• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • Frujj

Linum igen igen: Vad jobbar M med nu?

Nu har jag o lilleboo varit på babymassage, himla mysigt!!

• Linum

Frujj: M har samma tjänst på Volvo som han hade innan, fast han jobbar för en annan konsultfirma. Volvo ville ju inte ha någon annan än han på den positionen, så han är kvar. Tillval PV jobbar han på.

Jag tror inte att de tänker ordentligt när de skriver ut en del preparat... Är inte heller förtjust i piller. Har hellre lite ont. Det var ju inte ett piler som bet på mig förra året, fastän jag hade hästtabletter mot smärta. Bättre att lida...

• Ab fab

hej frujj- hur mår du idag? läskigt med huvudvärken.

köpte stearinljus på lunchen. en bunt i vackra färger- det gjorde mig glad. det är snart vår!

om någon är hemma nästa vecka- småbarnsmammor, arbetslösa o hemmaarbetande- lunch kanske?

• Ab fab

Linum- är du sugen på att göra skojiga saker... dvs hjälpa mig. Du gör ju världens snyggaste grejer. En meny till min tanthelg- lite classy, SATC, rosa kanske

• Linum

Jag fixar med detsamma!

Maila maten nu så knåpar jag ihop något bra.

• Nibla

Tillbaka från Sthlm. Trevlig vistelse men skönt att vara hemma, det är lite trixigt att resa med en bebis. Man känner sig som en packåsna!

För örvrigt har jag inget jobb att komma tillbaka till efter mammaledigheten. Har blivit varslad. Får se hur det blir efter förhandlingarna.
    Min chef ringde mig och berättade detta när jag åkte tunnelbana i Sthlm i tisdags. Tog liksom udden av resan lite.......

• Ab fab

Så synd att det blev så. Det var ju ett jobb du verkligen gillade. men när du väl skall tillbaka på arbetsmarknaden kanske dörren är öppen igen. Håller tummarna för det

Var på underbar skolkonsert igår. Wow vilka ungdomar som framträdde- idoln nästa

idag har jag namnsdag

• FruTez

Hej tjejer!

*host* *rossel*

Hälsningar från en förkyld tös. Började med ont i halsen och omväxlande varm/kall-känsla i tisdags. Kunde inte med att gå hem när två andra redan var hemma sjuka och tom. vikarien går hem efter nån timme med feber. Vi var inte så många kvar och jag stod ut. Så kom onsdagsmorgonen och jag var sämre och då hade jag inget val än att stanna hemma... förkylningen har nu flyttat från halsen ner i luftrören och även upp i ena örat som gjör lite ont. Hoppas det inte blir öroninflammation. Nån som har nått bra krya på dig-tips?

Nibla: Va jobbigt det där med ditt arbete. Förstår verkligen att det udden av din resa. Hoppas att du hade det trevligt trots allt!

Frujj: Hur går det med huvudet? Dax att gå till doktorn kanske?

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas