• SweetSun

Den Borgerliga Tråden 2

Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!

• Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2
  • MrAndMrsImpuls

Får jag också vara med här, vi gifter oss borgeligt den 28/2!!!!! Så jag är jätte nervös nu.

• SweetSun

mrandmrsimpuls; Ja det är ju alldeles runt knuten! Hur ska ni vigas? Snabbt eller med egna inslag?

• MrAndMrsImpuls

Vi ska ha en relativt snabb vigsel med en låt som ska spelas men annars så är det standard vigseln.

• LirreMagic
    SweetSun skrev 2009-02-19 14:45:32 följande:
    vi ska ha det såhär på ett ungefär..Ingång till musikVF läser ett par texterEn bekant spelar en låtVf Läser en text tillen vän läser en diktLöftenVF förklarar oss man och hustruUtgång till musikMingel och skålFest
    Tack, alltid bra med lite inspiration!
  • Pnuso

Ja, lite mer inspiration efterfrågas! Vi gifter oss snart, om en månad (i morgon) så 20 mars. Har inga ideen om hur vi ska ha vigseln än.

MrAndMrsImpuls, Åh, det är ju jättesnart. Vad roligt!

• SweetSun

Det vi känner iaf, är att det är viktigt med egna löften. Och vi ska be VF läsa våra löften, så vi bara behöver säga "ja", för vi kommer nog bara böla hela löftet igenom annars

sen att man har nåt som förklarar lite om varför just vi vill ingå äktenskap, och vad vi betyder för varandra.

Det finns så vansinnigt mycket att välja på, så att det är lite svårt att hitta nåt konkret man vill ha med. men ska prata lite med vf och se vad han har för ideer också.

• MyDream

Hur långt innan bröllopet har ni andra bokat VF?

• Tx2

Vi kontaktade olika vf i kommunerna runt omkring ett halvår innan. Men alla kommuner har olika tillvägagångssätt. I vissa var vi för tidigt ute och i andra så fick vi en lista på olika personer som vi kunde kontakta

• workoutgirl

nån här som ska vigas i stockholms stadshus? Jag var inne och kollade och tydligen måste man boka jättetidigt! tur att vi inte ska gifta oss förän nästa år

• alltidvi

Vi bokade vår VF för två veckor sedan, bröllop är i september. Känns alldeles lagom :- )

Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2