• Skruttis 82

    Hej någon mer som ska gifta sig hösten 2010? Då kanske vi kan följas åt här. Med tips ideer och allt anant nyttig info.

    Själv e det bestämt att vi ska gifta oss hösten 2010 men datum eller något annat är inte bestämt än. Men med tiden så kommer förhoppningsvis det vara bestämt. Vi får hoppas det i alla fall.

    Skruttis 82 Hösten 2010

  • Svar på tråden Hej någon mer som ska gifta sig hösten 2010? Då kanske vi kan följas åt här. Med tips ideer och allt anant nyttig info.
  • ettem

    Någonannan som börjat fundera över "tema"/färger än...???
    Jag älskar höstens alla röda och orange färger, så det känns nog nästan givet. Kastanjer, löv, rönnbärsklasar, mängder av ljus... Kan bli hur mysigt som helst!!
    Men brudbuketten känns inte så självklar... Skulle vilja ha kallor, eller kanske gerberor??
    Skruttis 82 skrev 2009-02-13 09:22:05 följande:
    [citat]

    "Vi som tänker gifta oss på hösten ska ni ha något särskilt tema på blommor och så? Typ dekorationer med lite höst tema. Typ kastanjer röda gula löva och så? Funderar på det och då slipper man betala något. Måla löv avtryck på pappertalrik och sätta värmeljus på. Hmmm fick lite ideer nu när jag skrev. Men sambon vill ha lila och vitt tema. Då funkar inte min ide med löven."

  • Therese 83

    Hoppar in i denna tråden med. Vad kul att vi är ett par stycken :)
    Har inte satt något datum än. Ska gifta oss borgligt och sedan överraska med fest för familjerna.

  • Therese 83

    Det är hel suveränt att gifta sig på hösten med dessa underbara färger och mörkret som faller på. Väldigt mysigt och som sagt gratis med dekorationer

  • ettem

    Jag vågade knappt gå in på den här sidan med tanke på att det är ett och ett halvt år kvar till dagen D, så det är skönt att se att det finns fler som är ut i god tid ...

  • ettem

    Ja, det tror jag också!! Och kul att kunna bjuda in släkt och vänner på en hejdundrande fest mitt under den långa hösten när de flesta inte har något annat planerat...

    Therese 83 skrev 2009-02-15 18:57:46 följande:


    Det är hel suveränt att gifta sig på hösten med dessa underbara färger och mörkret som faller på. Väldigt mysigt och som sagt gratis med dekorationer
  • feltsen

    vi har ännu inte bestämt oss om vi ska skaffa ett syskon till vår dotter till sommaren 2010 eller om vi ska gifta oss då..:D vill helst göra både och men vill inte vara höggravid när vi gifter oss ;D

    har börjat titta litegrann på lokaler dock, men vad svårt det är! alltid är det något som inte känns rätt. Och vi vill gifta oss borgerligt, utomhus gärna, på någon vacker plats, men har ännu inte hittat det perfekta stället (om nu något sådant finns). Åh, vill helst gifta mig NU!

  • ettem

    Japp, lokaler är SVÅRT! Vi bor och arbetar i Norge just nu, och driver ett hotell. Så är vi kvar här då så är ju platsen given - MEN eftersom vår son börjar sexårs i augusti 2010 så vill jag helst bo i Sverige då, och frågan är var....???

  • feltsen

    fåfängan i stockholm ser fint ut på hemsidan, men jag vet inte..jag har nog mer föreställt mig vigseln på en plats som är omgiven av mer natur. Man vet inte riktigt hur man ska hitta något sådant, naturplatser annonserar väl inte direkt ut på hemsidor?

  • Augusti2010
    feltsen skrev 2009-02-15 19:43:43 följande:
    börjat titta litegrann på lokaler dock, men vad svårt det är! alltid är det något som inte känns rätt. Och vi vill gifta oss borgerligt, utomhus gärna, på någon vacker plats, men har ännu inte hittat det perfekta stället (om nu något sådant finns). Åh, vill helst gifta mig NU!
    Ska ni ha en middag/fest efteråt också? Det är ju underbara omgivningar runt många slott/herrgårdar där man sedan kan ha middagen. Vi har varit och tittat på flera sådana ställen där de har lite som idé att man kan ha borgerlig vigsel på nåt naturskönt ställe i närheten och sedan festen i anslutning till det. Så om ni hade tänkt något i den stilen, kolla runt bland potentiella festlokaler så har de säkert tips på naturskönt ställe i närheten för vigseln. Oftast har de som äger/jobbar på såna ställen en otrolig kännedom om bygden omkring och vilka möjligheter som finns.
  • asfaltsblomman

    Vi kommer också att gifta oss på sensommaren hösten 2010. Jag hade tänkt kolla in trädens färger när de är som bäst. Har planer på en herrgårdspark med ett litet kapell som vigselplats, och sedan ett lokalt hotell i gamaldagsstil för själva festen. Ska kolla in allt en sista gång innan vi bestämmer oss. Kul att höra hur långt ni andra kommit i er planering. Börjar kännas somn att det är på riktigt nu. Vi ska ju faktiskt gifta oss nästa år

Svar på tråden Hej någon mer som ska gifta sig hösten 2010? Då kanske vi kan följas åt här. Med tips ideer och allt anant nyttig info.