• Skruttis 82

    Hej någon mer som ska gifta sig hösten 2010? Då kanske vi kan följas åt här. Med tips ideer och allt anant nyttig info.

    Själv e det bestämt att vi ska gifta oss hösten 2010 men datum eller något annat är inte bestämt än. Men med tiden så kommer förhoppningsvis det vara bestämt. Vi får hoppas det i alla fall.

    Skruttis 82 Hösten 2010

  • Svar på tråden Hej någon mer som ska gifta sig hösten 2010? Då kanske vi kan följas åt här. Med tips ideer och allt anant nyttig info.
  • feltsen

    Ja, vi vill gärna ha festen i anslutning, eller ganska nära iallafall. Bra tips om att hitta lokal och sedan fråga om ett fint ställe utomhus, tack!!


    Augusti2010 skrev 2009-02-16 20:18:17 följande:
    Ska ni ha en middag/fest efteråt också? Det är ju underbara omgivningar runt många slott/herrgårdar där man sedan kan ha middagen. Vi har varit och tittat på flera sådana ställen där de har lite som idé att man kan ha borgerlig vigsel på nåt naturskönt ställe i närheten och sedan festen i anslutning till det. Så om ni hade tänkt något i den stilen, kolla runt bland potentiella festlokaler så har de säkert tips på naturskönt ställe i närheten för vigseln. Oftast har de som äger/jobbar på såna ställen en otrolig kännedom om bygden omkring och vilka möjligheter som finns.
  • Muntrik

    Vi (jag) har också tänkt att försöka hålla mig till höstens färger och ta så mycket som möjligt ifrån naturen!
    Älskar alla färgskiftningar som sker på hösten!

  • Humlan66

    Nja inte hösten 2010 men väl sensommar .. Aug 2010 21 eller 28 blir det . kan ju kika in här ändå ;)

  • Ewy

    Vi ska också gifta oss 2010, men mitt på sommaren den 10/7. Kan ju ändå kika in här!

  • ettem

    Har ni berättat att ni skall gifta er, eller är det en hemlighet tills dess att inbjudningskortetn kommer...???

    Jag är så dålig på att hålla tyst när det gäller sånt här, så jag har redan berättat för min mamma och syster (som skall få den stora äran att vara tärna ) att vi bestämt att vi SKALL gifta oss i oktober 2010 (ingen stor överraskning efter sju år och ett barn förvisso...) och tänkte väl egentligen försöka hålla tyst om det för övrig släkt och vänner. Men det är svåååårt...

    Hur gör ni???

  • Skruttis 82

    Jag har berättat det för mamma, syster och en kompis. Kompisen tänkte jag be hjälpa till lite sen om hon vill. Men jag har lika svårt att hålla tyst om allt så jag undrar om det funkar. Men ska ge mig f*n på att jag ska försöka.

    Någon som har bestämt något annat skoj till bröllopet? Hittade ett fint halsband på ur och penn igår somnjag tänkte ha på mig. Visst det e billgit men fint. Varför ska allt vara så dyrt? Bättre och lägga pengar på annat.

  • ettem

    Jag har faktiskt redan funderat över underhållningen
    Det finns en trubadur/underhållare som är ruskigt bra, och för ett år sedan sa min sambo "När vi gifter oss, då skall vi ha XX till att spela!!" och det har jag så klart inte glömt, så jag tänkte se om jag kunde boka in honom som en överraskning till min sambo- inte säga ett ljud och be personen i fråga att säga att han redan är bokad på annat håll om min sambo får för sig att ringa själv... Det tror jag hade blivit en toppenöverraskning för honom!!!

    I helgen kommer min syster/tärnan på besök, så då tänkte jag börja bolla lite idéer med henne. Vi har 60 mil emellan oss, och det kan ju vara bra så här i början av planeringen, annars skulle jag väl tjata ihjäl henne, hehehe. Fast jag var tärna på hennes bröllop, så nu får hon igen!

  • Muntrik

    Vi har redan berättat för alla att vi ska gifta oss gjorde det samtidigt som vi förlovade oss!

  • Therese 83

    Nej, vi kommer inte att berätta. Får komma som en överraskning. Dock gifter vi oss borgeligt och familjerna bjuds endast till festen. Vilket upplägg ska man ha då?
    Tänkte att vi ska vara på en mindre herrgård. Vi ankomst bjuds det på snittar och bubblel och sedan sätter man sig till bods och äter trerätters inkl tårta. Men detta blir egentligen som en "vanlig" middag, då vi inte hade tänk någon dans eller har något annat planerat under kvällen. Låter det helt tokigt?!

  • Skruttis 82

    Therrese83: Jag funderar likadant som dig. Vill gifta mig kyrkligt men inte ha någon stor fest efteråt. Typ som du sa "vanlig middag". Varför ska man ha det lidant som alla adnra?

Svar på tråden Hej någon mer som ska gifta sig hösten 2010? Då kanske vi kan följas åt här. Med tips ideer och allt anant nyttig info.