• FruCicci

Barnkarusellen snurrar vidare

Frullan, precis som AM skriver!
    Fast just nu har de kampanj på vagnen, de kostar visst 3 995 kronor styck, sen får manköpa liggdelen, om man ni inte nöjer sig med mjuklift (det har ni ju redan sen Borren), för 1 000 kr.
    Vi är jätte nöjda över den nya vagnen och kommer sälja den så fort vi märker att Victor är redo att gå mera

• FruCicci

Hej hej

Nu är jag i sthlm. Tror ni inte att jag hade hunnit sitta på tåget i 15 minuter så får jag mitt affärsmöte avbokat! FUCK
    Hoppade av i Hallsberg (vilken håla) och fick ta ett segt intercity tåg tillbaka till kontoret. Så Mugglan - har jag inte fött barn till GBG varvet kommer jag då, annars får det kanske bli någon annan dag med möten... fast igentligen vill jag inte åka ner för möten...

Har inte heller hängt med i senaste diskussionerna, men noterade en bild i huvudet av Telis med damsugarslangen som boa och så vidare....

AM vi har köpt babytraveler, de sa att den fortfarande var på kampanj denna veckan till oss, bara det att nu hade de sänkt den och man fick köpa till liggdelen, vi fick liggdelen på köpet, men summan blir samma... ja ja
    Fördelen med den tvillingvagnen är att man får en sprillans ny för halvaprit mot UJ och sen är den inte så bred, bara 70 cm mellan hjulen, så man kommer in lätt i portar och på bussar etc. Suffleten var också rejäl, vilket jag inte tycker den är på UJ.
    P&T gick helt bort för oss, jag tycker den är hård, ful och opraktiskt, och omysig helt enkelt. barnet där bak släpar vid äldre ålder i sinna händer i bakhjulen och sen ha en lite bebis i den där påsen som dinglar under sittdelen är inte hur jag föreställer mig det hela... knäppt kanske.... (men den är ju inte så bred.... praktiskt på så sätt)
    Vi ville bara ha en tvillingvagn som funkar och som inte är så förbannat dyr
    Kommer köra på min singelvagn med ståbräda mest misstänker jag, men det är skönt att ha en tvillingvagn i fall i fall...
    Sen som jag sagt innan, så är det lättare att sälja en som man köpt ny, ist för att köpa en begagnad som man kanske vill sälja en omgång till sen.....
    Vi är jätte nöjda.

OJ nu måste jag jobba lite till.... tittar in igen.

Frullan, skicka dem med billigare biljett till Rom eller ta en annan stad som inte kostar lika mycket. Utomlands är alltid utomlands och lite mer "födelsedagsaktigt"...

• FruCicci

Hejsan....

Hur har ni det i tråden?
    Själv satt man med ledningsgruppen halva dagen och nu är jag så trött så jag bara har suttit och surfat, orkar inte ta tag i det jag igentligen ska... fy på mig.
    Surfar på resor, jag vill sticka någonstans med Victor innan det hinner bli maj och kört att flyga. Funderar på Dubai, men skulle gärna ha provat något annat... ja ja

EA han se i morse att tanten inte kommit, det var ju jätte nice. HOPPAS!!!!
    Flera ungar sjuka ser jag med, tack o lov har Victor varit frisk hela denna veckan Knappt att man vågar säga det högt För då åker han väl på något.

Hoppas målningen går bra AM "Hemmafrugöra"....

Mobiltelefoner har jag 0 koll på, min man köper till mig... eller så tar jag hans gamla och han köper nya till sig Har i af Sony Ericsson, måste stötta dem då min aktieportfölj till antal är störst hos det företaget

Jobbar ni idag allihopa ????? Vad lugnt det var här på eftermiddagen!
    Hade hoppats på att ha någon att tjata med

• FruCicci

6 år Liten! My God!
    Jag skiter i alla fancy funktioner jag med, jag vill kunna ta kort, mmsa, smsa och sätta på väckarklockan samt ringa så klart, that's it liksom...
    Nu har jag en snygg silvrig historia som är lövtunn, men har inte en aning om vad det är för modell.

Helt rätt Lappis, man måste stötta dem lite Jag har både A och B aktier och ganska många, hade ju inte skadat om de går upp lite nu Men så länge man inte säljer så....

Härligt med nybakade kakor MSW, jag är sååååå sugen på något smarrigt. Jag har sådant sötsug när jag har ätit så jag håller på att smälla av. Antagligen gravidieten. Igår var jag så desperat att jag tog Victor Mariekex med marmelad! Innan jag klämde en halv liter Haägen Dasz glass....
    Undrar om man är sååå sugen för att kroppen behöver mer energi nu när man växer? Hmmmmm

Hoppas du har det bra i Åre Mugglan, tänkte på dig innan Kram Jag vill oxå åka skidor.

• FruCicci

Nähepp ha det bäst tjejer. Nu ska jag hämta min lille ögonsten!

• FruCicci

Halloj,

AM - jag sa till min man att där är AM och sen lämnade han vagnen och jag stod och skrek ditt namn och vinkade som fasen, men inte såg du mig och Victor!!! Du var upptagen med Livia runt benen och pratade med fröken

Vi lämnade ihop idag och sen var vi iväg till Barnmorskan på morgonen. Nu har lillemans hjärtljud rasat, så nu är det precis som Victor hade samma vecka. 132, alltså under 140 slag i minut = kille!! Jag frågade min barnmorska och hon trodde med det var kille och för första gången erkände hon att hjärtljuden normalt ligger högre om det är ej tjej, fast det finns alltid undantag. Och att det forskar mycket rent medicinskt på detta Visste att det hade ett samband och inte bara var skrock!

Hur som, EA, jag hoppas för glatta livet att du är gravid trots allt, det låter verkligen positivt.

Hoppas ni får en fin semester BS, oroa dig inte för mycket bara det förstår stämningen!
    Min make och jag var ju bland annat väldigt oroliga för Victor i Frankrike, och det bölev ju taskig stämning och slutligen bråk....

Frullan! Lycka till med barnvagns inköp Den vi köpte är billigast av dem 3, om ni vill göra ett fynd.

Roligt att höra om Connys framsteg Koko. Jag njuter varje dag med Victor o skrattar inombords med. Det är så otroligt roligt när de utveckals och fattar. Han dansar och håller på och snackar alvar med mig mm mm mm skit kul är det!

Freijs, men vad underbart att ni fick ett vul till och att det ser så fint ut! Spännand med kub/nupp med! Å jag är så glad för din skull!

Telis ska du till alperna eller åka skidor i Sverige? Jag har inte riktigt hängt med märker jag...

Valnöt + ljusa färeger är skitsnyggt. Vi har vitt och valnöt i köket, sen ett grå/brun aktigt golv i stora kakel platter... men ljusgrått funderade vi/jag på först.

MrsB - lycka til med intervjuerna! Det kommer gå bra! Lite ödmjukhet blandat med självsäkerhet.... sen så.....

I dag har Victor gått en hel vecka på dagis utan att ha varit sjuk! Bingo!

• FruCicci

AM jag skrek ditt riktiga namn Och vinkade hysteriskt, sen tänkte jag nästa gå fram till dig de 4 meterna, men du var ju upptagen med en fröken...

• FruCicci

Just det, du ser AM, 134.... mina var med höga i början, hjärtljuden, som på Hector, sen nu är det 132!!!!
    127 hade jag som minst med Victor.
    Du hade ju med runt 150 ett tag i början. Vet att andra i tråden haft höga hjärtljud för att sedan dala i dessa veckor...
    Spännande iaf.
    Jag skulle bli vääääääääääääääälgit förvånad om det blev en mini-Cicci, det finns inte i min värld. Jag drömmer till och med att det är en kille i magen!

Liten, hoppas hon blir bättre snart. Vi har haft liknand emed Victor. Vi gav vätskeersättning att dricka i små portioner, blanda ut det med saft i så fall för det smakar inte så gott för de små.
    Har ni ringt vårdguiden, de brukar ibland ha bra tips.

Vår potta är från ikea, den funkar hur bra som helst. Han sätter sig själv på den och tycker det är kul. Kostade typ 19 spänn
    Annars hade jag nog som AM kunnat tänka mig en babybjörn, de verkar himla bra med.

• FruCicci

Ja Koko och även Snartis hade låga på Oliver...

• FruCicci

Min kompis som väntar en flicka nästa vecka har haft 148-150 hela tiden
    Fånig jag är, men det är det ända jag tror på när det gäller eventuellt kön, så jag kna ju inte låta bli att älta och gissa lite eftersom jag inte vet igentligen vad det är, är bara 99% säker eller har en känsla att det är en kille....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare