• lillalyckan

Vad tycker ni?

Tycker ni att det är bäst att ha ringar när man friar så att man kan ta på sig dom direkt eller först fria och sen tillsammans köpa ringar? Hade tänkt fixa allt (förutom gravyr av strl.skäl) innan den stora dagen. Tycker det känns roligare att berätta det för folk då och det känns bättre om allt "är klart", vad tycker ni?

• Svar på tråden Vad tycker ni?
  • Miss Biii

Jag tycker det är roligare att ha ringar vid frieriet, det är en anledning till att jag inte friat än. Men alla gör ju som man vill. En del vill säkert välja ringar ihop o så. Alla kanske inte känner till sin partners smak osv. Det lär ju knappast finnas nått rätt o fel där, de flesta momenten får man ju avgöra själv hur de ska utföras så

Lycka till

• Superälsklingen

Det är lite svårt att välja. det är nog olika från person till person. jag ville välja min ring själv. men nu förlovade vi oss i turkiet och passade på att köpa ringar där. beställda vid 12 tiden på dagen, ca 23 samma kväll kunde vi hämta dom =) det är inte riktigt samma väntetid som här hemma. så vi hade ju ringarna klara när vi kom hem och skulle visa alla.
    på ett sätt är det väldigt romantiskt att få ringen vid frieriet men å andra sidan så ska man ha ringen hela livet så tänk om det inte är den där rätta ringen...
    sen är du ju visa som har kollat ut ringar ihop innan frieriet men då blir det ju inte det där överraskningsmomentet.
    du får nog fundera på vad somm passar dig och din partner bäst och köra på det!
    hoppas du får ett ja!
    lycka till!

• Tx2

Jag friade med tillfälliga ringar som sedan byttes ut till något som vi ville ha.

• Nalle Puh 40

Vi hade varit förlovade några år innan jag friade så vi hade redan ringar, köpte en fin slipsnål i guld istället.

• Mörk Ängel

Jag skulle absolut vilja ha ringarna färdiga och klara! Att vi valt innan och provat storlek och sen kommer frieriet den dagen det känns rätt.

• lillalyckan

men om vi har valt tillsammans innan så missar man ju överraskningsmomentet... Tror de blir så att jag använder halvfina ringar så fixar vi fina tillsammans sen... Då blir det ju en överraskning samtidigt som man har något att ta på sig direkt. Man vill ju kunna visa upp en ring direkt när man förlovar sig =)

• MolsonCanadian

Det här med överraskningsmoment har jag aldrig fattat vitsen med. För min del känns det betydligt bättre att vara överens och så gemensamt köpa ringar. Skulle tyckt det var helknasigt att bli överraskad - då hade vi inte varit på samma nivå i livet.

• Mrs Mommy

Om det är överraskning tycker jag att det är bäst med provesorisk ring då det är bra att ha med i tanken hur vigselringen ska se ut mm.
    Men om det är ett "gemensamt beslut" kan man lika gärna gå och köpa dem man vill ha innan förlovningen.

• Luucie

Överraskning är det bästa som finns ooch att det fanns en ring att trä på var också jättefint!

Vi har varit övverens om länge att vi älskar varandra och vill leva ihop. Så vi var helt klart på samma nivå. Men vi ville båda göra det som vi tyckte var mest romantiskt och det var att han skulle fria utan att jag visste när och var.

Och det blev verkligen fantastikt och ett minne för livet

Om du vill kan ringen du köper till din partner vara symbolisk. Dvs den behöver inte vara så dyr men ändå fin såklart.

Min sambo hade köpt en underbar ring och hade fått den graverad också vilket jag tyckte var jättefint men tyvärr var den lite för stor både runt om och på höjden...
    Men det blev ju helt perfekt för jag har flyttat över den på höger hand och sedan gick vi tillsammans och köpte en ny förlovningsring som passar jättebra med en vigselring bredvid

• Mrs S 2B

Luucie: Jag och min kille tänker precis likadant som ni..väntar dock fortfarande på överraskningen och blir tookig då jag är en otålig person som gärna vill planera allt NU.
    varje gång jag tar upp det eller hintar känns det dock som om han väntar ytterligare för att det skall bli en överraskning så jag försöker verkligen hålla truten stängd men det är svårt.

Jag lyckades dock lite casual ge honom min ringstorlek och vi har även provat ut en ring som jag tror jag vill ha..*hoppas*

Svar på tråden Vad tycker ni?