La cuvee i Gbg???
Någon som har varit på eller ska ha sin fest på La Cuvee i Gbg???
Någon som har varit på eller ska ha sin fest på La Cuvee i Gbg???
lite nyfiken på denna tråd själv så jag kluddar/puffar
Hej!
Jag har varit och kollat lokalen för bröllop och varit på 50 års fest där, inte så förtjust helt ärligt.
Problemen: svår planlösning (pelare i vägen för allt), lite för mörkt,bostadshus på övervåningen vilket gör att rökande gäste måste trippa på tår och tänka på volymen, lite för litet och lite för tråkigt!
Säkert finns bra sidor också =)
Vi har bokat La Cuvée för vi tyckte lokalen var underbar! Kontaktperson Linda var även mycket trevlig och tillmötesgående. Visst, lokalen är lite speciell i sin planlösning, men också mycket vacker med murade valv och väggmålningar. Vi ser inte den som något problem inför festen. Dessutom gifter vi oss på nyårsafton så då känns det som att lokalen kan förläna rätt vinterstämning, ett sommarbröllop kanske lokalen känns lite för mörk till.
Sen att man måste låta rökarna trippa bortåt gör mig inget, försvårar gärna för alla giftpinneälskare! Tror inte heller de tar illa upp faktiskt. Och ljudnivån gör mig heller inget, om den inte kan vara på max. Dessutom är det ju garage och förråd runt lokalen så inga boende angränsar direkt.
Jag tror La Cuvée är ett toppenval! Så känner i alla fall vi
Teapot; Hur var bröllopsfesten?? Var ni nöjda med lokalen, tänkte gå och kolla in den själv men är lite osäker på om den passar oss, hur var det med musiken? Tänker snarare på det tekniska och inte ljudnivån..
Ska dit nästa vecka och titta, tycker att den verkar bra men rätt dyr... Men jag återkommer när vi har varit där!
Vi ska ha vårt bröllop där!
Säger som Teapot, Linda var toppen trevlig och service ut i finger spetsarna!
Man Måste inte tassa på tå!!! Vad gäller rökning så vill de inte att man ska stå precis utan för ytterdörran! Men är man rökare är man väl van antar jag?!?!?
Musik får du spela o härja och ha dig fram till 02.00 ... behöver inte ha låg volym och annat fram till dess!
Det ligger en trappa ner i källaren så det är annat emellan lokalen och bostads gästerna. garage och annat runt om kring!
Vi har lokalen bokad fr to em till måndag kl 16 och det kostar lika mkt som fr fredag fm till söndag em...
Allt finns för 120 sittande personer. Allt från förrätts palletter till silver kandelabrar.
De har sen i somras hållit på att göra om i lokalen, det målas om och det byggs en befintlig bar, nya bord i betsat trä, nya stolar... Valven och pelarna är ju den som gör att det är en vinkällar miljö, och det är ju det som är tanken!
Sen så då det finns en riktig vinkällare vägg i vägg så finns det en klimat anläggning. Vilket är toppen då det aldrig blir för varmt!!
Stort kök med plats för massor i kylar, ugnar spis, diskmaskin som är klar på minuten.
Så bryr man sig inte om en traditionell bordsplacerings så varför inte
Men smaken är ju som baken "delad"
Låter rätt ok.
Nu är jag redan gift, men har funderat på annan fest där.
Fråga: HUR ska man få rökarna att gå bort en bit? Undrar hur det funkar framåt småtimmarna på vintern?
haha ja jag har funderat på det med...
det blir väl som det blir... lol
Åh, nu är jag ju inte gift ännu så tyvärr har jag inga fantastiska berättelser om festen att dela med mig av Men jag tror fortfarande stenhårt på att det är ett toppenval!
Jaha förlåt.. måste kollat fel på datum..
Funderar starkt på La Cuvée själv fortfarande men har lite tankar om Ödsmåls bygdegård men den ligger en liten bit bort.. men för övrigt så har dom ett toppenkök och man får hyra den för en otroligt billig peng! (tror det vara 1100.-)
Hur mycket skulle det kosta att hyra La Cuvée, har inte varit i kontakt med någon därifrån ännu..