Fenixx skrev 2009-01-23 11:06:42 följande:
god dagens tjejer!tänkte höra lite med er om en fundering jag
har.Vi ska ha våran vigsel och fest i en annan stad som ligger ca 45min reseväg från där vi bor. dem flesta av våra vänner och släkt bor också där.Men där vi ska vara finns inget hotell, och närmsta hotell/vandringshem ligger tyvärr ca 30min därifrån.så jag kan tänka mig att dem flesta då väljer att åka hemåt istället.men vad tror ni...ska folk få fixa med åkandet själva eller ska vi stå för det och fixa nån taxibuss eller nåt? tänker just med kostnaden och så.eller om man ska nämna på hemsidan om folk är intresserade av samåkning och dela taxi?för känns så synd att folk ska behöva avstå från att dricka om många ska behöva köra...jag har ju själv bara varit på 2 större bröllop och på det ena så var det 45min från där vi bor, men det var i deras hemstad så vi sov i deras hus. men annars så fick gästerna fixa sånt själva. och på det andra så var det i grannstaden så då hämtade en kompis oss på natten.
Hmm... knepigt det där. Jag hade nog försökt fixa en buss om jag var du. Som du säger är det inte så kul om hälften inte kan dricka för att de måste köra.
Själva försöker vi hitta en lokal som ligger så centralt som möjligt eftersom de flesta av våra gäster kommer att behöva bo på hotell eller liknande.