• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • hujjedamejj

Anna01
    Vet inte riktigt själv vad det är. Men har en hum... och det är väl att kroppen "godkänner" att du bantar, du slutar vara SÅ hungrig och blir mycket piggare. Alltså det är positivt.
    Ketosen kommer du in i efter 3-4 dagars rena kurer. Sen stannar du kvar i ketosen tills du börjar äta vanligt. Därför är det så viktigt att du håller dig till bara CB och äter ingenting annat, för att må så bra som möjligt!

• hujjedamejj

TOKSTOLLA!
    Men är det ok med kycklingsfilé, tonfisk och är det ok med sallad, eller kommer man ur ketosen då?
    Jag har läst att vissa av er käkar ibland och ändå är kvar i ketos.

• Mrs D to be

hej tjejer jag är en sånn här skeptiker. funkar detta verkligen eller funkar det bara om man behöver genomlida äckliga kurer som smakar skit?
    hur funkar cambridge?

• hujjedamejj

Klart att det funkar.. för alla... kan du dricka det här och äter ingenting annat, så går du ner.. Säger sig själv.. du äter mindre kcal än vad du gör av med...

• cbk09

Till er som har frågor ang Cambridgekuren!

Gå in på www.viktklubben.nu och läs om det, där förklarar man allt vad gäller ketos och vad som händer i kroppen.
    Vad som händer och hur man förväntas må under ren kur/kombinerad.

Och JA! Det funkar!! Men olika för alla!
    Finns olika alternativ så man kan anpassa det efter vad som är bäst för var enskild!
    Och vad man tycker om smaken.... det är olika det med!
    Alla tycker inte om samma smaker/märken.
    Jag personligen tycker cambrigde smakar godare än tex nutrilett och modifast.
    Man måste prova sig fram!!
    Det jag tycker är bra med Cambridge är att dom har många smaker att välja mellan, allt från "matiga"soppor till shakes.
    Och man kan välja om man vill ha de varmt eller kallt.

• Mrs D to be

jo jag har testat modifast men jag tycker att den smakar lite fejk lixom

• MinSoulmate

Mrs D to be;
    Okej, "frågan är fri om så mitt i natten", men kanske inte riktigt fair att vara skeptisk till ett gäng starka tjejjer som kämpar OCH dessutom delar med sig öppet av hur dom mår och känner dag för dag. Jag föreslår att du läser igenom trådarna från början,på så sätt får du en blid av vad denna kuren kan göra för folk.

Sen känns det sådär shysst, "att genomlida äckliga kurer som smakar skit", dom som håller sig här på detta forumet har gjort ett,i många fall, livslångt val, och det tycker jag man av respekt ska vara försiktig med att ifrågasätta..

Man kan ha nog med att försvara sitt val gentemot föräldrar,famil,"vänner",arbetskollegor...

Här inne tycker iallafall jag att man ska slippa det, pepptalk känns som mer rätt metod. Självklart ställer man frågor, inte OM kuren fungerar(i annat fall vore vi ju inte här) utan mer frågor som uppstår under kurens gång..

menmen,det e bara min uppfattning,jag kan ha fel

• MinSoulmate

Idag är min 4e dag och jag känner mig knappt hungrig alls, vilken skön känsla! Sambon är också i ketos nu.

Tänkte köpa ngra soppor idag faktiskt,man e lite sugen på nåt "kryddigt" måste jag säga..
    - Ni som har nån påse hemma, vill ni kika på grönsak & svamp ifall där e nån typ av buljong i dom, ibland smyger det sig in typ köttextrakt eller annan smakförbättrare,så ville bara höra så dom e helvegetariska.

Kämpa på idag!!

• hujjedamejj

Bra sagt!!!

MinSoulmate skrev 2009-02-04 12:23:08 följande:
    Mrs D to be; Okej, "frågan är fri om så mitt i natten", men kanske inte riktigt fair att vara skeptisk till ett gäng starka tjejjer som kämpar OCH dessutom delar med sig öppet av hur dom mår och känner dag för dag. Jag föreslår att du läser igenom trådarna från början,på så sätt får du en blid av vad denna kuren kan göra för folk.Sen känns det sådär shysst, "att genomlida äckliga kurer som smakar skit", dom som håller sig här på detta forumet har gjort ett,i många fall, livslångt val, och det tycker jag man av respekt ska vara försiktig med att ifrågasätta..Man kan ha nog med att försvara sitt val gentemot föräldrar,famil,"vänner",arbetskollegor...Här inne tycker iallafall jag att man ska slippa det, pepptalk känns som mer rätt metod. Självklart ställer man frågor, inte OM kuren fungerar(i annat fall vore vi ju inte här) utan mer frågor som uppstår under kurens gång..menmen,det e bara min uppfattning,jag kan ha fel
  • cbk09

Mrs D to be

Jag håller helt med MinSoulmate om vad hon skrev!!
    Detta är en tråd för oss som har gjort ett val och verkligen KÄMPAR!!!!!!!!!
    VI ÄR DUKTIGA!!!!!!
    Och denna tråden är för pepp och stöd!!
    INGET ANNAT!
    Du kan ju alltid skapa en egen tråd som passar dig bättre!
    Du kan aldrig förstå vad det innebär att göra en sån här resa om du inte själv går eller har gått igenom den!
    Du är självklart välkommen hit när du själv behöver pepp och stöd men tror inte någon av oss är intresserade av att "dras ner" av dina inlägg!
    Vi har det tufft nog som det är!!

Visa OSS som kämpar RESPEKT!!!!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!