• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • SweetSun

Vi ska inte ha nån trad. bordsplacering, vi bara placerar ut alla i par mitt emot varandra, en sida med lite mer släktingar och en rad med kompisar..

• Teapot

Daniela, vad roligt att du hittat din klänning!!! Utan massa tjafs, måste kännas riktigt härligt!

Tizia, jag är också nyfiken på vad det blev för meny, om ni nu kunde bestämma er?

Sweetsun, vi har också haft funderingar på att sätta par mitt emot varandra, känns spontant som en ganska bra grej.

Tx2, tårta kan man ju inte få för mycket av

Angelica, hoppas du haft en riktigt mysig krysshelg!

Här hemma har det pysslats lite med inbjudningar. Tar det lite när andan faller på, har ju ganska mycket tid kvar innan de ska skickas ut... vi var inne på wranges för att kolla ring i lördags eftersom vi fick rabattcheck på mässan, men det var såååå mycket folk så vi skjuter nog lite på det. Synd, för det hade varit mysigt! Hoppas ni andra haft en fin helg!

• Tx2

Troligtvis kommer vi ha åttabord, med på bordet kommer partner/vän sitta men inte nödvändigtvis inte mittemot el bredvid. Men i närheten i alla fall.

Jo, ibland kan man det

Teapot skrev 2009-03-01 14:52:34 följande:
    Tx2, tårta kan man ju inte få för mycket av
    Vet att det även finns en 20% rabatt på wranges i enjoy-häftet. Skulle använt den när vi köpte våra förlovningsringar, men lyckades hitta en rabattkupong i tidningen samma dag som jag skulle hämta ut dem. Trodde det var 1 april skämt!
    Meningen var att vi skulle använt 20%-rabatten på min vigselring, men min ring (o puts o gravyr) var billigare på nordstans guld (plus att jag kunde få den smalare än på wranges).
  • Danielaa

Tx2: Jaaa, äntligen! De blev inte den vi kikade på, blev en helt annan modell än jag tidigare kikat på. Denna e från Christina Wu. Suuuperfiiin...! *nöjd*

Teapot: Ja, så skönt å slippa tjafs runtomkring... dom e jättegulliga som jobbar på Johans å väldigt hjälpsamma även om de va en del kunder (till skillnad mot va de var på Remanns!) ändringar å hyra av underkjol fick jag me på köpet! Å t o m slöja bjöd dom på! (erbjudande)
    Så nu har jag två likadana slöjor hemma...

Kikade in på Body shop idag å pratade om brudsminkningen, kostar bara 500:- inkl provsminkning (då gör dom de precis som man vill ha de till bröllopet så man får se att man e helt nöjd!) Har förstått på flera andra ställen att de bara lägger upp lite me färger osv å provar lite... Så kan nog hända att de blir där jag gör sminket! Var har ni andra bokat? Pris?

Tx2 igen: Hur mycke dricka å så som gick åt för 60 pers vore intressant! Vi blir ju ca 80 så de e ju lätt å räkna ut hur mycke som behövs då!

Köpte frimärken idag oxå! Dom söta som kom till alla-hjärtans-dag! Hoppas bara de räcker me ett frimärke/inbjudan annars måste jag köpa lika många till!

Å nu ska jag snart iväg på bio! "Män som hatar kvinnor" me mammsen å syrran!

Hoppas ni haft en toppenhelg allihopa!

• Danielaa

Tx2: Imorgon e de ju bara 2 månader kvar för er!!

Hummle: Haha, ÄNNU närmare för er! Timmarna börjar snart räknas ner...!

• SweetSun

nu har folk börjat att osa iaf, känns bra! och de har hört av sig om en blivande svensexa! nu faller det lite på plats!!

• Tizia

Hej alla =)
    Nu e jag tbx efter en hektiskt helg !

Daniella: Va kul att d fixade sig med klänningen =) Säg till när du har bild =)

Tx2: Toppen om du kan komma med lite info från festen ! Sååå himla svårt att veta hur mkt d går åt av allt!

Sweetsun: Vi kommer oxå att placera par hyffsat nära, troligtvis tvärs över från varandra..

Vi har faktiskt mer eller mindre lyckats bestämma meny =) Så här blir det:

Förrätt:Räk-& löjromstårta på kavringsbotten med jungfrusallad
    Varmrätt: Pocherad rödtungsfilé rullad med rökt lax samt sås på Grebbestads ansjovis & gräslök serveras med grön sparris & potatisstomp (pressad potatiskaka med citron och olivolja som bakas i ugnen)
    Efterrätt: Caipirinha cheesecake med fruktspett

Vad jaf däremot ska äta har jag ingen aning om eftersom jag e vegetarian, men dom ska komma med några alternativ så jag hoppas det blir bra =) Men vi har ett litet dilemma å jag behöver verkligen råd. Så snälla hjälp =)
    Vi har ju som sagt en "fiskmeny" och så e vi ett antal vegetarianer. En gäst har meddelat att han inte äter fisk. Ska vi då ordna kött till honom eller ska även han få vegetarisk mat? Vad tycker ni ?

• SweetSun

var på bröllop i somras där man fick sitta snett från varandra.. jag kan säga att jag inte gillar det. Iofs så gillar jag inte trad. bordsplac. i överlag, för man vill gärna sitta med den man kom med...

• Tx2

Medans jag kan tycka att det är kul att träffa nya människor under två tre timmar, förutsatt att man inte blev placerad vid festens tråkigaste.

Tizia: Lät gott. Caipirinha (el snarare caiprinoska) är en av mina favvodrinkar.
    Jag tycker att ni skall låta icke-fisk-killen få vegetarisk. För köket är det enklare om det finns så få varianter som möjligt.

Nu är det bara några få som inte har hört av sig.

Yes, imorgon kommer jag att vara en pain in the but för mitt tjejgäng När det var tre månader kvar så fick dem olika mail, typ om exakt tre månader gör vi iordning oss, om exakt tre månader är jag gift. Sista mailet den dagen kom från en av tjejerna där det stod om tre månader hoppas jag att vi dricker bubbel vid den här tidpunkten

Danielaa: Du får lägga in en bild på klänningen.

Jag har bokat på samma ställe där håret fixas. Tror det går på 440 och då var det konsultation innan.

• Danielaa

Tizia: Hade helt klart tagit de vegetariska alternativet till han som inte äter fisk oxå. Känns lite knasigt å ha ett tredje alternativ...

Tx2: Ska lägga upp bilder bara jag har några bra!

Sweetsun: skönt att folk har börjat osa nu då!

Ang bordsplacering... Vi kommer nog sätta paren ihop, varför ska man hålla på å dela på folk!? Enligt etikett finns ju massa olika om man e gift/sambo/förlovad osv... Men de e väl alltid skönt å få sitta me dom man känner bäst å självklart me sin respektive?

Min ena brudtärna (å en tjejkompis!) har börjat planera för min möhippa...! Å undrar lite smått vilka jag önskar ska va me...! Blir helt övernervös! Å de tyckte hon va såå kul...!

Kom precis hem från bion "Män som hatar kvinnor", riktigt bra film! Spännande in i sista minuterna!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!