• Nina och Rickard

Ingen blombukett?

Hej!
    Jag har haft en liten fundering för mig själv på sistone.. Jag är nämligen ingen blom-människa direkt och inte speciellt intresserad av sånt. Att jag som brud skulle ha blommor i handen när jag vigs känns inte som nån intressant tanke för mig. Så, det jag har tänkt är att jag ska strunta i att ha en blombukett och bara köra utan, precis som brudgummen.

Nu undrar jag hur främmande denna tanke känns för er andra? Jag vet liksom att folk (=kvinnor) i min omgivning säkert kommer att reagera, för på nåt sätt är det ju självklart att bruden har blommor. Även om det är "våran" dag så är det jobbigt att få kritik för nåt som för många är självklart (utan att dom kanske själva vet varför ens..?).

• Svar på tråden Ingen blombukett?
  • MulleNuh

ja varför inte! Eller ett ostrivjärn!? DÅ kommer folk undra.

hettie skrev 2008-12-02 20:49:08 följande:
    :)kommer osökt att tänka på en bok jag läste för ett tag sedan, där en av huvudpersonerna gärna bar på en spetsprydd bibel för att verka intressant. Det kunde kanske vara något? :)
  • Luucie

man måste ju inte ha en traditionell brudbukett heller...kanske bara 3 stora vita callor med långa stjälkar och ett vackert band runt...

det är skönt att ha något att hålla i förutom brudgummen...honom kan man ju ändå bara hålla i ena handen

• Ewy

Gillar du godis skulle du kunna bära en godispåse! Då skullee du och din blivande man kunna smaska i er lite godis då ni står vid altaret. Ni kan ju bjuda prästen också. Eller till hela församlingen på geléhjärtan. Garanterat något personligt och som speglar er om ni nu gillar godis.

• Nina och Rickard

..jag kan ju gå snett bakom honom o hålla om runt midjan med båda armarna

Luucie skrev 2008-12-02 23:08:48 följande:
    man måste ju inte ha en traditionell brudbukett heller...kanske bara 3 stora vita callor med långa stjälkar och ett vackert band runt...det är skönt att ha något att hålla i förutom brudgummen...honom kan man ju ändå bara hålla i ena handen
  • passionsblomman

Innan man hade brudbuketter bar man sin psalmbok som man fått vid konfirmationen i händerna...
    Brudbuketten är ett smycke, och romantiken i den ligger i att mannen ska ge den till bruden på bröllopsdagen.(Därav blommor sedan på fortsatta friranden av bröllopsdagen.)
    Traditionen är på intet sätt urgammal och det finns massor av fina blomstersmycken man kan klura ut istället om man vill, som armband/halsband tex.
    eller ingenting alls.
    Fast som florist så lär jag ha en...

...en jättefin!

Och Mulle Nuh; vi har ju sagt i nån tråd att du skulle ha en liten gran, eller hur var det nu...

• MulleNuh

jooo jag har för mig det!

passionsblomman skrev 2008-12-03 16:33:38 följande:
    Innan man hade brudbuketter bar man sin psalmbok som man fått vid konfirmationen i händerna...Brudbuketten är ett smycke, och romantiken i den ligger i att mannen ska ge den till bruden på bröllopsdagen.(Därav blommor sedan på fortsatta friranden av bröllopsdagen.)Traditionen är på intet sätt urgammal och det finns massor av fina blomstersmycken man kan klura ut istället om man vill, som armband/halsband tex.eller ingenting alls.Fast som florist så lär jag ha en... ...en jättefin! Och Mulle Nuh; vi har ju sagt i nån tråd att du skulle ha en liten gran, eller hur var det nu...
  • Luucie

Ha ha ja eller så kan du ju hoppa upp på ryggen på honom så kan han bära in dig...
    Mulle: gran tycker jag låter skitbra eller varför inte en skön pelargon?!

• Pentan

Vackra fjädrar bundna med ett fint band kanske?

Svar på tråden Ingen blombukett?