gift innan 24 års ålder/unga par
jag undrar om de finns flera som är unga o trots åldern tänker gifta sig? ja e enbart 21 o kommer gifta mig om 10 månader! o man ha ju fått lite konstiga kommentarer på sin ålder ? flera som fått de
jag undrar om de finns flera som är unga o trots åldern tänker gifta sig? ja e enbart 21 o kommer gifta mig om 10 månader! o man ha ju fått lite konstiga kommentarer på sin ålder ? flera som fått de
Jag är 24, m2b 26 - jag har 5 år kvar på min utbildning, han jobbar heltid. Men vi känner att det är verkligen rätt så varför vänta? Har inte tänkt att vänta med barn tills jag är klar heller - här ska man försöka göra allt på en gång.. hm. :)
jag har två år kvar på min utbildning sjuksköterska
Varför är det konstigt att gifta sig om man inte har barn?! Är giftemål endast för de som har möjlighet att ha barn tillsammans? Tycker det var klumpigt sagt...
Att äldre tycker att man är konstig som gifter sig ungt kan jag förstå eftersom jag själv tycker jag är ung men vill gifta mig dels av juridiskaskäl och för att jag tror på framtiden. Att äldre gifter sig efter samma senario som du verkar göra tycker jag däremot inte är lika konstigt eftersom det är ganska vanligt ändå.
alla är ju olika, men tex jag skulle aldrig skaffa barn utanför äkenskap, men det är ju inte alla som tycker det. Många tycker det är stor steg att gifta sig men inte alls några problem att skaffa barn innan...själv anser jag tvärtom
jag är 20 och min m2b 22. Vi skall gifta oss i februari (1månad senare fyller vi båda år)
ingen har sagt något negativt, men endel reaktioner då vi berättat har varit lite sådär......... öu, grattis
Juristlinjen.
... och det är på grund av de juridiska skälen som vi vill gifta oss nu och inte om 20 år. Men jag har inga åsikter rörande andras val att vänta även om jag som snart färdig jurist kan tycka att det är lite våghalsigt .
J D skrev 2008-12-19 17:33:02 följande: