• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • MinSoulmate

Hujjedamejj; Hej, jaa, jag ångrade mig lite eftersom jag kanske lät lite väl irri men ja, man får ju ett märkligt humör på denhäringa kuren,hehe...och jag kände ju precis så, lite provocerad.

Jo, ang pulverpiffning; jag har plöjjt igenom alla trådarna innan jag startade för att få tips&trix, mkt mkt bra!
    För mig funkar dette tex, eftersom jag är kaffedrickare(måste ha en skvätt mjölk i) så har jag gjort min morgonshake i mixern med capuccinopulvret,avsvalnat men ändå lite varmt kaffe 2,5 dl så blir det sådär "cappucinoskummigt" på toppen!

Man kan ju också mixa ner 1 sked av vanilj el capuccino-pulver i sitt kaffe under dagen men då har jag tagit bort motsvarande sked på min nästa shake.

Gillar du chai-latte? Då funkar denna som lite gotte på kvällen; varm vanilj med mald kardemumma,ingefära & kanel, mixad för att få upp detdär goda skummet...

För att undvika att få allt över dig, varmt i mixer funkar ju som bekant dåligt, så kan man med vissa trix hålla "öppet" en liten glipa i locket på mixern där värmen kan få pysa ut,funkar perfekt.

Någon tipsade här om kanel i chokladen,o det va supergott!

Fler godsaker nån?, man kan ju ha missat nån ny specialare..

• anna01

Mrs D to be: De funkar jätte bra, gick ner 11.5 kg första gången när jag åt 3 1/2 vecka. Höll vikten över 1 år till de var jul
    Jag personligen älskar jordgubb, choklad och chokladmint. Skulle lätt kunna ta en soppa utan anledning när jag slutat med dem just pga smaken.
    Ha en bra dag alla och kämpa på

• Pentan

Fasiken brudar vad ni alla kämpar på fint!!
    Så jäkla härligt att höra att trots motgångar och tuffa tider så är ni kvar här!! Blir alltid lika glad när jag går in på tråden och läser om vad som händer för er alla!!

Dag 35 för mig på ren kur. 85,5 kg (start 99 kg) Känns kul att det börjar röra sig nedåt igen.

• anna01

Alltså jag är verkligen fachinerad av er som ätit ren kur så många dagar. De kan man kalla karaktär och kämpar glöd

• Mrs D to be

URSÄKTA!!!!
    Jag ställde en enkel fråga och blir förklarad en elak bitch som klankar ned på er?? eh... Jag sa att det var min uppfattning om modifast.

• Mrs D to be

Tack för ditt svar!! jag skall testa dem.. gick du ned 11 kg på 3.5 veckor!!!!!! då måste jag verkligen testa detta!!

anna01 skrev 2009-02-04 12:54:54 följande:
    Mrs D to be: De funkar jätte bra, gick ner 11.5 kg första gången när jag åt 3 1/2 vecka. Höll vikten över 1 år till de var jul Jag personligen älskar jordgubb, choklad och chokladmint. Skulle lätt kunna ta en soppa utan anledning när jag slutat med dem just pga smaken.Ha en bra dag alla och kämpa på
  • anna01

Mrs D to be: Tycker verkligen du ska pröva
    Jag tror du blev missförståd här när du frågade, men vi finns här när du börjar

• Mrs D to be

Jo det tror jag med men om man får sådant humör av kuren vet jag inte om jag vill börja :-P och seriöst när man får sådanna åthutningar så vill man inte vara en del av detta. Man får vell endå ha någon slags självkontroll. Det hade vell varit en annan sak om jag skrivit att ni var ett par feta idioter som är så himla puckade som går på den här skiten. men det skrev jag inte dock fick jag ett välkomnande som det förtjänade. så tack frö erbjudandet men jag tror att jag tackar för mig i denna tråden.
    Lycka till!

anna01 skrev 2009-02-04 13:36:31 följande:
    Mrs D to be: Tycker verkligen du ska pröva Jag tror du blev missförståd här när du frågade, men vi finns här när du börjar
  • cbk09

Mrs D to be

Min reaktion har inte att göra med att jag går på Cambridge och får ett sånt humör!
    Jag skrev ärligt vad jag tyckte!
    Och om du missade det så skrev jag oxå att du är välkommen hit!!
    Vi kommer STÖTTA DIG precis som vi gör för varann!!
    Du kommer med tiden på ren kur märka hur tufft det verkligen är!
    Och då är den här tråden ett skönt stöd där vi alla kan skriva av oss om hur det känns, tankar, funderingar och en massa tips!!
    Vi alla som går igenom det här behöver allt stöd och pepp vi kan få!

Och jag tycker du ska ge oss en chans!!

• MinSoulmate
    MinSoulmate skrev 2009-02-04 12:23:08 följande:
    Mrs D to be; Okej, "frågan är fri om så mitt i natten", men kanske inte riktigt fair att vara skeptisk till ett gäng starka tjejjer som kämpar OCH dessutom delar med sig öppet av hur dom mår och känner dag för dag. Jag föreslår att du läser igenom trådarna från början,på så sätt får du en blid av vad denna kuren kan göra för folk.Sen känns det sådär shysst, "att genomlida äckliga kurer som smakar skit", dom som håller sig här på detta forumet har gjort ett,i många fall, livslångt val, och det tycker jag man av respekt ska vara försiktig med att ifrågasätta..Man kan ha nog med att försvara sitt val gentemot föräldrar,famil,"vänner",arbetskollegor...Här inne tycker iallafall jag att man ska slippa det, pepptalk känns som mer rätt metod. Självklart ställer man frågor, inte OM kuren fungerar(i annat fall vore vi ju inte här) utan mer frågor som uppstår under kurens gång..menmen,det e bara min uppfattning,jag kan ha fel
    [/citat]

Mrs D to be skrev 2009-02-04 13:39:36 följande:
    [citat]
    och seriöst när man får sådanna åthutningar så vill man inte vara en del av detta. Man får vell endå ha någon slags självkontroll. Det hade vell varit en annan sak om jag skrivit att ni var ett par feta idioter som är så himla puckade som går på den här skiten. men det skrev jag inte dock fick jag ett välkomnande som det förtjänade. så tack frö erbjudandet men jag tror att jag tackar för mig i denna tråden. Lycka till!
    Jag vet inte om det är mitt inlägg som du beskriver som "åthutningar", själv tycker jag att jag ganska sakligt sa vad jag tyckte, att man ska vara lite försiktig så att man inte trampar folk på tårna.
    Det va inte konstigare än så.
    Och här lämnar jag detta för att fokusera på viktnedgången istället.
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!