• EllaMa

Hur valde ni färger? Jag blir tokig!

Jag kan inte bestämma mig för vilka färger jag vill ha, vill ha färgtema. Vit duk och vita inbjudningskort... Men sen funderar vi på mörklila/purpur..men ja vet inte..

Hur bestämde ni er?

Tycker de låter så fint att ha rosa-orange-rött. Men vart ska man få plats med alla färger..tycker inte de är så fint att de enda som är rosa är lite blommor i min bukett.

Behöver verkligen hjälp. Varken jag eller min sambo har nån favoritfärg.

• Svar på tråden Hur valde ni färger? Jag blir tokig!
  • Fenixx

ja det är jättesvårt med färgtema.
    vi ändrade oss 3 gånger tills vi bestämde oss helt.

• Mörk Ängel

Jag har ingen aning om hur man väljer, men idé kan ju vara att välja färger som dels kan passa ihop och dels passar er utseendemässigt. (Det är iofs svårt om man passar i olika färger )

Jag har fått för mig (innan jag ens är förlovad) att jag nog vill ha rött! Sen vet jag ju inte om jag ändrar mig på vägen, är ju ett tag till dess!

• Eskilstunabrud

När ska du gifta dig? På sommaren tycker jag det är fint med lite ljusare färger och på hösten tex orange, rött och gult. Jag gifte mig i somras och hade vitt, lila och ljusgrått som tema.
    Vitt: dukar, bröllopsklänningen, makens skjorta och väst, rosor i buketten.
    Lila: rosor och orkideér i buketten, sidenband runt festprogrammen.
    Ljusgrått: marskalernas västar och slipsar, makens slips och tärnornas klänningar.

Låter kanske lite plottrigt, men det blev jättebra!

• T0612

Vilken tid på året ska ni gifta er? vi ska gifta oss i december så vi vill ha färger som känns som "Winter wonderland" så det blev ljusblått och silver kanske en skimmrande vit oxå =)

• Hemlig2009

Vi valde enkelt; svart, vitt och silvergrått till inbjudningskort, kläder till oss och dukning. Sedan blir det cerise och orange bukett, cerise näbbklänning och ev. matchande blomsterarrangemang på borden. Väljer jag en färgad väska ska den vara cerise.

• Fenixx

kolla även om du och din blivande kanske delar någon favoritfärg som ni kan ha in i temat och utveckla sen därifrån vilka andra färger som passar till den.

• EllaMa

på våren

Jag är väldigt inne på ljus/mörklila och vitt.

sätta de lila på texten på korten, blommor, slips, servetter, löpare..och som sagt duk och inbjudningskorten får vara vita.

hm...vet ni om de brukar finnas porslin på lokalen eller måste man fixa de själv?

• EllaMa

nja han bara håller med mig..han bryr sig inte alls va de blir för färg..jätte jobbigt.. jag som har sån beslutsångest

• lecaroline

Jag ska hänga upp gardiner på väggarna för att lokalen är väldigt tråkig. Jag hade flera som matcha hemma, så det blev en färg, sedan vill jag ha grå för det är fint tillsammans. Och vitt eftersom mina dukar/lakan är vita : ) det bara löste sig när jag kollade vad vi hade hemma...

• Fenixx
    EllaMa skrev 2009-01-13 13:23:35 följande:
    nja han bara håller med mig..han bryr sig inte alls va de blir för färg..jätte jobbigt.. jag som har sån beslutsångest
    är ett lustigt fenomen med karlarna faktiskt. men idag fick jag faktiskt min att bestämma lite med storlek på festhäftena och och hur vi ska fästa dem osv, jag blev glatt förvånad.
Svar på tråden Hur valde ni färger? Jag blir tokig!