• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Chrysoberyl

just det, glömde en kommentar från en annan "kompis". Detta var när vi fortfarande var nyförlovade och jag träffade på en kompis jag inte träffat på länge. vi hade pratat lite över msn då och då, så jag visste att hon hade en ny pojkvän. det ska sägas att denna tjej tyckte jag inte särskilt bra om ens då, eftersom att hon alltid skulle jämföra sitt förhållande med mitt redan från att de blev tillsammans. När jag berättade att vi förlovat oss var hennes svar mycket överlägset och nedlåtande:
    "Jaha, ja det gjorde en annan vän till mig och hennes pojkvän också i sommar! Men JAG kände att jag inte var redo."
    Som om jag var mindre mogen för att jag kastade mig ut i en förlovning? och hon var bara tvungen att nämna att vore hon inte så mogen så hade hon minsann också haft en ring... Nu ska det nämnas att då hade hon och hennes pojkvän varit tillsammans i några månader och jag och min pojkvän i nära tre år. Jag hade god lust att säga till henne att då kanske det fanns en anledning till att vi var redo och inte dem, men jag lyckades hålla masken. behöver inte sänka mig till den nivån... relationer är väl ingen tävling, det ska ju vara något man unnar sina vänner!

• Ma och Ma

Min pappa har haft en hel massa dumma idéer och kommentarer, men det beror väl på att han är uppvuxen i en annan tradition och han gifte sig vid 23...det stolligaste var nog när jag insåg att han tror att bara för att jag valt att gifta mig hemma i deras kyrka, där jag är uppvuxen och i alla fall i viss mån har en anknytning till svenska kyrkan (hemma där jag bor har jag bara varit aktiv i frikyrkan), då säger han att de som kommer dit, som bor i skonen och inte är bjudna, men ändå kommer till kyrkan, kommer se om vi inte har bjudit hela släkten med kusiner och allt...de kommer ty att han, min pappa, är snål, som inte har bjudit hela släkten...har dock svårt att tro att de från socknen skulle tro att endast pappa betalar för ett bröllop när hans dotter fyllt 35 och jobbar i en ganska stabil och bra bransch...

Har nu dock insett att min pappa är omöjlig att förstå och räknar inte med att lyckas göra som han tycker...däremot så har vi bjudit hela släkten och jag hoppas att det blir kul och att han hjälper till lite ekonomiskt, för billigt det blir det inte...

När min m2b och jag nyligen flyttat ihop, sa min "svärmor" till honom, när jag också hörde: - Får du ingen mat?

Att han bott själv i många år och är kapabel att fixa mat själv måste hon glömt...Som tur är hörde även "svärfar". Någon gång förklarade han för henne hur illa det lät och sedan bad hon om ursäkt. Det är verkligen inget ont i henne, utan hon säger saker utan att tänka efter...det händer då och då...lite roligt är det också!!

• Bettertogether

*Puh* nu har jag plöjt igenom varje inlägg i hela tråden och både skrattat och varit arg på alla dumma kommentarer :P :P

Själv kan jag inte bidra med någon dum kommentar ännu, eftersom vi inte annonserat ut när vi ska gifta oss ännu.. Men däremot har jag en kommentar som gör mej väldigt trygg angående vad min mamma kommer att tycka. :)

När vi förlovade oss hade min 10-åriga kusin skickat sms åt en jämnårig flicka som vi också är bekant med och skrivit "XX OCH XX SKA GIFTA SEJ!!!". Då hade flickans mamma tagit kontakt med min mamma (de är goda vänner sedan förr), och undrat om det var sant. Så då hade min mamma sagt att "eftersom de förlovar sig så antar jag att de tänkt gifta sej någon gång. Det är väl därför man förlovar sej" :)

• ElevenSeven

En på jobbet utbrast när han fick höra att jag skulle gifta mig: Vilken bank har ni rånat?!

Så jävla dumt...har aldrig snackat ekonomi med honom så han kan omöjligtvis veta vad jag har råd med eller inte!

• Aleta

Jag förstår inte riktigt.
    3 flickor?

elsi skrev 2009-03-17 19:09:58 följande:
    min bror ville veta om hans barn (3 flickor dessutom!) var bjudna
  • elsi

flickor, och bröllop bara gå ihop .... det är klart att jag vet att de skulle bli ledsna om de inte var bjudna och de var det, men deras inbjudningar var skickade efter hans puh jag blev ledsen

• LB5

hm, förstår fortfarande inte... hade ni inte tänkt bjuda dem och han frågade om de fick komma ändå?

elsi skrev 2009-03-17 20:34:18 följande:
    flickor, och bröllop bara gå ihop .... det är klart att jag vet att de skulle bli ledsna om de inte var bjudna och de var det, men deras inbjudningar var skickade efter hans puh jag blev ledsen
  • Feline Felinae
    TinkerBelle skrev 2009-03-17 19:07:44 följande:
    Vad sa din far när du berättad att ni skulle ha barn?Har man barn så är väl giftermål ett fantastiskt sätt att visa att man faktiskt har för avsikt att leva tillsammans tills döden skiljer oss åt?
    Jag tycker precis som du, där, och blev uppriktigt förvånad över reaktionen.
    Men men, barnen tror jag han blev glad för, i alla fall.
  • elsi

ok barnens namn var inte med på bror och fruns kort. Hon bad min bror att kolla med mig om de var bjudna i fall att det var ett barnfritt bröllop. Jaysus de är 6, 9, och 13 jag blev helt paff när jag insåg att de verkligen trodde att dreras barn inte var bjudna. Och de åka hit från england.. Bisart!

• Sååå lurade

Fast det är vanligt att om de vuxnas namn står på inbjudans så innebär det att endast de är bjudna och inga barn... ingen konstig fråga i mina ögon, sorry...

elsi skrev 2009-03-17 20:50:56 följande:
    ok barnens namn var inte med på bror och fruns kort. Hon bad min bror att kolla med mig om de var bjudna i fall att det var ett barnfritt bröllop. Jaysus de är 6, 9, och 13 jag blev helt paff när jag insåg att de verkligen trodde att dreras barn inte var bjudna. Och de åka hit från england.. Bisart!
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?