• fröken sjunfors

Maj 2009!

Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

23/5
    hemlig2009

30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

10/5
    igglypuff

23/5
    Hemlig2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Soon and very soon
    elsi skrev 2009-02-28 16:59:14 följande:
    ok, nu ha jag riktigt panik...
    tycker att det är såå snyggt med korta klänningar! kan du göra om den som håller på att sys till en kortare??
  • Corona

Jättetråkigt att det har blivit så men det är ditt bröllop och din dag, så stå på dig. Kan vara enda chansen att ha klänningen du drömmer om!

elsi skrev 2009-02-28 16:59:14 följande:
    ok, nu ha jag riktigt panik... hade valt min stil när det gäller klänning, Mamma var med, och det var en i CandyAnthony stil, Vi var där i butiken i England och provade. Inte riktigt rocka billy, lite mer klassisk, och jag hade valt min sömmerska i Sverige att sy en. Den direkt från de var alldeles för dyr. Mamma ifråga satt detta jämnt, att det skulle sys men andå tittade på tyg, Sen åkt jag hem och hon hade bokat tid i ett par bröllops butiker. Klänningen som alla tyckte var underbar på mig ligga i min galleri. Jag blev övertygade att välja den "eftersom jag kan ha en kort klänning när son helst".Den är köpt och hålla på att bli uppsydd i UK.Nu har jag upplevt genom en vanlig diskution med min m2b att han tycker att en sån klänning .. kort men STOR kjol och massor underkjol skulle se underbar ut på mig.FAAAAAAAAAN jag ha sån klännings ångest, jag ville inte ha den som är köpt och min mor komma att bli sssssssåååååååååååå ledsen om jag ändra mig... Är jag dum eller vad?... trösta mig tjejer...
  • Soon and very soon

ska/Har ni knåpa/t ihop nå servett ringar el dyl??? vet hurdana jag vill ha men inte fått tummen ur....

• kärleken förde oss samman

Vi kommer dansa till en sång som vår bestman har skrivit och spelat in på sin skiva, en slags vals.
    Vi kommer inleda och sen bryter väl föräldrarna in och sen övriga.

Ang Elsi och klänning- det är Er dag, INTE din mammas, välj den klänning du vill.
    Är det för sent att backa ut med den som håller på att sys så får du kanske försöka sälja den vidare.

• Corona

Åh vad bra, jag hade precis tänkt fråga detta i någon tråd

Graverar man något i mannens ring också? Alltså, han ska ha sin förlovningsring, men kompletterar man med vigseldatum el dyl till befintlig gravyr?

Nalle Puh 40 skrev 2009-03-01 18:11:15 följande:

Vad ska ni skriva i er ring?
  • Tindragull

Jag konverterar musik direkt från youtube!
    Det kan man göra här: www.zamzar.com/

Har en kompis som kan klippa ihop olika låtar, så det lämnar jag till honom...

Kärlekensskull skrev 2009-02-28 19:21:07 följande:
    Ja vad kul! Vi funderar också på det men vad hittar man musiken?? Mixar ni er egna musik??
  • Tindragull

I min vigselring finns det bara plats för datumet. Resten står ju i förlovningsringen.

m2b kommer gravera in vigseldatumet i förlovningsringen. Han får ingen ny ring när vi gifter oss, utan får vänta med den till vi firar 1-årig bröllopsdag.

• SweetSun
    Tindragull skrev 2009-03-01 18:33:55 följande:
    Jag konverterar musik direkt från youtube! Det kan man göra här: www.zamzar.com/Har en kompis som kan klippa ihop olika låtar, så det lämnar jag till honom...
    får du bara ljudfilerna då? Har sett ett par program för detta, men är osäker på hur det fungerar..
  • Tindragull

Man kan konvertera dem till mp3 och en massa andra format.
    Jättesmidigt eftersom man själv inte måste ladda hem nåt program.

SweetSun skrev 2009-03-01 20:48:00 följande:
    får du bara ljudfilerna då? Har sett ett par program för detta, men är osäker på hur det fungerar..
Svar på tråden Maj 2009!