gift innan 24 års ålder/unga par
jag undrar om de finns flera som är unga o trots åldern tänker gifta sig? ja e enbart 21 o kommer gifta mig om 10 månader! o man ha ju fått lite konstiga kommentarer på sin ålder ? flera som fått de
jag undrar om de finns flera som är unga o trots åldern tänker gifta sig? ja e enbart 21 o kommer gifta mig om 10 månader! o man ha ju fått lite konstiga kommentarer på sin ålder ? flera som fått de
jag hänger inte alls med i denna juridiskja disskution som råkat komma upp på denna tråd. jag har barn o vad är skillnaden på att inte vara gifta o ha barn juridiskt sett som när du är gift! enligt min åsikt ingen alls!
momi boki skrev 2008-12-19 18:06:12 följande:
Vi fyller 24 och 25 två månader efter vårt bröllop. Vi har faktiskt inte alls fått några kommentarer om att det skulle vara för tidigt. På en del verkar det istället som att de hade trott att det skulle bli av tidigare.
de finns testament! som man kan skriva! så de är ingen direkt skäl för mig att gifta sig men om folk vill o anser de så är de ju upp till dom! sen tycker man ju att skaffar man barn med en person innan gifter målet o man dör så får man ju hoppas pappan har mer vett än att skita i barnen
och virse versa o är barnen under 18 tillfaller ju de vårdnads havaren!
momi boki skrev 2008-12-19 19:01:28 följande:
Det jag inte förstår är att om man plannerar att spendera resten av sitt liv tillsammans, varför vänta?
Visst, jag har inget emot folk som skaffar barn utanför äktenskapet, min mamma var gravid vid sitt bröllop och sambon var redan född när hans föräldrar gifte sig.
För oss är beslutet att skaffa barn tillsammans mycket mer bindande än det att gifta oss, för att skaffa barn (ha ha, det låter så lätt...) är verkligen oåterkalleligt. Sen var beslutet att gifta sig något vi tog lite med en axelryckning.
jag håller med *på rosa moln* till 100% ja gifter mig enbart av kärlek o för att vi vill få en underbar kärleksdag för varandra o vänner! de är ett bevis på min kärlek! och att vi lovar att vara med varandra livet ut sida vid sida... o att ha typ ett krav att inte skaffa barn innan giftermålet förstår jag inte alls mig på ja skulle nog aldrig kunna ha de kravet idagens läge skiljer sig många pga av att orken o lusten försvunnit efter 1a barnet! men upp till alla o göra deras val så som ja gjort mitt!