Den Borgerliga Tråden 2
Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!
Ja nu fortsätter vi att diskutera våra borgerliga bröllop, stora som små!
aha, har för mig att det inte fanns nån men det låter ju bra det!! Då kan man ju ha bättre anläggning för ljudet också! vi var helt beredda på att behöva ha en bergsprängare bara!
vi har fått grus i maskineriet han som var tilltänkt VF fick inte förordnande från Länsrätten. Så nu måste vi börja om och leta efter ny VF, hoppas verkligen vi kan hitta någon som vill och kan på just vår dag och på vår tilltänkta plats
Det finns långa utomhussladdar annars får man skarva.
Hej,
Hur gör vi, när vi inte är medlemmar i Svenska kyrkan, kan man ändå förnya sina löften eller få sitt äktenskap välsignat?
Om det inte går i kyrkan, var kan man då göra det?
Om vi inte kan få en präst, vem kan vi anlita i stället?
Hur skall löftena se ut?
Har letat i alla trådar(tror jag) men inte hittat något om detta?
Tacksam för tips och hjälp, det måste finnas någon som varit med om det
Fråga i "fråga prästerna" - de kanske vet mer.
Är ni medlemmar i något annat samfund som kan välsigna er?
Om ni har gått ur kyrkan för att ni inte är troende borde inte en välsignelse spela så stor roll för er men jag antar att det liksom vid en vigsel krävs att minst en av er är medlem i kyrkan.
Annars kan ni givetvis ha en "borgerlig väldignelse" och förnya löftena precis hur ni vill utan präst.
Nu har vi fått helt klart med vår vigselförrättare, känns jättebra att det är spikat och klart! Ännu en punkt att bocka av från listan. Vi ska ses i maj eller juni och gå igenom själva ceremonin.
Pratade precis med den som vår kommun sagt kunde viga oss och det kändes bra! Han är med på vår idé, verkade trevlig (såg inte så kul ut på kommunens hemsida... ) och nu är det spikat!
Har dragit mig för att ringa av nån konstig anledning, men han tyckte det lät så roligt med en vigsel och med ngt ovanligt.
Hurra! Vi kommer bli gifta!!!