• maj2010

Bröllop 2010 nr 5

Makupala: spännande med klänningsköp, och vilket pris! Jag är för feg för att beställa över nätet... Känns som om jag i vilket fall som helst måste prova i butik först för att se vad jag passar i.

När det gäller sparandet har vi öppnat ett gemensamt bröllopskonto dit vi sätter in 2000 kr var varje månad. Det är ungefär så mycket vi sparar på att ha flyttat ihop. Vi började i november, så vi har redan 12000 på kontot! Fortsätter vi i samma takt så hinner vi få ihop 68000, vilket är lite mer än vi räknar på att den totala budgeten blir.

• maj2010
    rosesarered skrev 2009-02-09 12:15:32 följande:
    jag har precis lämnat in min b-uppsats sköön känsla..
    Åh, jag vet precis hur skönt det känns! Vad är det du pluggar?
  • maj2010
    Bettertogether skrev 2009-02-11 10:06:21 följande:
    Nu har jag kalkylerat lite snabbt på gästlista (bara så jag inte ska behöva gå och fundera), och bara de släktingar vi vill ha som gäster blir 79 st!! Det är ingen vi kan gallra bort då det är sådana som vi umgåtts med hela livet. Ingen pappas bortglömda farbror eller sådana, utan dedär riktigt närmaste.Plussar man till de närmaste vännerna far vi galant upp till 118 stycken... Och jag som ville ha ett litet, mysigt bröllop :/
    Jag känner igen det där... I nuläget har vi ca 60-65 personer på gästlistan. Då är inga släktingar förutom föräldrar och syskon och deras respektive inräknade. Jag har en faster med familj som jag gillar, resten har jag inget gemensamt med. Men min pappa har fyra syskon och samtliga har familj. Ska vi bjuda fastrar, farbröder, kusiner och deras respektive så blir det ungefär 20 pers till. Just nu lutar det mot att inte bjuda någon av dem, för att ingen ska behöva bli sur.
  • maj2010

Ser man på, det var inte illa!

Min m2b har faktiskt börjat gå att prata bröllop med nu. Härom kvällen pratade vi bordsplacering, men kom väl egentligen inte fram till något annat än att vi inte ska ha något traditionellt honnörsbord.

Igår firade vi att vi varit tillsammans i två år. Han hade köpt en liten present till mig - Bröllopsboken av Magdalena Ribbing. Många bra svar på funderingar man har, men en hel del tramsiga regler också. Fast det kan ju vara bra att veta hur etikettsreglerna ser ut, så att man vet vad man bryter mot

• maj2010

Vi firade som sagt årsdag igår, så här blir det inget firande på alla hjärtans dag. Möjligtvis en god middag hemma, men inte mer än en vanlig lördag.

Jag tror boken var en pik åt mig, han tycker jag är skvatt galen som planerar så detaljerat redan nu

• maj2010

Måste få avreagera mig lite...
    Nu har svärmor helt plötsligt börjat lägga sig i vilka vi ska bjuda på vårt bröllop! Hon var på besök i helgen och då berättade vi lite om våra planer, hur många och vilka vi ska bjuda och ungefär vad det kommer att kosta. Sambon berättade nyss att hon hon mejlat och undrat om vi inte ska bjuda hennes kusin med man trots allt... Hon kunde tänka sig att betala för dem i så fall. Fatta alltså, svärmors kusin som min sambo inte ens gillar! Och jag som inte ens tänker bjuda mina kusiner!

Nu blir det till att be henne vänligt men bestämt att inte lägga sig i. Till saken hör att både mina och min sambos föräldrar gifte sig i smyg en gång i tiden och nu är frånskilda. Så de har verkligen ingenting att säga till om när det gäller bröllop! Grrr...

• maj2010

Jisses vad många vi är! Jag är 26 år förresten.

• maj2010

Jisses vad ni skriver tjejer, jag hinner ju knappt med!

Fenixx, grattis till tjänsten!

Jag och sambon har varit ute och gått på stan i det härliga vädret. Kikade för första gången in i en bröllopsbutik, men provade inget. För mycket folk! Men jag kom mig äntligen iväg till guldsmeden med min för stora förlovningsring. Ska ta in den en storlek så jag inte behöver vara rädd att tappa den hela tiden. Nu får jag vara utan ring i en hel vecka. Känns skumt!

• maj2010

Jag känner igen funderingarna... Har flera gånger föreslagit att vi ska ta en tripp till Las Vegas, men får inget gehör

Och det ÄR ju roligt att planera och drömma. Surfar som bäst omkring på olika kinaklänningssidor. Tror bestämt att jag kommer att beställa från en sån så småningom. Så otroligt mycket billigare!

• maj2010

Tattoo82, cool klänning!

Haennish, låter som ett härligt frieri! Om du är pysselsugen kan du ju alltid baka nåt? Själv har jag precis bakat både bröd och äppelmuffins (som tyvärr misslyckades lite)

Nu blir det sen lunch här, sen ska jag plocka fram mina pärlor och pyssla lite.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5