• HelenaOlivia

Göra inbjudningskort... Hjälp!

Hej alla underbara BT-vänner, ville först göra egnakort för hand men inser att det blir för mycket jobb så tänkte göra halvegna via nån sida på internet, några bra tips??
    Hur har ni gjort?
    Tack!!

• Svar på tråden Göra inbjudningskort... Hjälp!
  • Hemlig2009

Har precis lagt ut våra i mitt galleri. Köpte färdiga dubbla kvadratiska vita kort och "dekorerade" dem.

• HelenaOlivia

Jättejätte jättejättefiiina!! Wow!
    Så du köpte fintband och typ "smörpapper" att skriva på, hur skriver man på sånt?
    Och de fina guld namnen och hjärtan, vart har dem?

Hemlig2009 skrev 2009-01-07 21:23:14 följande:
    Har precis lagt ut våra i mitt galleri. Köpte färdiga dubbla kvadratiska vita kort och "dekorerade" dem.
  • Hemlig2009

Tack!

"Smörpappret" är vanliga transparanta från bokhandeln, har beställt papper som är lite randiga och transparanta men de har inte kommit än och jag var tvungen att få iväg några kort så detta är helt "blankt". De är ganska blöta när de kommer ut i skrivaren så de måste ligga och torka ett tag. Det vita tunna bandet är köpt på en scrapbooking-affär och är organsaband, pappret med det silvriga mönstret har jag beställt på Panduros hemsida.

• HelenaOlivia

Tack så mycket för all hjälp!

Hemlig2009 skrev 2009-01-07 21:38:04 följande:
    Tack! "Smörpappret" är vanliga transparanta från bokhandeln, har beställt papper som är lite randiga och transparanta men de har inte kommit än och jag var tvungen att få iväg några kort så detta är helt "blankt". De är ganska blöta när de kommer ut i skrivaren så de måste ligga och torka ett tag. Det vita tunna bandet är köpt på en scrapbooking-affär och är organsaband, pappret med det silvriga mönstret har jag beställt på Panduros hemsida.
  • Luucie
    Hemlig2009 skrev 2009-01-07 21:38:04 följande:
    Tack! "Smörpappret" är vanliga transparanta från bokhandeln, har beställt papper som är lite randiga och transparanta men de har inte kommit än och jag var tvungen att få iväg några kort så detta är helt "blankt". De är ganska blöta när de kommer ut i skrivaren så de måste ligga och torka ett tag. Det vita tunna bandet är köpt på en scrapbooking-affär och är organsaband, pappret med det silvriga mönstret har jag beställt på Panduros hemsida.
    Har du skrivit namnen på korten själv?
  • Hemlig2009

Jag gjorde en "logga" som jag sen beställde stämpel av, har sen använt mig av embossing i silver.

• MolsonCanadian

Hej du, min käre kampdragare.

Vi skrev ut en test på inbjudan med de två blånyanserna (den mörkare ramen runt bokstäverna) och det blev förvånansvärt snyggt. Passerade med lätthet även min mors kritiska öga, så jag skippar embossingen.

Hemlig2009 skrev 2009-01-07 22:00:05 följande:
    Jag gjorde en "logga" som jag sen beställde stämpel av, har sen använt mig av embossing i silver.
  • Hemlig2009

Ha ha, jag tittade faktiskt efter blått embossingpulver när jag var och köpte banden i måndags. Men då behöver du inget, vad skönt! Kan säga att det tar ett tag innan man får in snitsen... Puh, men nu tycker jag det går riktigt bra.

Svar på tråden Göra inbjudningskort... Hjälp!