• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • passionsblomman

De skulle vara balla att plocka in som blickfång i en bukett, kombinerade med andra blommor i en riktigt färgstark bukett.
    tycker det behövs till en så speciell klänning.

sarahkka76 skrev 2008-12-20 19:12:46 följande:
    Hahaha du ser Jag tyckte att de var jätte fula först men de är lite coola faktiskt och skulle kunna passa med min klänning också. de är inte så dyra heller kan jag tänka mig.
  • Fjosok

Sitter och ritar tygblommor själv...

svårt att sätta levande blommor på en klänning

• passionsblomman

Sv¨rt, men det går för en dag...

hihi, jag kan inte hjälpa det fjosok, när bilden är liten ser den ut som en liten apa...ditt bergatroll menar jag.

Fjosok skrev 2008-12-20 20:06:32 följande:
    Sitter och ritar tygblommor själv...svårt att sätta levande blommor på en klänning
  • JustMeAndMyLove

Nu blir jag less och måste få klaga av mig till er andra som har lite "udda" bröllop.

När jag berättar lite grann om våra planer så möts jag hela "tiden av:
    Ja, det är ju typiskt er att göra allt annorlunda. Känner ni inte att ni hellre vill ha det som det ska vara?"

(Lägg märke till "ska vara")

Hallå?! Vi är lesbiska! Ska jag operera om mig för att det ska duga! Jag TRIVS i manskläder, jag VILL ha smoking eller frack för jag känner mig SNYGG i det. Kanske är transa, orka sätta stämpel på ALLT.

Nu tror hela släkten att vi känner oss tvingade till att göra allt udda bara för att vi känner oss udda. Som om det vore ett psykologiskt undermedvetet tvång som vi borde kämpa med att få bort.

Varför tror ingen på att man gör något för sig själv och för vår egen skull. Måste allt handla om uppmärksamhet?

??!!!

(Skriver av mig och är arg)

• Fjosok

Förstår dig. Inte lätt att vara udda, I know the feeling...

Vi lever i en vörld där ALLA ska följa samma mönster, gärna se på stan ifrån sitt fönster och om man vill något annan spricker det som en ballong för många.

Citerade lite Gessle där ...hehe.

Men tanken är allvarlig, varför får man inte vara annorlunda?

• JustMeAndMyLove

Det är väl farligt tror folk. Annorlunda smittar av sig på deras oskyldiga barn och då går världen under.
    Nä men det känns ibland som om folk tror det.

Det sjuka är att vi är så himla Svensson så det nästan är pinsamt. Vi bor ihop med två hundar och två katter, letar jobb och bråkar om vem som ska laga mat och vem som ska ta den stora disken. Vi älskar familjeli och inredning och vara ute i skogan.
    MEN jag klär mig oftast som en man och DET går inte för sig att vara nöjd med sin kvinnokropp och ändå rivas i killkläder.

Ja jag ve inte, bara tänker högt...

Fjosok skrev 2008-12-20 20:54:34 följande:
    Förstår dig. Inte lätt att vara udda, I know the feeling...Vi lever i en vörld där ALLA ska följa samma mönster, gärna se på stan ifrån sitt fönster och om man vill något annan spricker det som en ballong för många.Citerade lite Gessle där ...hehe.Men tanken är allvarlig, varför får man inte vara annorlunda?
  • Fjosok

Nämner sällan mina klänningar högt, för mig är det tvärtom. Många tror att mina marängkreationer bygger på att jag är både bög och trans. Hade jag varit det så hade jag sagt det rätt ut, men nu är jag inte det för fem öre utan en vanlig tråkhetro.

Rätt intressant att en man som är intresserad av konstnärligt jobb med textilier direkt är gay. Är Svenne Trähatt och Barbro Bingolotto så insnöade som dom tror att en sexuell läggning sitter i ett intresse...

• JustMeAndMyLove

Ja oh ja, man kan inte sy eller rita som man om man inte är gay, de vet väl alla.
    Man kan inte meka med bilar och tycka om gocarts om man är tjej heller. Det vore ju att häda mot själva skapelsen.
    Hetro, trans och gay går bra men bara så länge de är striotypiska.

Är så trött på manligt och kvinnligt så jag dör av snart, hehe. Vill inte att det ska finnas kvar. Trött på att det görs kurser i genusvetenskap där allt går ut på att acceptera att pojkar kan ha kjol som liten utan att bli bög. Ska det krävas unversitetskompetens för att inse det?

Satt och jublade innombords när jag såg på "Den första garvida mannen". Deras sätt att tänka var så härligt. De ifrågasatte allt när det kom till manligt och kvinnligt.

Fjosok skrev 2008-12-20 21:04:24 följande:
    Nämner sällan mina klänningar högt, för mig är det tvärtom. Många tror att mina marängkreationer bygger på att jag är både bög och trans. Hade jag varit det så hade jag sagt det rätt ut, men nu är jag inte det för fem öre utan en vanlig tråkhetro. Rätt intressant att en man som är intresserad av konstnärligt jobb med textilier direkt är gay. Är Svenne Trähatt och Barbro Bingolotto så insnöade som dom tror att en sexuell läggning sitter i ett intresse...
  • passionsblomman

Jag nämnde i ett samtal med en kollega en pojke som älskar sina små krukväxter(och tvingar mamman att ha en frodig balkong), sitt akvarium och att lära sig om fåglar.

Då sa min kollega:"men hallååå, tycker inte mamman att det är lite varning på det??? jag menar...."

Jag blev HELT ställd och fick för en gångs skull inte ur mig mer än ett "-VA???"

För jag hade inte väntat mig alls den typenav kommentarer från just henne. Efteråt blev jag ledsen. Det är en trång värld att leva i om man inte kan få gilla blommor, fåglar och sitt akvarium lika väl som att spela fotboll.

Och vaddå varning förresten? För vaddå? Det enda som bekymarar mig som mamma om det skulle visa sig att min son är gay, är att han antagligen skull e få lida en del och att det faktiskt innebär fara för liv och lem många gånger. det skulle smärta. annars spelar det väl för tusan ingen roll!

Svar på tråden Alternativa bröllop