• längelevekärleken

La cuvee i Gbg???

Någon som har varit på eller ska ha sin fest på La Cuvee i Gbg???

• Svar på tråden La cuvee i Gbg???
  • Teapot

La Cuvée är ju klart dyrare att hyra. Nu har ju vi bokat upp en storhelg och då var vi tvungna att hyra tre dagar - å andra sidan kan jag känna att det inte är så dumt. Billiga pengar kan jag inte säga att det är, men det är helt klart värt de pengar det kostar!

• Vendel och Angelica

Vi betalar 8000.- då har vi den från --to 12.00 till måndag kl 16.00--
    Det blev ngn 1000.- billigare om man tog fre -lö... men då ska man ju duka och städa och Allt på denna lilla tiden Plus ha festen...

Francis skrev 2009-01-09 23:51:57 följande:
    Jaha förlåt.. måste kollat fel på datum..Funderar starkt på La Cuvée själv fortfarande men har lite tankar om Ödsmåls bygdegård men den ligger en liten bit bort.. men för övrigt så har dom ett toppenkök och man får hyra den för en otroligt billig peng! (tror det vara 1100.-)Hur mycket skulle det kosta att hyra La Cuvée, har inte varit i kontakt med någon därifrån ännu..
  • Teapot

Då har ju inte vi galet mycket dyrare... betalar 9000 kr över nyårshelgen, har då från ons kl 12 till lör kl 12.

Vendel och Angelica skrev 2009-01-10 11:57:18 följande:

Vi betalar 8000.- då har vi den från --to 12.00 till måndag kl 16.00--Det blev ngn 1000.- billigare om man tog fre -lö... men då ska man ju duka och städa och Allt på denna lilla tiden Plus ha festen...
  • Vendel och Angelica

nej det är ju helt ok för att vara den helgen!! !!

Teapot skrev 2009-01-10 12:04:39 följande:
    Då har ju inte vi galet mycket dyrare... betalar 9000 kr över nyårshelgen, har då från ons kl 12 till lör kl 12.Vendel och Angelica skrev 2009-01-10 11:57:18 följande:
  • Troll1

Låter helt ok prismässigt. Tänker på svindyra SH som inte ens har eget porslin och dukar, utan man måste hyra det....

• Vendel och Angelica

nej det är ju det! Här finns Allt utan dukar.. men det kan man ju överleva.. vad är det som säger att man ens vill ha vita dukar

Troll1 skrev 2009-01-10 14:57:15 följande:
    Låter helt ok prismässigt. Tänker på svindyra SH som inte ens har eget porslin och dukar, utan man måste hyra det....
  • Francis

Men är det någon som vet när renoveringen på LC skulle vara klar och vilka stolar var det dom skulle byta till?
    Det kommer säkert bli dyrare när dom renoverat så man kanske borde boka upp den nu innan?!

• Vendel och Angelica

Det var utbytta stolar och bord när vi var där i juli 2008!
    Och det var inget snack om att det ska bli ngt dyrare.
    Det de skulle göra sen var att fixa en befintlig bar och måla om väggarna.

Francis skrev 2009-01-10 16:17:47 följande:
    Men är det någon som vet när renoveringen på LC skulle vara klar och vilka stolar var det dom skulle byta till?Det kommer säkert bli dyrare när dom renoverat så man kanske borde boka upp den nu innan?!
  • Teapot

Och när vi var där i slutet av oktober var baren så gott som färdig det fattades lite snygga stämningsljus under disken och det diskuterades om det kanske skulle tillkomma kylförvaring, var dock ej klart därom. Så renoveringen verkar så gott som klar! Linda på LC sa även att hemsidan skulle uppdateras inom kort så att den nya inredningen syntes men har inte sett något ännu... är själv väldigt nyfiken eftersom det känns som att bordsplaceringen kan bli något annorlunda med de nya möblerna än med de gamla.

Förresten, Angelica, vad har ni tänkt använda för dukar? Hyr ni eller kör ni kanske IKEA-varianten som jag märkt verkar relativt gängse här på BT!?

• Vendel och Angelica

Borden är ju såååå snygga tycker jag!! Så vi kommer nog ha ngn form av löpare! Kanske köpa gardin paneler på Ikea el ngn annan stans... Bara ha det mörka trät, vita löpare med dekorationer ljus mm på och sen är det dukat med vitt porslin! Det tror jag på vad har ni för plan?!

Teapot skrev 2009-01-10 17:42:38 följande:
    Och när vi var där i slutet av oktober var baren så gott som färdig det fattades lite snygga stämningsljus under disken och det diskuterades om det kanske skulle tillkomma kylförvaring, var dock ej klart därom. Så renoveringen verkar så gott som klar! Linda på LC sa även att hemsidan skulle uppdateras inom kort så att den nya inredningen syntes men har inte sett något ännu... är själv väldigt nyfiken eftersom det känns som att bordsplaceringen kan bli något annorlunda med de nya möblerna än med de gamla.Förresten, Angelica, vad har ni tänkt använda för dukar? Hyr ni eller kör ni kanske IKEA-varianten som jag märkt verkar relativt gängse här på BT!?
Svar på tråden La cuvee i Gbg???