Den Borgerliga Tråden 2
Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!
Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!
Ah. Ny tråd! Fint! =)
det är väldigt olika faktiskt på kommuner! men det är nog värt att ringa runt och de vad de har för inställning till ett längre.
Bondbönan: okej då får jag nog kolla med min vf. Skulle vilja ringa nu så jag vet lite hur det kan gå till, men hon lär tycka att jag är tokig som ringer 1 1/2 år innan hahaha
sesamy: jag var inne på rådhusets sida och läste texten, höll på att dö!! Det är inte många meningar. Förstår inte varför de gör det så oromantiskt. Bara för att man inte vill blanda in en kristen gud betyder inte att man vill ha en känsla av att "ha det överstökat".
SweetSun: ja, det är nog lika bra att kolla.
håller på planera för fullt vad som skall sägas på ceremonin.. skall träffa vf imoron eller på onsda. vet inte hur mycket förslag h*n har men vill för säkerhets skull ha riktlinjerna klara. Vi gifter oss om en vecka, och fast jag haft tid på mej så känns det endå att allt är sista minutens planerning... håhå..
nåja, klänningen o hindersprövningen är ju ivarjefall fixad, likaså bröllopsresan, så gifta blir vi ju..
sarahkka 76: letar också för tillfället ord. Har du läst den långa som finns här på bt? den är ju ganska ok om man lite ändrar om vissa saker..
hittade den här sidan. *suck*
www.borgerligvigsel.com/index.html
Vi har precis börjat prata om bröllop & vi funderar/planerar ett borgeligt bröllop på en strand på ett ställe som betyder mycket för oss på Öland!!
Vi har börjat kolla så smått på klänningar, ringar & så, men han har inte friat på riktigt ännu..så det väntar jag på
Om det går som vi tänkt kommer bröllopet bli av maj-juni någongång!!
Hur lång tid innan måste man kontakta vf?
Vi bor i Kalmar, men ska som sagt vigas på Öland isf..då ska vi väl kontakta vf på Öland eller?
Boobi, man kan kontakta på båda kommunerna, men smidigast, och billigast blir ju om ni kontakat en vf på gotland!
Låter förresten underbart med vigsel på strand!
Hej!
Vi planerar också att gifta oss borgerligt utomhus vid en gammal ruin vid svartån. Mysigt å romantiskt! Men vi vill ändå , liksom flera här skrivit, ha ett "ordentligt" bröllop. Jag håller med, varför ska det göras så hastigt och oromantiskt bara för att de religiösa inslagen slopas.... Har aldrig själv varit på ett borgerligt bröllop (utom på mina föräldrars som 1-åring) och vet absolut ingenting om hur det funkar. Surfar runt och söker inspiration och kunskap Vill ha ett bröllop med ca 40-50 gäster, in och utgångsmarch, diktläsning och solosång... tärna och brudnäbb... undrar om det ges tid till så mycket? Annars får man väl skicka iväg vigselförättaren och fortsätta själva ;-D
Hur ska ni andra göra? Vad har ni för planer?
Jag har varit på två borgerliga vigslar och båda innehöll musik, "in & ut" och under vigselakt. Prata med vf innan så tror jag at "inget är omöjligt"