• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • Nibla

Tez,
    Ja det lät ju som en bra deal.

Har precis ätit frukost i form av äggröra och kaffe latte. Jag är en person som snöar in mig på en sorts frukost, äter det ett tag för att sen tröttna och sen gå över till nåt helt annat.
    Angående vår brunch, jag kan fixa äggröra!

• FruTez

Tillslut så bestämde vi oss för just detta paketet just med tanke på brandskyddet. Ifall vi inte är hemma och det börjar brinna så går brandlarmet och kameran fotar automatiskt. Det går direkt till centralen via larmföretagets egna GSMnät som då larmar brandkåren. Förhoppnings sparar man värdefulla minutrar. Om allt nu funkar som det ska! Utan larmet skulle inte branden upptäckas förrän grannarna ser det och då tar det troligtvis längre tid innan brankåren är där.

• Ab fab

Vi har Securitas o är väldigt nöjda med dem.

Jädrans så kallt. -10 i morse när jag gick iväg. Men den börjar bli rejält ljusare på mornarna. Nu är det snart vår!

• FruTez

Nibla: Jag är precis likadan med frukosten! Hittar en favvis som jag äter ett bra tag för att sedan tröttna på det. Ang. ägg, Bauti har redan skrivit upp sig på äggröra...

• Carma07

Godmorgon

Bauti: Hoppas du har kunnat sova något i natt.

Tez: Ska prata med maken om saken så återkommer jag isf.

Mina dagens tre positiva;

1. Ska på sångstund idag.
    2. Idag kommer maken äntligen hem.
    3. Hmmmm...återkommer med trean.

Inte alla på en gång, men lite lättare idag iaf.

• FruTez

Abbe: Vår termostat stod på -12 imorse! Brrrr! Ja, va härligt att vi går mot ljusare tider!

• Carma07

Skulle vi vara här på brunchen eller vad blev bestämt?

• Ab fab

Positiva saker idag
    -skall på spinning efter jobbet
    -har bokat biljetter till Operan i maj
    -skall ha möte med chefen

• Carma07

Nu blir det frukost för oss. Troligtvis youghurt och müsli till mig och banangröt och fruktpuré till lillyjejen. Hon är insnöad om någon på samma frukost. Fast det är ju iofs inte hennes fel.

• Carma07

Ab: Möte med chefen på positiva listan - då är det ett trevligt möte.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas