• MulleNuh

Kyrklig vs Borglig?!

Nu har jag fått märkliga tankar!!

Kyrka och hela faderullan är bokad i Juni. Men nu funderar jag på en enkel cermoni.. Kanske en borglig!

Vad är egentligen den största skillnaden mellan borglig och kyrklig??

Ghaa...

• Svar på tråden Kyrklig vs Borglig?!
  • MulleNuh

Jag har varit på en borglig vigsel.. Då var vi 6 personer och stod som pressade sillar där inne.. Därför visste jag inte att man kunde ha det stort..

älskarlivet skrev 2008-12-01 20:01:47 följande:
    Men varför skulle du INTE kunna ha det?
  • älskarlivet

Men varför trodde du inte man kunde ha det stort? Jag ska själv ha kyrklig vigsel, men det är ju inte så att en kyrklig vigsel är mer seriöst..

MulleNuh skrev 2008-12-01 20:09:05 följande:
    Jag har varit på en borglig vigsel.. Då var vi 6 personer och stod som pressade sillar där inne.. Därför visste jag inte att man kunde ha det stort..
  • Tx2

vi har oxå borgligt, just för att vi inte ville ha några religösa inslag. Så vi har oxå hela kittet, 70-80-gäster på en vacker plats som vi gillar, med dikter o solosång o sedan tre-rättersmiddag och dans. Och jag kommer att ha en vit klänning o sex tärningar Och han kommer att vara snygg i frockcoat. Längtar

• MulleNuh

Men jag vet inte varför jag trodde eller inte trodde! Jag frågade om det bara.. Och nu har jag fått svar..

Tack

älskarlivet skrev 2008-12-01 20:10:41 följande:
    Men varför trodde du inte man kunde ha det stort? Jag ska själv ha kyrklig vigsel, men det är ju inte så att en kyrklig vigsel är mer seriöst..
  • anne på grönkulla

Nja man kan ju kanske inte få in hur många gäster som helst i alla rådhus. Men om man har en vigsellokal som rymmer fler eller väljer att vara i festlokalen också för vigseln eller på ett slott eller utomhus så är det ju bara fantasin och budgeten som sätter gränsen. Har hört talas om borgerliga vigslar i växthus, på museer, på bibliotek, i en biograf, i slottsträdgårdar, på bryggor, etc etc. själva var vi på en takterrass.

• MulleNuh

Hmmm... Ja jag har nu iaf pratat en snabbis med M2b.. Vi ska suga lite på den!

Tack för era svar!

anne på grönkulla skrev 2008-12-01 20:13:35 följande:

Nja man kan ju kanske inte få in hur många gäster som helst i alla rådhus. Men om man har en vigsellokal som rymmer fler eller väljer att vara i festlokalen också för vigseln eller på ett slott eller utomhus så är det ju bara fantasin och budgeten som sätter gränsen. Har hört talas om borgerliga vigslar i växthus, på museer, på bibliotek, i en biograf, i slottsträdgårdar, på bryggor, etc etc. själva var vi på en takterrass.
  • MulleNuh

haha va lustigt.. Och va snabbt allt vände..

Vi ska gifta oss borgligt ist har vi nu bestämmt.. Ändrar ALLT! Mat, lokal, ja rubbet..

• Tx2

Haha, i bland går det snabbt.
    Det man kan behöva tänka på när det är borgligt är att det är lite mer planerande som man kan behöva göra själv. Och att man kan få betala lite ersättning till vf, beroende på vilken kommun man tillhör.

Lycka till. Finns en borglig tråd ifall du vill få lite tips o idéer. Skall leta upp tråden

Svar på tråden Kyrklig vs Borglig?!