• chiqitita

Hur naturliga känns silikon bröst?

Jag är verkligen nyfiken och intresserad av detta. Om man t ex skulle få barn och kroppen förändras en del så kanske man känner att man vill operera brösten. Men vad är då bäst, silikon, gele eller det andra som jag nu inte kommer på namnet på! Vilket känns och ser mest naturligt ut? Känner man verkligen inte implantatet om man klämmer på brösten? En kompis till mig lade in silikon för ca tio år sedan och hennes bröst kändes och såg ut som sprängfyllda ballonger. Alla kan väl kännas så?

• Svar på tråden Hur naturliga känns silikon bröst?
  • Luucie

Det är lite olika...på en del känns det mjukt och helt naturligt. Men om du har otur så kan de bli alldeles hårda..
    Är väl bara att chansa kanske?

• Hammerman

Jag har ingen erfarenhet själv utav det, men jag läste någonstans att silikonbröst var som att ha sex med två basketbollar, så nog kan dom bli hårda allt.

• CamillaMarcus

När jag var på en klinik i Stockholm för ca 1 år sedan rekomenderade de ett ilägg som kallas gelehallon. Så likt naturliga bröst som de kan bli tydligen. Blev dock inget för mig då jag kom in på högskola efter mammaledigheten. Det gör ju ganska ont de första 10 dagarna och jag ville inte riskera att missa terminstarten.

• Jasmina E

Normala bröst rör sig när man tar på dem, det gör inte förstorade sådana.

Jag avråder.

• kickan70

Hej! Jag är i tankarna för att fixa till mina bröst. Men är liksom du lite fundersam över hur de känns och ser ut. Men jag har fött tre barn och sammanlagt ammat i 6 år. Gör jag en operation så är det för min egen skull.Skulle aldrig fixa dem innan barnen. Men nu är de ingen vacker syn.

• Jasmina E
    kickan70 skrev 2009-01-06 19:07:03 följande:
    Hej! Jag är i tankarna för att fixa till mina bröst. Men är liksom du lite fundersam över hur de känns och ser ut. Men jag har fött tre barn och sammanlagt ammat i 6 år. Gör jag en operation så är det för min egen skull.Skulle aldrig fixa dem innan barnen. Men nu är de ingen vacker syn.
    Där kan jag ha förståelse. Men då handlar det väl mera om en typ av justering av något slag, inte att proppa de fulla av skit för att få stora hårda porrtuttar förmodar/hoppas jag?
  • Aleta

Tänk på att implantaten inte kan sitta i hela livet utan att man måste byta med jämna mellanrum (alltså ny operation) innan ni bestämmer er.

• Tooticki

Risken är att de både ser och känns onaturliga. Mycket handlar om hur du ser ut sedan innan, man tjänar på att ha lite naturligt hull som bäddar in implantaten, är man väldigt smal blir det lättare en tydligare kant.

Tänk igenom det noga, dels av den anledning som Aleta nämnde, dels för att en operation faktiskt kan misslyckas (har en vän som genomgått 8 operationer och fortfarande inte är helt bra på grund av ett par silikonbröst).

• Hammerman

Även om det naturligtvis aldrig kan bli mitt beslut att fatta så kan väl jag som kille säga att jag föredrar den äkta varan framför konstgjort ditto. Hade det varit min flickvän som opererat sig hade jag nog varit lite orolig över de rena hälsoaspekterna, det kan alltid tillstöta komplikationer under själva ingreppet och så har man ju hört om implantat som börjat läcka och så.

• MolsonCanadian

Tror att den psykologiska aspekten är minst lika viktig vad gäller upplevelsen av silikonbröst. Har diskuterat saken med några killkompisar samt min käre och om de bortser från en massa andra omständigheter som gör att det är avtändande, så landar de ändå i att själva vetskapen om att det är fejk gör det avtändande, hur "naturliga" de än skulle kännas.

Svar på tråden Hur naturliga känns silikon bröst?