• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • 1augusti2009

Shit vad inlägg det har varit idag... Har varit borta hela dagen, praktiserat i Säter så jag satt nu och läste igenom allt.

Har väl en del kommentarer till vissa inlägg men det har varit så mkt av det så det håller jag för mig själv, så jag inte livar upp tråden igen

Det har varit en LÅÅÅÅÅÅÅNG dag idag, riktigt hungrig emellanåt.
    Åkte hemifrån vid 6 tiden då jag har 6 mil enkel resa till Säter.
    Väl framme fick jag vara med på en ECT-behandling, sen var det rond och morgonsamling på avdelning.
    Dagen rullade på med olika saker tills jag fick åka hem kl 17.

Väl hemma han jag bara kissa (fy fasiken e konstant kissnödig) sen till affären och sedan till tågstationen och hämtade mamma som kom från Sthlm

Hem igen till lilltjejen som har ont i magen å e helt uppsvullen

Ja det var min dag som även bestod av 3 soppor och "bara" 2 liter vatten, men imorgon blir det tre

Kram å IGEN fasiken vad vi är duktiga, Skönta att det är på väg ner igen, Pentan!

• Duchess

Tomater är den grönsak som innehåller mest kolhydrater. Inte mycket, men om man vill ligga på extremt låga doser av kolhydrater så brukar jag välja bort tomater. Jag brukar äta sallad, gurka, oliver, fetaost och annat gott istället

anna01 skrev 2009-02-04 19:31:26 följande:
    Duchess: Varför äter du inte tomat? Är du allergisk eller är de mycke kolhydrater?
  • Tokstolla
    Duchess skrev 2009-02-04 22:41:32 följande:
    Tomater är den grönsak som innehåller mest kolhydrater. Inte mycket, men om man vill ligga på extremt låga doser av kolhydrater så brukar jag välja bort tomater. Jag brukar äta sallad, gurka, oliver, fetaost och annat gott istället
    Menar du då av de grönsaker du helst vill äta? För tomat innehåller ju 3,7 g kolhydrat/100 g och det finns massvis som har betydligt högre än så. Majskolv har exempelvis 22g kolhydrater/100g. Snacka om balla ur ketosen med bara några korn Hahaha
  • Tokstolla

Pentan: Jag tror du missade mitt inlägg... Jag undrar hur det går för dig och din mun (C-vitaminsbristen osv)

• Tokstolla

Duchess:
    OJ jisses, jag förstår att mitt inlägg kan kännas som om jag "hackar" på dig och det menar jag verkligen verkligen inte. Jag ber om ursäkt på förhand och går och skäms i ett hörn. Borde lära mig att formulera mig bättre.

• Duchess

Precis! Helt rätt av dig om majsen. Jag är så van vid att avstå från majs att jag inte ens tänker på det. Broccoli äter jag däremot rätt mycket när jag kör LCHF.

Tokstolla skrev 2009-02-04 23:42:17 följande:
    Menar du då av de grönsaker du helst vill äta? För tomat innehåller ju 3,7 g kolhydrat/100 g och det finns massvis som har betydligt högre än så. Majskolv har exempelvis 22g kolhydrater/100g. Snacka om balla ur ketosen med bara några korn Hahaha
  • Pentan

Spenat är väl oxå toppen!?

Duchess skrev 2009-02-05 00:13:03 följande:
    Precis! Helt rätt av dig om majsen. Jag är så van vid att avstå från majs att jag inte ens tänker på det. Broccoli äter jag däremot rätt mycket när jag kör LCHF.
  • Pentan

Nja... Jag har nog struntat i c-vitaminerna... Har inte gjort några direkta åtgärder, utom att jag är mer noga med tandborstningen. Tycker dock att det är mycket bättre, blöder inget alls längre.
    Tack för att du kommer ihåg mitt lilla problem och bryr dig!

Tokstolla skrev 2009-02-04 23:44:14 följande:
    Pentan: Jag tror du missade mitt inlägg... Jag undrar hur det går för dig och din mun (C-vitaminsbristen osv)
  • Pentan

Bara en liten påminnelse om hur viktigt det är att man får i sig MINST 3 liter vatten, jag snittar på 5 liter har jag märkt. Man går inte den lika bra i vikt om man bara får i sig 2 liter. Personligen så dricker jag väldigt lite rent vatten, utan kör med Fun Light - så mycket godare och roligare att dricka.

Har en 1l flaska brevid mig på jobbet som alltid står fylld, då är det mcyekt lättare att få i sig. Jag hade inte fixat 5 liter rent vanligt kranvatten, testa om ni kan behålla ketosen med tex Fun Light.

• student73

Hej

Idag har jag tagit beslutet att göra något åt min övervikt och börja med cambridgemål . Mitt mål är att gå på ren kur i 10 veckor.

LÄNGD: 1.62
    ÅLDER: 33
    MAX VIKT: 100.8kg
    VIKT START C.K: 100.8kg
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: ren kur
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: start 090205 (ska gå på ren kur i 10 veckor)
    SLUTMÅL: 60kg
    BELÖNINGAR: nya kläder
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: har inte funderat ännu.
    MOTION: 30 min promenad daglige.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!