• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • Fenixx

jag hittade också en utländsk sajt som hade kanonfina circlets och hårsmycken i fantasy-stuket. dock så var det väldigt dyra tyvärr.
    men så hade jag turen att hitta en duktig smyckestillverkare här i sverige som gör kronor, circlet, örhängen i en stil jag gillar. så hon ska göra mitt hårsmycke, halsband och örhängen.
    home.gamman.se/kirsto/index.asp&id=664

• Esonda

Grattis!! Wow dom var riktigt fina dom kronerna :)

• 3Jane

Finns mkt snyggt på de vanliga butikerna nu innan jul/nyår också. Har köpt snygg hårgrej med lila fjädrar o stenar på HM, fast vet inte om jag ska använda det på bröllopet eller ej för jag tänkte nog göra dreads.

• gotlandsulrika

Kul tråd!

Vi ska ha orienten-tema, fast ganska light. Min klänning är ganska orientalisk, sen blir det orientalisk dans under kvällen, lyktor i trädgården och vattenpipor.

• Fenixx

gotlandsulrika>> jättefin klänning. låter mysigt med dans och lyktor i trädgården.

• sarahkka76

Hej allihopa!

Vi ska inte heller ha traditionellt bröllop. Vi ska gifta oss borgerligt och min klänning ska inte vara vit. Mannen ska ha frack.
    Jag fastnade för en gotisk svart klänning från London men försöker hittat andra klänningar här i Sverige.

Har ni tips på sidor där jag kan titta på brudklänningar eller baklänningar i färg, från butiker här i Sverige. Var hittar ni era?

• Esonda

vad var det för gothisk klänning? *nyfiken* Har du bild?? :)

• sarahkka76

Förresten, hur vågar man köpa via nätet när man inte kan prova och se hur det sitter?

Svar på tråden Alternativa bröllop