• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • När2blir1
    Tx2 skrev 2009-03-01 21:47:06 följande:
    Jag har bokat på samma ställe där håret fixas. Tror det går på 440 och då var det konsultation innan.
    Vart är det om jag får fråga?
  • skille

Da er jag tilbaks i lilla Göteborg:) Fikk en sms på fredag at jeg heldig vis ikek er en av de som måtte slutte i jobben:) så nå venter litt hysterisk shoping...

• Äntligen 090822

Hej hej

hrä har det hänt grejer

hummle har passerat 7 dagars gränsen iiiiihhhh vad spännande!!!

Skikke ska shoppa och har jobbet kvar

Danielaa har köpt klänningen (vill se bild)

Tx2 har ätit tårta.... vad blir det för er??? hur går det med dina gästa böcker? Tänkte om jag skulle ta dem t Dagis?

Tizia Jag håller med övriga, ge killen som inte äter fisk vegetariskt!!

Ang bords placering, så kommer vi inte ha traditionellt ngn stans...
    Bord med 6 personer vi varje.... blandat folk, par kommer nog få sitta vid samma bord, med vissa undantag.
    Vid honörs bordet blir det vi två och tärna och best man! Jag kommer ha tärna brevid mig och V sin bestman brevid sig!
    Sen så kommer vi ha borden olika nära oss efter vilka som "bör" sitta nära, mammor, pappa, syskon, vänner etc!

Jag har varit på tysklands båt i helgen, scrappat och pysslat och tja lekt med papper, lim, sax papper mm
    En super trevlig helg! Jag klarade hela helgen utan att bli dålig.. men på söndagen så fick jag panik ångest... nått så in i h*lv*t*..... Men det gick ok!
    fått gjort ngr Lo.s (scrapp fotosidor) och annat. Vi var i Tyskland i 3h och shopade lite godis till uingarna och lite tysk marsipan till mig själv!
    Sen så köpte jag en flaska Môet Chardonne (el hur det stavas) Champange (Stor) Vet aldrig när man får användning för en sådan! V vet inget så det blir en suprise ngn gång

Har en massa jag vill pyssla med nu efter helgen, påbörjade projekt och annat!
    Men ska börja med att ta mig ett bad, sen får vi se!

KRAM ALLA

• hummle

AAAAAAAAAAAA tjejer fattar ni "BARA" 5 dagar kvar o jag e som utbytt. Känner mej lite fjortis, olika känslor byter plats var 10 sekund o jag kan bara inte fatta det! om 5 dagar gäller d!!!
    känner mej helt oförberädd
    oroar mej o shit, allt på en o samma gång.

så förlåt om jag svävar ut lite mkt nu o dagarna framöver, läser allt o tänker på er iaf. svarar så gött d går.

skille o äntligen: välkommna hem

danielaa: GRATTIS!!! till klänningen

sweetsun: å d e så gött när folk börjar osa, blir ju mer påtagligt då

tizia: svarar veg som alla andra, enkelheten vinner!

teapot: ja fy för o trängas med folk, försök pricka in en "säker" shopp dag märkte själv att lördagen inte va nån lyckad shopping dag SÅÅÅÅÅ mkt folk men d va ju löning så.

tx2: (ha ha ha 3 av er som börjar på t o er har jag råkat lägga i följd)
    väntar m spänning med uträkning om hur mkt som gått åt så vi kan tilläggsköpa isåfall. o visst kan man äta för mkt tårta men tänk pos nu, nu har du ju smakat dej genom alles så vad blir d?

missat nån? sorry i så fall...
    jaha vad ska jag ta tag i nu då? känns som d e ur mkt kvar o ingen tid till d. ska hämta grejer både tisdag o onsdag kväll i stan. MEN d ska bli nice o träffas en stund.

jo vi ska ha en lr fler cds m mysiga låtar på i bakgrunden o i "pauserna" har ni tips mottages d tacksamt. ska be brorsan fixa d nu iveckan men han ville veta VAD han skulle ladda ner...

KRAM

• Äntligen 090822

Hummle SÅ SPÄNNANDE!!!!!!! Jag är i extas att det handlar om 5 månader och ngr veckor för oss och du blir ju fru på lördag Jisses vad coolt!!!

o Tx2 har ju 2 mån kvar idag !!!!

Jag har bloggat lite i min pyssel blogg om ngn är nyfiken!
    smurfmamman.blogg.se

kram

• Tizia

Hummle: Ojojoj nu e d riktigt nära ! Guud va kul, å nervöst =)

Sweetsun: Varför var det inte bra att sitta tvärs över? Alltid bra med tips, man har ju egentligen ingen aning om d man tänkt blir bra eller inte =)

Ang. det med vegetariskt eller kött så tycker jag som ni att han kan ta vegetariskt, medans min m2b tycker att vi får fixa kött (vilket egentligen inte e ett jätteproblem). D e bara det att jag tycker d känns lite konstigt att dels servera kött på vårt bröllop eftersom d inte riktigt stämmer överens med mina åsikter.. å sedan finns det säkert fler som då hellre kanske skulle föredra kött... man vill ju helst slippa "avundsjuka miner" på den som får kött isf...

Tx2: Idag e 2 månader kvar för oss båda =)))Wehieee ! år snabbt nu =)

• SweetSun

tizia; ja det jag kände var att när man endå hade sin respektive nära sig, så blev det ju att man pratade mest med honom, och då sitta med nacken vriden och luta sig över bordet för att höra varandra..det var lite tjatigt.

Så jag får nog säga att antingen sitta precis mitt emot eller helt skilda..

• Tx2

Tizia: Woho! Om exakt två månader är vi (jag i alla fall) fru. Fick äntligen reda på att han valt att ta mitt efternamn.

Om det går emot dina åsikter så tycker jag definitivt att han skall få vegetariskt. Och gör det enkelt för er, ha två olika huvudrätter fisk och vegetariskt. Han är inte på resturang där han kan välja vad han vill ha. Ni har valt en meny och det är det som erbjuds.

Angelican: Man skall alltid ha bubble på kylning. Man vet aldrig när man behöver fira el vardagslyxa.

Skall försöka printa ut gästboken den här veckan, var tvungen att ändra formatet då skrivaren inte fixade att göra lika tjusigt med tjockt papper som vanligt och trixa om det själv till bokformat.

Det blir nog ica maxi´s just för att jag inte är tårtmänniska, dessutom tror jag att efterrätten blir god. Så tårtan blir senare på kvällen. Men det är steinbrenners som jag åt av i fredags. Får hålla med astrid att minty var god, förutsatt att man gillar mint

Grattis Skille! Måste kännas så skönt nu. Shopping är aldrig fel.

När2blir1: Klippstudion i nödinge

• Tx2

Hummle: Missade.

Woho! Woho! Woho! Woho! Woho!

• Tx2

Haha, ni kanske blev placerad så just för att ni skulle prata med dem andra gästerna men ändå känna tryggheten av att veta att respektive fanns i närheten...

SweetSun skrev 2009-03-02 16:12:49 följande:
    tizia; ja det jag kände var att när man endå hade sin respektive nära sig, så blev det ju att man pratade mest med honom, och då sitta med nacken vriden och luta sig över bordet för att höra varandra..det var lite tjatigt.Så jag får nog säga att antingen sitta precis mitt emot eller helt skilda..
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!