Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Dagens tre positiva:
1. Det är VÅÅÅÅR i luften
2. Det är uuuunderbart vääääder!
3. Det är HELG
4. Jag har handlat en massa stämplar till halva priset
5. Jag känner mig full av energi
6. Tralalalaaa
oj det blev visst dubbelt upp
Hoppas ni haft en bra helg. Måndag igen. Jäklar va helgen gick fort. Tjohoooo så blåste den förbi
Vi var en tur på TUR i fredags. Drack en massa vin o kollade. Lite missnöjd med utbudet- inga jättekul montrar
tycker jag.
Lördag började med städning, premiärfika på balkongen i solen (fast liiiite kallt var det*s*) och sen på party. 50 års fest på kvällen.
Söndagen blev hemmadag. Slöade mig igenom morgonnen och sen gladde jag min pyroman-gen. Eldade i backen nästan hela dagen. Grillade korv till lunch. Träningsvärk i axeln efter allt krattande.
I veckan väntar, IKEA med mamma, musikquiz på Aludden, make up på MUS, afterwork på Gothia med mina favvosar och konfirmation konfiramtion på lördagen
Ab, låter som att du haft en bra helg.
Vi åkte till torpet i lördags, kom fram vid 11-tiden. Var ute precis hela dagen i solskenet. Jag luntade, hjälpte svärfar med att tappa upp vatten i badtunnan och låg i en baden-baden i solskenet. Vi åt pyttipanna tillagad på en muurrikka, en slags stekhäll man har över öppen eld. Hur mysigt som helst!
På kvällen badade vi tunna samtidigt som vi kollade Robinson (Svärfar har satt upp TV i ett träd).
Igår var det kasst väder så vi stack hem efter frukost, i lagom tid så N kunde ta med Lillan på Babysim och jag fick min EGEN-tid.
Vilken härlig helg Nibla. Torpet måste varit perfekt med sådan vårkänsla det var, framförallt i lördags
Swedish Taste var helt fantastiskt! Jag fick till och med en liten pall till bordet som jag kunde lägga min handväska på... *fnissar*
Efter 10 rätter, 6 glas vin och en caipirina var jag inte så lite mätt och lullig. Gott gott!
Linum,
Oj oj, det lät inte helt fel! Här går man på diet så man får dregla över att ni andra frossar. Hehe!
Fast jag och N ska gå till Barrique Winebar på lördag. Ska bli sååå gott! Fast vi har inte storhetsvansinne som Linum utan nöjer oss med TRE rätter. Och så ska vi på bio också. Vad tyckte du, Linum om Män som hatar kvinnor? Har du läst böckerna?
Filmen var KANON!!! Jag saknade inte de delar som inte fanns med i filmen överhuvudtaget. Det är ju kärnhistorien som är den viktiga. Prasslet med kollegan på Millenium är ju inte särskilt viktigt i sammanhanget.
2,5 timmar ren och skär njutning. Skådespelarinsatserna var suveräna, främst Peter Andersson, Micael Nyqvist och Noomi Rapace.
Ni kommer inte att bli besvikna!
10-rätters är inte storhetsvansinne, det är en middag en helt vanlig fredag i våra svenssonliv *garvar*
Grattis Ab!
www.expressen.se/Nyheter/forlovningen/1.1508732/victoria-och-daniel-har-spikat-brollopsdatumet
Linum,
Låter bra med filmen! Annars brukar ju filmatiserade böcker bli till en besvikelse.....
Vilket underbart väder! Tur att man jobbar hemifrån idag så att man kan utnyttja solen lite
Jaha, sist ut - först in!
Här sitter man och äter frukost kl 7. Tiiiidigt! Lillan har en förmåga att vakna vid 6-tiden numera så då är det bara att pallra sig upp.
Idag är det sångstund och vi ska promenera dit. Kyrkan ligger på andra sidan förorten, det är 6 km dit. Blir en bra promenad!