• boardbabe

Bukett prisuppskattning tack!

Hej! Spånar på budgeten och inser att jag har ingen aning alls om vad en brudbukett kan kosta. Jag förstår ju att det varierar beroende på vad man vill stoppa i den;) men en standardbukett med lite grönt och kanske vita liljor? Nån som kan ge ett ungefärligt svar?

jag vet nämligen inte om det handlar om ett eller fyra tusen, så dålig koll har jag...

• Svar på tråden Bukett prisuppskattning tack!
  • passionsblomman

Du har brudbuketter i ditt galleri!

Alla tre. De innehåller rätt många blommor.

Det är alltså inte så att jag menar att man ska beställa en tärnbukett ist, MEN det är rätt inne med "bara ngra rosor " eller Kallor numera, och då blir et lite svårt att prata priser, för det är inte så konstigt om ngns bulett kostar "bara 500" om den har et fåtal blommor och en enkel bindning, jämfört med en större bukett.
    Alltså är "vad kostar en bukett frågan" rätt hopplös! Tills man vet VAD för bukett då...

GoS09 skrev 2009-01-21 21:25:45 följande:
    Okej... då förstår jag lite bättre. Tack! Men tex buketterna i mitt galleri är (för mig) typ lika stora och för mig inte bamsestor bukett.. Skulle det räknas som tärn- eller brudbukett? Alltså vart går gränsen på ett ungefär... Svårt o säga säkert men ca.. Och vad skulle du uppskatta kostnaden till?
  • GoS09

Tack då vet jag. Ville bara bilda mig en liten uppfattning så jag är med i tänket. ;)

• passionsblomman

Ja, både Kallor och Orkidéer är exklusiva, men man har ju inte 40 st av dem å andra sidan, så det behöver inte bli så blodigt ändå...

MiaAnd skrev 2009-01-21 21:27:17 följande:
    Vill helst inte ha rosor. Tycker kallor är fint. Är det dyrt med orkideer? Tycker de är jättefina.
    Momi boki, ja ditt exempel är lite vad jag förklarar för GoS09,
    MEN han borde ändå ligga lite högre än 300, för nu verkar han bara ta betalt för matrialet, och han borde ju ta betalt för sin tid också, fast han har kanske råd att jobba gratis, eller säljer väldigt billiga blommor.

Bara att man ens gör jobbet borde ligga på en timmes jobb, och det handlar om minst 350 kr, om man vet vad ens tid behöver kosta. Tyvärr har inte alla koll på det.
  • momi boki

ja vet vart chokad själv men jag tackade och tog emot,., för mig var det väldigt bra att få de lite billigare=)

• passionsblomman

Ja, det förstås! Hoppas du blir nöjd!

momi boki skrev 2009-01-21 21:42:09 följande:

ja vet vart chokad själv men jag tackade och tog emot,., för mig var det väldigt bra att få de lite billigare=)
  • GoS09

Okej passionsblomman... Då kommer nästa bukett (i galleriet mitt) och fråga på vad du tror gällande den? :D Den jag ville ha från början. Känns mer "värt" o ha en mindre bukett, dels gillar jag den skarpt, men även så vill jag inte lägga ned allt för mkt pengar på en bukett jag enbart ska ha under fotografering o vigsel som sen dör när den kommer in i värmen. Gifter oss i -8 o fotas i typ -30 ca ...
    Fast jag vet inte vad buketten innehåller men för mig spelar det ingen roll om det är några exotiska blommor utan vill bara ha mörkröda rosor o ngt grönt "häng". Vet inte vad det gröna skulle vara men det ordnar väl sig... Tack på förhand för svar på min knasfundering ;)

• passionsblomman

Den buketten blir inte alls dyr1 det är få blommor, och tar du tex murgröna så blir det inte mkt pillgöra heller. Den bör stanna på någonstans mellan 700-850 beroende på butik och vilken ros du väljer.

Ska du gifta dig på Ishotellet händelsevis?

GoS09 skrev 2009-01-22 19:45:39 följande:
    Okej passionsblomman... Då kommer nästa bukett (i galleriet mitt) och fråga på vad du tror gällande den? :D Den jag ville ha från början. Känns mer "värt" o ha en mindre bukett, dels gillar jag den skarpt, men även så vill jag inte lägga ned allt för mkt pengar på en bukett jag enbart ska ha under fotografering o vigsel som sen dör när den kommer in i värmen. Gifter oss i -8 o fotas i typ -30 ca ...Fast jag vet inte vad buketten innehåller men för mig spelar det ingen roll om det är några exotiska blommor utan vill bara ha mörkröda rosor o ngt grönt "häng". Vet inte vad det gröna skulle vara men det ordnar väl sig... Tack på förhand för svar på min knasfundering ;)
  • GoS09

Tack va du är snäll som svarar. Japp, om en månad! :D Så dags o fixa blommor eller hur, hehe.. Vilken ros jag väljer... eh, stora fina mörkröda, haha.. vad det nu är för sort ;) Har verkligen 0-koll på detta område. Borde ju finnas fina rosor med tanke på att alla hjärtans dag är mindre än 2 veckor innan vår dag! :D

• passionsblomman

Beställ nu! Säg att du vill ha stora mörkröda och lämna öppet vilken sort. (de i buketten ser ut att vara Grand Prix.)

Det finns alltid, men frågan brukar vara att säkra exakta sorter, så du kan vara lugn, men du behöver boka med floristen så de får planera sin verksamhet. Det brukar uppskattas.

GoS09 skrev 2009-01-22 20:40:09 följande:
    Tack va du är snäll som svarar. Japp, om en månad! :D Så dags o fixa blommor eller hur, hehe.. Vilken ros jag väljer... eh, stora fina mörkröda, haha.. vad det nu är för sort ;) Har verkligen 0-koll på detta område. Borde ju finnas fina rosor med tanke på att alla hjärtans dag är mindre än 2 veckor innan vår dag! :D
Svar på tråden Bukett prisuppskattning tack!