57:46 följande:


    Det är hel suveränt att gifta sig på hösten med dessa underbara färger och mörkret som faller på. Väldigt mysigt och som sagt gratis med dekorationer
  • ettem

    Japp, lokaler är SVÅRT! Vi bor och arbetar i Norge just nu, och driver ett hotell. Så är vi kvar här då så är ju platsen given - MEN eftersom vår son börjar sexårs i augusti 2010 så vill jag helst bo i Sverige då, och frågan är var....???

  • ettem

    Har ni berättat att ni skall gifta er, eller är det en hemlighet tills dess att inbjudningskortetn kommer...???

    Jag är så dålig på att hålla tyst när det gäller sånt här, så jag har redan berättat för min mamma och syster (som skall få den stora äran att vara tärna ) att vi bestämt att vi SKALL gifta oss i oktober 2010 (ingen stor överraskning efter sju år och ett barn förvisso...) och tänkte väl egentligen försöka hålla tyst om det för övrig släkt och vänner. Men det är svåååårt...

    Hur gör ni???

  • ettem

    Jag har faktiskt redan funderat över underhållningen
    Det finns en trubadur/underhållare som är ruskigt bra, och för ett år sedan sa min sambo "När vi gifter oss, då skall vi ha XX till att spela!!" och det har jag så klart inte glömt, så jag tänkte se om jag kunde boka in honom som en överraskning till min sambo- inte säga ett ljud och be personen i fråga att säga att han redan är bokad på annat håll om min sambo får för sig att ringa själv... Det tror jag hade blivit en toppenöverraskning för honom!!!

    I helgen kommer min syster/tärnan på besök, så då tänkte jag börja bolla lite idéer med henne. Vi har 60 mil emellan oss, och det kan ju vara bra så här i början av planeringen, annars skulle jag väl tjata ihjäl henne, hehehe. Fast jag var tärna på hennes bröllop, så nu får hon igen!

  • ettem

    Suck, hade egentligen bestämt datum till 10/10 2010, men så har vi precis bestämt oss för att flytta tillbaka till Sverige (bor i Norge nu) och tänkte köpa hus plus försöka få ett syskon till vår son , och plötsligt blir det kanske svårt med hus, ett barn OCH bröllop under loppet av drygt ett år, inget av det är ju direkt gratis - vill dessutom inte ha med en liten bebis på bröllopet, då vill jag ju bara kunna slappna av och ha KUL, och inte kan man fråga någon nära anhörig att vara barnvakt, för dem vill man ju ha med på festen så klart!

    SÅ, nu funderar vi på om vi skall skjuta på bröllopet, eller om vi helt enkelt skall ha ett litet, enkelt förmiddagsbröllop den 10/10 2010 för våra familjer och ett par vänner , och ha festen vid ett senare tillfälle... Arrrrggghhhh, vad svårt.... Men av hus, syskon och bröllop så kommer bröllop längst ner på prio-listan just nu.
    Får väl bli dop och överraskningsbröllop om allt går som vi vill , hehehe.

Svar på tråden Hej någon mer som ska gifta sig hösten 2010? Då kanske vi kan följas åt här. Med tips ideer och allt anant nyttig info.