• fröken sjunfors

Maj 2009!

Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

23/5
    hemlig2009

30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

10/5
    igglypuff

23/5
    Hemlig2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Kampi

Jag tar mannens efternamn och behåller mitt som ett mellannamn.

• Pingst09

Jag behåller mitt ovanliga efternamn då det bara är våran släkt som heter så. Mannen vill helst att jag tar hans men han har ett
    -sson-namn. Han har inte bestämt sig än men endera tar han mitt eller så byter ingen. Vi har en dotter som heter som jag också och jag vill ju att ev syskon ska heta som oss. Det tror jag väger ganska tungt för mannen.

• SweetSun

jag byter från mitt mer vanliga sson-namn till min blivandes lite mer ovanliga sson-namn

• Idefixen

Jag byter till sambons efternamn.
    Det jag har blir alltid felstavat, för ingen fattar vad man säger att man heter :P
    Och om han hade tagit mitt namn hade han haft samma namn som min lillebror, förutom andranamnet då förståss.

• anja1661

min m2b tar mitt efternamn! jag ville inte byta till hans -sson namn...ville inte byta överhuvudtaget faktistk om jag ska va ärlig!
    vi har två barn som har mitt efternamn och sambons efternamn som mellannamn...de ska bara ha mitt efternamn sen!

• Villnu

Idag har jag varit å skaffat pass drar ju till Thailand den 10 maj dagen efter :) å helgen före flyttar vi... ojoj blir lite stressad av att tänka på allt!

• djurö 09

Jag har ett ovanligare namn än honom, jag heter Zakrisson och han Johnson. Han är en envis rackare... Jag skulle egentligen kunna tänka mig att byta, men stör mig på att det är såååå typiskt, för det är fortfarande 90 % som tar mannens namn (om dom byter). Jag är romantisk av mig (eller praktisk, kan man låtsas) och vill att hela familjen, vid ev barn etc, skall heta samma sak, och vill helst bara ha ett namn. Han tycker att vi kan behålla våra namn= väldigt svårt att motivera honom att ta mitt namn... *suck*

Nåja, vi drar ut på det lite till, får väl se vem som ger efter tillslut, eller om det blir ngn kompromiss. Men vi gifter oss ju 2:a maj så snart måste vi väl skicka in en eventuell namnändring.

Jaja... Ha det bra allihopa! Idag har vi förresten hittat den ring jag vill ha, jippie!

• Pingst09

Ja, de flesta i vår närhet håller med mig angående namnbytet, utom hans föräldrar (konstigt va? ) Jag heter då Skogelid och han Axelsson.
    Vad tycker ni? Vilket skulle ni ha valt?

• fröken sjunfors

Skogelid! Tycker det var ett riktigt fint efternamn faktiskt! Tycker du ska stå på dig hihi.

Min blivande byter också till mitt! Vi har ett taget efternamn i släkten, och han har ett typiskt finskt efternamn.. Även fast vi båda är halvfinnar pratar ingen av oss finska så de känns fel att "föra vidare" ett finskt efternamn..

• Corona

Idag har gästerna fått korten och gratulationerna börjar komma