• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Blomman82

När vi berättade för min sambos farfar att vi ska gifta oss var hans svar (visserligen lite skämtsam) beklagansvärt.

• soon and very soon
    Blomman82 skrev 2009-03-16 09:17:15 följande:
    När vi berättade för min sambos farfar att vi ska gifta oss var hans svar (visserligen lite skämtsam) beklagansvärt.
    min pappa sa oxå så... till min man sa - jag beklagar...
    med kärlek men endå...
  • augustibrud2009

Den dummaste kommentaren vi har fått var när vi berättade för min M2B:s mormor att vi skulle gifta oss.
    Vi satt och fikade och smög lite framåt och så berättade jag för henne. Men inte fick vi den glädje jag hade förväntat mig utan istället kollar hon väldigt förvånat på min M2B och säger:
    "Vill du också det????"... varpå han förvånat skrattade lite och sa.. "Ja, det är klart".... sen var det svårt att fortsätta samtalet kan jag meddela.. kände mig inte värst godkänd

• Svanboet

Nu är det ett tag sen vi förlovade oss och vi gjorde ju klart från början att vi skulle ta tid på oss innan det blev bröllop men folk har börjat pika redan nu.

"Då kanske t.o.m. vi hinner före"

Vad är det för sätt?!

• T0612

[citat]
    Nu är det ett tag sen vi förlovade oss och vi gjorde ju klart från början att vi skulle ta tid på oss innan det blev bröllop men folk har börjat pika redan nu."Då kanske t.o.m. vi hinner före"Vad är det för sätt?!
    [/citat]

som om det vore en tävling.. ur löjligt.. har en kompis som har vart förlovad i snart två år och nu har hennes lilla syster förlovat sig efter 1 år med sin kille och min kompis kommentar på det var att "nu måste vi börja planera för hon ska inte få gifta sig innan mig"

• Svanboet

ohyggligt tokigt att känna det så!

Nej man ska ta stegen i livet när man själv är mogen för det och inte när någon annan tycker att det är dags.

T0612 skrev 2009-03-17 10:29:26 följande:
    [citat]Nu är det ett tag sen vi förlovade oss och vi gjorde ju klart från början att vi skulle ta tid på oss innan det blev bröllop men folk har börjat pika redan nu."Då kanske t.o.m. vi hinner före"Vad är det för sätt?![/citat]som om det vore en tävling.. ur löjligt.. har en kompis som har vart förlovad i snart två år och nu har hennes lilla syster förlovat sig efter 1 år med sin kille och min kompis kommentar på det var att "nu måste vi börja planera för hon ska inte få gifta sig innan mig"
  • 08 08 09

Det har ar inte riktigt "oj ska du gifta dej" kommentarer, men passar nog har anda:

M2b mamma till m2b: "Jaha, och nar ni har gift er ska du flytta hem och hon (alltsa jag) flytta till Sverige?" - eeeh? halla!! om man gifter sig sa betyder val anda det att man ska bo tillsammans... eller? suck! (Vi bor i England och har bott tillsammans i 5 ar redan)

Hon har aven fragat slaktingar som vi inte bjudit om dom har fatt sina inbjudningar annu... som om hon vill forstora for oss!

• Svanboet

Hon vill nog inte förstöra men för henne är det uppenbart att de släktingarna ska vara bjudna. Hon (liksom många andra) tänker inte på att de lägger sig i brudparets planer.

08 08 09 skrev 2009-03-17 11:25:03 följande:

Det har ar inte riktigt "oj ska du gifta dej" kommentarer, men passar nog har anda:M2b mamma till m2b: "Jaha, och nar ni har gift er ska du flytta hem och hon (alltsa jag) flytta till Sverige?" - eeeh? halla!! om man gifter sig sa betyder val anda det att man ska bo tillsammans... eller? suck! (Vi bor i England och har bott tillsammans i 5 ar redan)Hon har aven fragat slaktingar som vi inte bjudit om dom har fatt sina inbjudningar annu... som om hon vill forstora for oss!
  • bongen80

Läser med förfäran alla kommentarer ni fått från närstående. VAD ÄR DET MED FOLK?????

Jag fattar inte, oavsett vad jag tycker om tillfälle, val av partner, hur länge från första dejten, eller om man väntar i 20 år så skulle jag ALDRIG säga något negativt till brudparet i fråga. Visst funderar jag själv o har en massa åsikter, men aldrig aldrig aldrig att jag skulle yppa ett ord. När två människor väljer att gifta sig oavsett anledning så är det just deras val. Man får väl för f-n bita ihop, ta fram sitt allra vackraste leende o gratulera innerligt.

Å så alla svärföräldrar o föräldrar o andra....SLUTA LÄGG ER I PLANERINGEN!!! Vad är det som ger er rätten att "bestämma" vilka som ska närvara vid bröllopet? Om ingen hjälp efterfrågas så betyder det oftast att brudparet fixar själva. Visst kan man komma med förslag (det kan ju hända att paret mitt i stress o annat faktiskt glömmer någon....), men aldrig kräva att vissa ska bjudas. Fy va oförskämt!

Långt blev det....

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?