• burnisen

Visa mig era egentillverkade inbjudningskort!

Ja som rubriken, inspirationen står på NOLL och jag ber er ge mig lite tips???

Någon??

//Helena

• Svar på tråden Visa mig era egentillverkade inbjudningskort!
  • Avalon75
    Heloise skrev 2009-02-06 23:56:28 följande:
    Har bild på våra enkla inte speciellt fancy inbjudningskort i galleriet. Men vi gillar dem www.brollopstorget.se/hem/heloise/galleri.php
    Jag tyckte dessa var superfina! Inte alls "icke-fancy"!
    Brunt och turkost är verkligen en vinnande kombination.
    Om man får fråga; var har du fått tag på pappret till själva kortet; det mönstrade turkosa?
  • gotlandsulrika

Prototyp finns i mitt galleri. Blev lite si och så med sigillet, krävs nog lite träning.

• Heloise

Oh vad roligt att du tyckte de var fina
    Det mönstrade turkosa papperet har jag köpt på en hobby butik här i stan( Gävle). Jag vet faktiskt inte vad de heter men jag tror att man kan beställa från den affären( kan kolla upp det om du vill). Jag var där i går och köpte deras sista bunt med papper, håller på och gör iordning tackkorten. Lägger in en bild när de är klara

Avalon75 skrev 2009-04-09 08:40:52 följande:
    Jag tyckte dessa var superfina! Inte alls "icke-fancy"!Brunt och turkost är verkligen en vinnande kombination.Om man får fråga; var har du fått tag på pappret till själva kortet; det mönstrade turkosa?
  • 20090725

bild finns i mitt galleri, vi ville ha dem väldigt enkla och det har kostat ca 3,50:-/st att göra dem

• Avalon75
    Heloise skrev 2009-04-09 12:13:32 följande:
    Oh vad roligt att du tyckte de var fina Det mönstrade turkosa papperet har jag köpt på en hobby butik här i stan( Gävle). Jag vet faktiskt inte vad de heter men jag tror att man kan beställa från den affären( kan kolla upp det om du vill). Jag var där i går och köpte deras sista bunt med papper, håller på och gör iordning tackkorten. Lägger in en bild när de är klara
    Du får jättegärna kolla märket på pappret, om du ids...
    Jag tycker det är enormt vackert papper.

I övrigt så bor jag i Götelaborg och hade mitt första (men inte sista) besök på In-Ex idag - vilken affär och vilka priser! Jag räknar nu med att skriva ner planerad budget för kort och trycksaker med 800 spänn. Rolig påskkaramell!
  • 20090725

ja, det e en helt underbar affär, blev helt lyrisk första gången jag va där, nu kan jag gå dit när jag endå e istan bara för att titta lite!!

Avalon75 skrev 2009-04-09 13:31:37 följande:
    Du får jättegärna kolla märket på pappret, om du ids... Jag tycker det är enormt vackert papper.I övrigt så bor jag i Götelaborg och hade mitt första (men inte sista) besök på In-Ex idag - vilken affär och vilka priser! Jag räknar nu med att skriva ner planerad budget för kort och trycksaker med 800 spänn. Rolig påskkaramell!
  • bröllopsblomma

Vi var på IN-EX i lördags och köpte allt till inbjudningskort och festhäften. Ska stämpla och göra det själv. Så roligt!!

• Twixiee

Våra inbjudningskort finns i galleriet, enkla men ändå rätt så söta
    Hoppas du har fått lite inspiration. Jag hade ett h-vete innan jag kom på hur jag skulle göra. Jag skriver jag, då min karl inte var så intresserad

• Taaanja

Våra inbjudningskort finns i galleriet, dock har jag inte kommit med idén själv. Har näst intill härmat en tjej här på BT.

• Villesmamma

Mina askar finns i galleriet. Dvd skivan innehöll bilder på oss och en videohälsning där vi bjöd in gästerna till vårt bröllop.

• andbeyond

Bild finns i mitt galleri...

• agtiwi

Har gjort våra själva, bild finns i galleriet. Ska tillägga att vi inte är speciellt duktiga på pyssel någon av oss, trots det envisades vi med att göra dessa själva!! Resultatet kunde blivit bättre, men hoppas våra gäster förstår att det ligger en hel del arbete bakom.

• lemonbird

Beställde allt från www.calligraphen.se, alla trycksaker till 80 gäster, samt en massa tillbehör....kostade 7000:- men det var det värt!

• september2009bröllop

Jag har bilder både på de jag skickade ut och olika prototyper jag gjorde före i mitt galleri..

• UBW

Måste bara säga att alla fina inbjudningskort som ni visat här har fått mig att ändra åsikt. Var helt inne på att beställa färdiga men efter att ha sett hur fint det kan bli om man gör det själv så tror jag nog att jag också ska ge mig på det. Sen är det ju inte helt fel om man kan spara några kronor...

• Birana

Vi har både tryckt och gjort korten i PDF fil eftersom några behövde få dem så. Om du vill kan jag skicka över till ditt mail. De blev fantastiskt fina. Vi hade också sigill på kuvären och det blev bara helt perfekt inbjudan!

Svar på tråden Visa mig era egentillverkade inbjudningskort!