• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Juli 2010

Ja, vad säger man?

Vi blev så chockade att vi inte visste vad vi skulle säga. Men fick fram ett "men vi kommer inte ångra oss, det här är vad vi vill".

Då möttes vi av ett: "Vi får väl se."

• J D

Juli 2010 skrev 2009-04-14 11:18:49 följande:
    Ja, vad säger man?Vi blev så chockade att vi inte visste vad vi skulle säga. Men fick fram ett "men vi kommer inte ångra oss, det här är vad vi vill".Då möttes vi av ett: "Vi får väl se."

Ja, vi får väl se, säger man då och ler stort tillbaka . Extremt irriternade kommentarer ska bara bemötas på det sättet så de känner sig nedtryckta tillbaka.

• Juli 2010

J D - du har rätt där. Vi blev bara så chockade att vi visste verkligen inte vad vi skulle säga eller något.

Nu kommer det dock bli andra toner i skällan. De har ingen anledning att försöka ta vår lycka ifrån oss!

• J D

Juli 2010 skrev 2009-04-14 11:28:25 följande:
    J D - du har rätt där. Vi blev bara så chockade att vi visste verkligen inte vad vi skulle säga eller något.Nu kommer det dock bli andra toner i skällan. De har ingen anledning att försöka ta vår lycka ifrån oss!

Förstår det! Vissa människor... Nej, det är bara att köra på!

• skål

Min m2b:s bror är alltid lika bra på att fälla komentarer och han sparade inte på dem när vi berättade om våra planer.
    Jag citerar:
    ja,folk väljer ju vad de vill slänga pengar på
    Men det ska bli gott med fest! Det blir väl gratis sprit då eller?
    Sen säger han ofta till min m2b att : tänk vad skönt det var när du bodde själv va, hahaha!
    De ville inte ens se förlovningsringarna.
    Men alla andra i fam. är glada!!!!!
    Sedan den dagen har han eller hans familj visat noll intresse över vårt bröllop.

• MilosMamma

Alltså va e det för folk som finns? Banka vett i huvudet på dom skulle man göra. Jäkla stroppar!

• Sååå lurade

Å detta hörde jag att min granne råkat ut för också. det var den ena systern som ojade sig om att brudparet bokat bröllop mitt i deras semester. INget grattis ,bara sura miner... Som sagt det är valfritt att komma...

Princess4aDay skrev 2009-03-19 17:22:20 följande:
    Vi förlovade oss 4/5-08 och de flesta vet att vi planerade bröllop dryg ett år efter. Men når datumet äntligen va satt så lät det såhär:"Har ni bestämt datum..? Vad kul! När blir det?"11/7""Jaha, mitt i semestern" och en lite suck.So what?!Vi kommer inte tvinga folk att gå på bröllopet. Vill man hellre vara på semester så visst...
  • Svanboet

Låt gå för att ens eget bröllop är det viktigaste för en själv men man kan väl åtminstone bita sig i tungan lite!

• skål

Vill tillägga en kommentar som jag nyss fick höra om. ( läs gärna först mitt tidigare inlägg så ni förstår)
    Min bästa kompis man frågade min m2b:s bror ang svensexan. Han ville helt enkelt erbjuda sin hjälp och visa sitt intresse. Till svar fick han: Bra, då kan ju du hålla i det.
    Jag blir sååå ledsen. Varför gör man såhär???????

• Svanboet

För att man saknar empati och framförallt sympati för brudparet. Verkar mest som om han är en bitter bror som allvarligt borde få en tillsägelse, från fadern kanske?

skål skrev 2009-04-14 12:40:38 följande:
    Vill tillägga en kommentar som jag nyss fick höra om. ( läs gärna först mitt tidigare inlägg så ni förstår)Min bästa kompis man frågade min m2b:s bror ang svensexan. Han ville helt enkelt erbjuda sin hjälp och visa sitt intresse. Till svar fick han: Bra, då kan ju du hålla i det.Jag blir sååå ledsen. Varför gör man såhär???????
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?