• Fenixx

Alternativa bröllop

Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

ja allt lite annorlunda.

kanske kommit några nya med?

äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

• Svar på tråden Alternativa bröllop
  • Fjosok

Är ju dunderkär i designföremål från dom rikrigt marängiga bröllopen själv Allt från stora marängkjolar, prinsessliv, 50-talsinspirerade vippkjolar på dom babyrosa tärnklänningarna.

Mums

• Nancy Drew

DIY-tips: En bloggare visar hur man kan göra egna hårprydnader (fascinator, har jag just lärt mig att det heter!).

corvustristis.livejournal.com/3205.html

Jag är, trots min insikt om mina dåliga pyssel-skills, lite sugen på att försöka. Vad har man jullov till annars?

• Fjosok

vem gråter i en kyrka förutom på begravningar?

själv gråter jag bara då jag är förbannad ...

• Fenixx
    Cltsp skrev 2008-12-26 21:24:03 följande:
    absolut, Hade skrivit ett skämtsamt svar tillbaka men lyckades radera allt utom "inte alls" i samband med att jag postade inlägget och då orkade jag inte skriva ett nytt haha Fast jag tycker ju inte att det är något fel på sådana klänningar. Jag älskar pampiga sagobröllop och att gråta i kyrkan, kasta ris på brudparet och ta kort på den obligatoriska tårtföreteelsen. Vill bara inte ha ett sådant bröllop själv :D
    håller med om att jag tycker det är jättefint med "klassiska" bröllop och deras klänningar och allt som hör till. men det är inte JAG/VI, jag vill inte ha en marängklänning med rosa blommor och sambon avskyr allt med kostym/frack osv...
    jag skulle nog snarare ångra mig om jag valde att ha ett klassiskt tror jag än tvärtom som du skrev ovan.
  • lillP

Har inte fått så många bilder än, men nu finns iaf två bilder upplagda i bildgalleriet

Fenixx skrev 2008-12-25 16:31:52 följande:
    åhh det är ju snart, så fint där. du får gärna vara med här, enda kravet är att vi får se bilder sen.
  • Cltsp

Fjosok: Jooo klart man fäller en tår i kyrkan vid vigslar också ;) De är väl ingen snörvelgråt ala begravningar direkt men någon av brudparet brukar ju bli lite tårögd av alla känslor och då är det ju kört för min del också :D

nancy Drew: Vilka fina hårsmycken! Skulle vara fint att göra själv. Jag måste ha något att fästa mitt flor med, undra om det går att göra en sådan med vita pärlor?

LillP: Vilken fantastiskt fin klänning du hade på ditt bröllop! (för jag antar att det var er bilderna föreställde).

• Fenixx

lillP>> så fina ni var!! jättefin klänning, gillar dina ärmar med det röda.
    ska själv ha lite finare glansigare tyg i inneärmarna.

• JustMeAndMyLove

Jag trodde aldrig att jag skulle gråta på ett bröllop, men när jag såg min kompis och hennes kille stå framför vigselförättaren så bara brast det :P
    De var så vackra! Det bara lyyyyste kärlek om dem! Vi stod längst upp på ett berg ute på en klippa och allt var så himla fiiint!

Kan nästan grina bara jag tänker på det :P haha

Fjosok skrev 2008-12-27 12:54:49 följande:
    vem gråter i en kyrka förutom på begravningar? själv gråter jag bara då jag är förbannad ...
  • Nancy Drew
    Cltsp skrev 2008-12-29 19:09:13 följande:
    nancy Drew: Vilka fina hårsmycken! Skulle vara fint att göra själv. Jag måste ha något att fästa mitt flor med, undra om det går att göra en sådan med vita pärlor?
    Är man händig så...

Just nu är jag HELT inne på hårprydnader. Jag är SÅ kär i denna: www.caradandesigns.com/starflower_copy(1).htm men är rädd att den blir för stor till min enkla klänning.
  • lillP

Tack så mycket! Är verkligen nöjd med klänningen, värd varenda krona! Kan verkligen rekommendera att sy upp klänningen

Cltsp skrev 2008-12-29 19:09:13 följande:
    LillP: Vilken fantastiskt fin klänning du hade på ditt bröllop! (för jag antar att det var er bilderna föreställde).
    [/citat]
    Fenixx skrev 2008-12-29 20:52:21 följande:
    [citat]
    lillP>> så fina ni var!! jättefin klänning, gillar dina ärmar med det röda. ska själv ha lite finare glansigare tyg i inneärmarna.
Svar på tråden Alternativa bröllop