• ACochP

Är så ledsen...

I veckan skickade jag ut våra inbjudningar till vårt bröllopsdag och nu börjar svaren ramla in... jätteroligt men...aldrig ska man få njta helt...

Vi har gjort en sida på weddingannouncer där vi samlat all tänkbar info och bla har vi skrivit lite om bröllopspresenter. Ikväll fick jag höra att det vi har skrivit är "tiggeri" och mycket dåligt av oss. Själv tycker jag att vi har varit tydliga med vad vi önskar oss och OM gästerna VILL ha med sig något så är det bidrag till vår bröllopsresa vi önskar oss...
    Men som sagt så har inte våra familjer tolkat det... och nu sitter jag här och är jätteledsen...

Så här har vi skrivit, hur tolkar ni det?

Det sägs att man ska önska sig något när man gifter sig. Vi önskar oss att så många som möjligt av våra gäster har möjlighet att komma och glädjas tillsammans med oss på vår bröllopsdag. Det finns ingenting som skulle glädja oss mer än er närvaro!
    Däremot önskar vi oss inga saker. Vi har redan mer än vi behöver.

Kliar det ändå i fingrarna?
    Det vore kul om du tog med dig ett gratulationskort med en personlig hälsning till oss, och lämnar det i lådan som kommer att finnas i bröllopslokalen. På så vis får vi ännu fler glada minnen från vår stora dag.

Kliar det fortfarande?
    Då får ni jättegärna lämna ett litet bidrag till vår bröllopsresa...
    Resan går till en grekisk ö där vi kommer att njuta av middagar i solnedgången och varma dagar på stranden med en god bok.

• Svar på tråden Är så ledsen...
  • MulleNuh

TS vi har exakt samma text! Nästan

• Saxiquine

Man måste ju inte ge bort pengar.
    Ni kan ju skriva vilket resebolag ni tänkt åka med och kanske önska presentcheck därifrån, då får man ju köpa en "sak".

• ACochP

Ja, ändra texten kan vi alltid göra men samtidigt så vill jag inte göra det heller. Jag tycker att det är tydligt skrivet att vi önskar våra gäster hellre än presenter och att OM de vill ha med sig något så önskar vi oss pengar... men jag har nu förstått att ordet PENGAR (fast i vårt fall bidrag) skapar problem. Det är precis som det inte har läst allt ovanför stycket om bidrag till b-resan utan hoppar ner till pengastycket och sen hakar upp sig på det och gör en höna av en fjäder.
    Vi önskar oss inga grejer eftersom vi har allt som vi vill ha, känns bara trist att få grejer som vi antigen inte behöver eller vill ha. Då vill vi hellre ha en personlig hälsning som vi också har skrivit att vi vill ha, men oxå det verkar vara fel...

• Saxiquine

Ähhh skit i dem som grinar.
    De har väl inget bättre för sig i sina liv än att gnälla.
    De kanske borde testa att gå på den mer positiva linjen i framtiden, så kanske de får ett roligare liv =)

Kram.

• MulleNuh

Och TS jag kan inte förstå att någon har mage att klaga och gnälla när dom blivit bjudna till erat bröllop!!

• Lemonita

Det där ska du inte bry dig om. Ser ut hur bra som helst! Och ändra absolut inte texten. Vissa ska alltid ha något att klaga på. Hur har man mage att yttra sig när npgon ska gifta sig och är så lycklig. Skit i dem!!

• Duchess

Kul att se att texten spridit sig

Det var då ingen som tog illa upp eller misstolkade den inför vårt bröllop. Jag vet inte hur mycket tydligare man kan vara med att presenter verkligen inte är ett måste?

• ACochP

Duchess: Tack för texten, för jag antar att jag har "lånat" den av dig? Jag håller med, tycker den är väldigt tydlig.

• anna01

Vi har också bara önskat oss pressentkort på fritidsresor, tror inte folk kommer uppleva de som tiggeri.Hoppas inte de i alla fall.
    De vet att alla pengar har gått till bröllopet.

• kph

Absolut inget tiggeri. Jag har skrivit ngt liknande o det missuppfattades inte vad vi vet.Förstår att det känns tråkigt men du har ej gjort ngt fel.Alla gör ju ett val vad de vill ge.

Svar på tråden Är så ledsen...