• SweetSun

Den Borgerliga Tråden 2

Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!

• Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2
  • mia8

Hej hej! Vi ska också gifta oss utomhus och borgerligt. Är det någon som har tips om en borgerlig vigselförättare i Uppsala?

• SweetSun

vi ska till den 16 maj =P Börjar att bli nervös!!

• Tx2

Jag är mest nervös för att jag kan bli "kidnappad" när som helst. Inte nervös för möhippan men att jag inte alls vet när mina vänner överaskar mig.
    Bröllopet är jag inte nervös för. Än. Lite mer än tre månader kvar för vår del.

• Bondbönan

Jag har inga "drivande" tjejkompisar, så jag är snarare lite orolig för att det inte kommer bli någon möhippa överhuvudtaget...
    (Försöker intala mig själv att det är skönt att slippa...)

• TesshjärtaFred

Jag ser fram mot min möhippa! Hoppas att det blir den roligaste dagen på länge.

• catarinaw

Oxå ny här och ganska förvirrad när det gäller den borgerliga vigseln. Vi ska gifta oss utomhus, troligen på en terass på Herrgården vi ska vara på. Jag har bara varit på ett kyrkligt bröllop tidigare, men gillar att mannen står där framme och jag går in med min pappa osv. Funkar det tror ni? Hur ska ni göra på era?

• sarahkka76

Vad nice! Jag hittade er igen

Vi har bestämt lokal och ska boka den inom snar framtid
    Det blev en 1700-tals gård med jätte fin natur och ca 100m till vattnet

Vigsel ska vara på övervåningen och brudskålen ute på gården. Fotografierna ska tas runt gården och nära vattnet.

Jag vill nu nu nu

• SweetSun

sarahkka76; låter underbart!'

catarinaw; ja det är nog lättare att få igenom att bli överlämnad av sin far när det är borgerligt! Ska väl eg. inte vara några problem alls..

• sarahkka76

Vet ni hur villiga vf är att ställa upp med en längre ceremoni? Skulle vilja ha in- och utgångsmarch åtminstone. Kanske lägga in ngt mer personlig i löfterna och ev solosång.

Är det ngn som vet var man kan hitta inspiration för egna löften?

• Bondbönan
    sarahkka76 skrev 2009-01-26 17:01:01 följande:
    Vet ni hur villiga vf är att ställa upp med en längre ceremoni? Skulle vilja ha in- och utgångsmarch åtminstone. Kanske lägga in ngt mer personlig i löfterna och ev solosång.
    Jag tror att det är väldigt olika från vf till vf. Men om ni lurar ut vf ur rådhus och dyligt kan ni nog ha hur lång ceremoni ni vill! Men om ni ska vara på vf:s hemmaplan är det hon/han som bestämmer... jag läste här någonstans om en tjej som skrev att hon skulle få en kvart till förfogande, men att man kunde boka flera kvartar på rad, om man har stor släkt tex som ska ut och in ur lokalen!
Svar på tråden Den Borgerliga Tråden 2