Inlägg från: lillalyckan |Visa alla inlägg
  • lillalyckan

    2011-brudar

    Finns det några sådana här? Vet att jag är löjligt tidig men man får väl passa på att njuta så länge man kan =)

  • Svar på tråden 2011-brudar
  • lillalyckan

    Oj va kul att det fanns en del iaf =) Va helt säker på att det bara va jag som inte kunde hålla mig med planerandet =)


    nemosmamma skrev 2009-01-21 18:49:15 följande:
    jag är med ja o , vi hade först sagt 2010 men sen blev det ändrat till 2011 juli , visst att det är tidigt men samtidigt det är ju en del pengar som ska ut hur man än gör o ja har då bara tänkt göra det en gång så då vill ja ordna med det så att ja får det som ja vill
    Det är så vi har tänkt oxå, om vi väntar tills 2011 så kan vi få ihop precis så mycket pengar vi vill utan att det svider i plånboken varje månad =) Då får vi ihop till en rejäl fest inkl. resa efteråt. Vill inte behöva kompromissa med hur jag vill ha det. Folk tittar på oss som att vi är tokiga när vi berättar att vi redan har bestämt datum =)
  • lillalyckan
    ettem skrev 2009-01-22 12:22:58 följande:
    Bestämde redan i somras att 101010 blir "vårt" datum, och efter att ha varit med och arrangerat ett bröllop på jobbet förra helgen så började det rycka lite i bröllopsnerven
    hihihi 111111 är vårt datum =)
    Det blir väl inte så mycket att boka när man är ute så här tidigt men jag tycker det är så härligt att planera och sen ångra sig å sen planera igen =) Väntar på att tiden ska gå så att man kan börja boka lokal mm... Att planera saker är bland det bästa jag vet =) hihihi (lillgalen, jag vet ;))
  • lillalyckan

    tycker att du gör helt rätt, inte alltid man får en chans att göra om saker som går helt åt skogen, man får helt enkelt ta chansen att göra om det =)


    tobiasochlinda skrev 2009-01-23 17:10:00 följande:
    och jag planerear allt som jag ska göra/ha bättre denna gång:) Frisyr måste jag helt klart börja titta på redan nu för den blev inte helt bra, (tror det ligger lite bilder i mitt galleri) sen skulle jag vilja brodera livet på klänningen i något guld mönster. (tur att klänningen har snörning i ryggen så jag inte måste hålla exakta mått som när den syddes) sen vill jag ha andra skor :) lite fånigt, men det känns faktiskt som att nu när det är bestämt med förnyelse av löften så känns inte det som hände lika trist längre, det ska liksom rättas till och det känns underbart !:) (sen inga mammor på denna gästlista) :)
  • lillalyckan

    Då hoppar jag in i listan =)
    Vi (eller jag ;)) har börjat leta efter en bra lokal redan. Eftersom vi ska gifta oss i en annan stad där vi kanske är max 2 gånger om året så är det ju inte så att vi bara kan gå och titta på ett ställe utan vi har ca 4 chanser på oss att titta på lokal innan det måste bokas. Så vi har redan börjat maila till ställen så att vi kan titta på en massa ställen när vi väl e där. =) (såg ni att ja lyckas hitta en ursäkt till att börja planera två år innan? hihihi)

    Orangegirl, februari 2011, Thailand

    nemosmamma, juli 2011 umeå

    lillalyckan, nov 2011 Halmstad

  • lillalyckan
    orangegirl skrev 2009-01-30 15:14:14 följande:
    Har ni några idéer kring vilken typ av klänning ni vill ha? jag vill absolut ha halterneck i alla fall, och knälång tror jag.
    har redan hittat drömklännigen (galleriet) men man kan inte hitta den två år innan!!! Kan ju inte gärna köpa redan å hoppas på de bästa.... Ska spara bilderna iaf, kanske sy upp nåt liknande när det är dags...
  • lillalyckan

     


    ALLIMA skrev 2009-02-03 15:11:23 följande:
    Hej allihop! Blir ett 2010 eller 2011 bröllop för oss oxå! Dom brukar REA ut klänningar i augusti...funderar på att kolla då om man kan fynda en fin klänning. är det för tidigt tycker ni? Hur långt innan "kan" man köpa sin klänning?

    Det är precis det jag undrar oxå! {#lang_emotions_wink}


    Men jag gör nog så att jag väntar, kanske hittar nåt man tycker bättre om när det börjar närma sig...


    Och vi har nog hittat lokal! Ska titta på den när vi e i Halmstad men e den fin så bokar vi trots att det är så tidigt {#lang_emotions_smile}

  • lillalyckan

    yeay! alla är välkomna! vi får väl sätta ihop listan ordentligt {#lang_emotions_laughing}

    Orangegirl, februari 2011, Thailand

    nemosmamma, juli 2011 umeå

    eapea, sommaren 2011

    lillalyckan, nov 2011 Halmstad

    ALLIMA vintern 2011

  • lillalyckan

     


    ALLIMA skrev 2009-02-16 12:45:07 följande:
    Roligt att vi är några stycken som är ute i god tid! Jag längtar redan oerhört mycket men känner ändå det är bra att ha god tid på sig. Eftersom vi jobbar och har småbarn finns inte så mycket ledig tid att hinna planera och fixa. Vi har funderingar på New York eller London som bröllopsresmål. Nån av er som varit där eller har tips? Kul höra från er hur ni tänker och om ni redan nu har bestämt vissa saker ang. bröllopet! Vi hörs!

    tycker oxå att det känns bra att ha gott om tid, va först helt inne på 2010 men m2b ville tvunget 2011, vi har precis sparat massa pengar under lång tid till vår drömlägenhet och han va inte så sugen på att börja hårdspara igen, så det blev 2011... Precis som ni så har vi inte så mycket möjlghet till planering då vi bor på ett ställe men ska gifta oss 50 mil söderut å man vill ju hinna titta på lokaler osv. Då har vi inte så många tillfällen på oss efetersom vi bara e där kanske två gånger om året. Så vi har redan surfat runt och funderat på ställen som vi ska titta på nästa gång vi är nere {#lang_emotions_smile}


    vad gäller london så är det en helt underbar stad... Finns hur mycket som helst att göra. New York har jag aldrig varit i men vi har oxå pratat om det. Vi pratade om en 3veckors resa som börjar i NY, några dagar i Vegas för att avsluta på Hawaii, hade vart hur mysigt som helst...

  • lillalyckan

    Vi har räknat på att det kommer att kosta runt 100 000. Så vi lägger undan någr atusen varje månad och sen  när skattepengarna kommer så lägger vi undan dem oxå... Vi tänkte passa på att lägga undan lite mer nu när räntorna är låga {#lang_emotions_wink}


    Orangegirl: Vad härligt att kunna bjuda med alla man tycker om på en sån häftig grej! Vet dom om något eller planerar ni i hemlighet och ska överraska alla?

  • lillalyckan

    hahaha vet hur det känns, planerade frieriet i hemlighet men man blir lite beroende av BT sjukt snabbt {#lang_emotions_smile}

  • lillalyckan

     


    Bettertogether skrev 2009-02-25 18:48:15 följande:
    Jag kunde lika gärna hålla till i denna tråd eftersom vi inte bestämt oss för något datum ännu. Antingen blir det sensommaren 2010, eller helt andra vägen, mars 2011. :)

    Du är jättevälkommen! {#lang_emotions_laughing}

  • lillalyckan

     


    ALLIMA skrev 2009-03-02 08:33:13 följande:
    Bettertogether : Det är samma här. Dvs. att jag är så rädd för att jag eller sambon eller barnen ska bli sjuka till den stora dagen. Vi har tänkt oss februari eller mars 2011 och vi vet ju att det florerar en massa i dessa tider. Just nu har vi magsjuka.... men vad göra? Vi brukar bli sjuka under andra årstider också och jag har bestämt att jag vill ha ett vinterbröllop! Vi kanske kan tipsa varann om kurer för att hålla oss friska ? Tänker samtidigt att man inte kan gå och fasa för att bli sjuk just under den dagen heller...

    Det kanske är värt att kika på en sån där bröllopsförsäkring, har för mig att det inte är orimligt dyrt iaf så det kanske är värt det... Är oxå jämt sjuk, har ett riktigt kasst immunförsvar, men precis som du säger så tänker jag inte gå och oroa mig för det {#lang_emotions_smile}


    Vi har oxå planerat vinter/höstbröllop (nov) men ju mer jag tänker på det desto mer sugen blir jag på ett sommarbröllop istället... Vädret kan vara så sjukt tråkigt i november... Och allt är grått å ruggigt osv... nää får kanske diskutera detta lite mer med mannen i mitt liv, fördelen att vara ute i så god tid... {#lang_emotions_smile}

  • lillalyckan

    Hej hej!
    det blir ju ganska lätt lite stiltje (tyvär) i denna tråden eftersom vi har så mycket tid kvar,
    Orangegirl: Då har du ju faktiskt gjort något {#lang_emotions_smile} Vi kikar på lokaler, som sagt lång tid kvar, men som oxå sagts så har vi ju begränsade möjligheter att titta på ställen. Vi har mailat ett par ställen med lite frågor och till sommaren blir det väl till att åka runt och titta på alla dessa. Då är det ju bara lite mindre än två år kvar ({#lang_emotions_wink})

    Hr du hittat några klänningsidéer?

  • lillalyckan

     


    ALLIMA skrev 2009-03-05 08:48:48 följande:
    Jag har redan kommit en bit på vägen vad gäller planerandet. Har drömt om bröllop sen flera år tillbaka hihi.

    Jag oxå! hahaha i huvvet är allt redan klart {#lang_emotions_tongue_out}


     orangegirl skrev 2009-03-06 13:06:13 följande:


    Jag vet på ett ungefär vad jag vill ha för klänning, eftersom det är ett strandbröllop vill jag att den ska vara enkel men ändå stilren. Det ska vara halterneck och avskuren under bysten liksom... Har hittat några på www.nordstrom.com som jag gillar. Hihihi, har även köpt slips, näsduk och manchettknappar till min m2b på Tradera... siden för 101 kr.... Tjoho!

    Jag tror jag kan se framför mig vad du tänker... hade något liknande när jag tog studenten tror ja... Passar perfekt när det ska vara sådär sommrigt och fint {#lang_emotions_smile} ååå va fint med enkel håruppsättning och en blomma i håret...

  • lillalyckan

    hahahaha visst är det så {#lang_emotions_smile} Spenderar alldeles för mycke tid här trots att det är 2 år kvar, ingen kommer att vara så väl förberedda som vi {#lang_emotions_laughing} Stackars min älskling, han bara sitter snällt och lyssnar...

  • lillalyckan

     


    Eran skrev 2009-03-10 05:20:14 följande:
    Trodde jag va ensam om att vara ute i god tid. Vi planerar att gifta oss i juli 2011. Problemet är att jag redan är gift, ligger i skillsmässa nu, klar i maj. JAg vet, dumt att planera för nästa innan man är klar med det första. Men allt känns bara såååå rätt så varför vänta?? Att bara planera är väl inte fel??

    Tycker inte hellera att du gör fel, Med tanke på hur jobbigt det är med skilsmässor så kanske det bara är bra att fokusera på nåt kul istället... Du är välkommen till 2011 tråden!

  • lillalyckan

     


    Eran skrev 2009-03-10 20:11:18 följande:
    Tack tjejer!! Det värmer att höra. Hur långt har ni andra kommit? Nästan all våran planering är klar, bara det praktiska kvar. Fast vi gör ju lite ändringar hela tiden. Men det är sååå kul!!!!!!

    Vi har bestämt när och var. Väntar mest på att tiden ska gå så man kan börja boka lokal/kyrka mm... Men det pratas mycket bröllop här hemma kan jag säga Inte minst varje månad när det ska läggas undan pengar

  • lillalyckan

     


    Svanboet skrev 2009-03-11 21:32:58 följande:
    Slänger mig in här utan att ha läst tråden än... Kul att se att fler och fler med 2011 faktiskt dyker upp på bt.

    Välkommen välkommen! Varför vänta om man inte måste Tänk så många månader av härligt planerande vi har framför oss

Svar på tråden 2011-brudar