Inlägg från: MalinJohn |Visa alla inlägg
  • MalinJohn

    Göteborgsbrudar "kom i form" -09

    får jag vara med och promenera också?

  • MalinJohn

    Toppen. Jag sitter just med min bovete och linfröröt och försöker vara nyttig. Tränade tre gånger i helgen och ska springa idag. Den där klänningen ska ja liksom bara i. (ja, i den kommer jag, men jag slipper gärna valkarna som bildas på ryggen)

  • MalinJohn

    Jag tänkte på en sak; Det finns inga utav er som har kort på Friskis?
    Jag skulle såååå behöva en gymkompis för att ta mig till gymmet. Passträning och löpning är det enda jag kommer mig för men med tanke på klänningens tubtopp vore vältränade armar att föredra och det hittas nog bäst på gymmet..

  • MalinJohn

    Artist: Jag tränar på lite olika, har ju kort på alla ställen runt om i göteborg.

    Jag är på vägning!

    Måste förresten berätta en sak (jag är stolt som en tupp!): Jag har precis sprungit 8 km i sträck i Skatås. Det har aldrig innan hänt. Jag kommer bli löparnarkoman.

  • MalinJohn

    oJ. Här var det dött.
    För mig går det framåt, springer 3 ggr i veckan á minst 5 km. Ser ni någon nisse i röd toppluva springa runt vid stigbergstorget är det nog jag..

    Planen är såhär; Jag väger idag 79 kilo till mina 180 cm och klänningen skall beställas i början av mars och det är ca 4 månaders leveranstid. Om jag tillåter mig själv ligga på samma vikt hela december (julmat och annat) och sen går ner ett kilo i veckan tills beställningen ska läggas så har jag gått ner 8 kilo (12 totalt). Verkar det som en vettig takt?

  • MalinJohn

    Ska tillägga att jag måste vara hård med träningen efter jag beställt också, då hägrar nämligen göteborgsvarvet.

  • MalinJohn

    Klänningen kommer jag i, det är bara det att jag har en totalt osmaklig liten valk på ryggen där den slutar..

    Jag försöker träna massor, framförallt för att jag vill springa det jäkla varvet på en hyfsad tid och känna mig duktig, bröllopet är såklart en sporre och ett sätt för mig att elda på lite men för mig handlar min viktminskning om en livsstilsförändring.

    Förra året gick jag ner 27 kilo på tre månader och har hållit vikten sen dess och egentligen är de här sista 8-10 kilona bara den sista lilla spruten..

    Det hade varit roligt att promenera lite tillsammans, att tjöta bröllop samtidigt som man motionerar vore ju toppen..

  • MalinJohn

    Men tizia, ska vi försöka få till en promenad snart då? Jag tror vi alla behöver peppning, jag käkar en jäkla massa pepparkakor nu jag.. mindre bra..

  • MalinJohn

    Ja, jag bor ju i majorna så det vore toppen för mig också. Vilka tider är aktuella?

  • MalinJohn

    Jag jobbar ju på förskola och det tidigaste jag slutar är på onsdag, då slutar jag 13.30.. skulle det fungera?

  • MalinJohn

    Oj. ja, det såg spännande ut med den ordningen... ska vi ses runt två? då hinner jag till slottsskogen från jobbet, men vart ses vi..?

    Jag kan vara vid Linnéplatsen 14.04 eller vid majvallen 13.48 något annat förslag?

  • MalinJohn

    Nej, jag har inte heller vågat mig upp.. på trettondagen börjar jag och karln med mina nya fix idé, Southbeachdiet.. vi får se hur det går..

  • MalinJohn

    Åh jösses. Jag halkade upp på vågen idag efter sjukdomar och jul och annat elände, jag vägde 82,3 kilo. Herregud. jag har alltså gått upp tre kilo sedan mitten av december.

    Nåväl, jag är 181 cm lång så det är ingen fara på taket men 10 kilo ska väck nu. Har börjat med South Beach idag vilket jag planerat länge. Omelett till frukost.. spännande..

    Nu får vi faktiskt ta tag i powerwalkandet. sådetså.

  • MalinJohn

    Kolhydratsfri kost.. lite som atkins men utan allt fett, det är bara tillåtet att äta nyttiga fetter och i lagom mängd. Exempelvis kycklingfile med champinjoner och zuccini som man äter med en blandad sallad med bönor och olivolja.

    För mig som har hjärtkärlsjukdomar väldigt nära känns det säkrast att inte trycka i sig massa onyttigt fett.

    Vad duktig du är.. Jag måste verkligen komma igång nu, med en halvvasa och ett göteborgsvarv i vår är det bara att sätta fart för min del..

  • MalinJohn

    God förmiddag. South beach går som det ska, liksom vid all annan kolhydratsfattig kost blir man lite snurrig och illamående i början men jag räknar med att må bättre i morgon, då är det dag 4..

    snön kom hit idag och med ens blev jag väldigt sugen på längdskidor.. vi får se om den är kvar i morgon för i så fall ska här stakas i spåren.. Löpning är ju inte att tänka på, då bryter jag väl benet..

  • MalinJohn

    Sådär. två veckor med south beach har gått och det har resulterat i -4,5 kilo.

    Jag har nu dessutom gjort en intresseanmälan till armyfitness. något slags bootcamp. Jag kommer att vilja dö, men jag är jäkligt envis så det ska nog gå bra..

Svar på tråden Göteborgsbrudar "kom i form" -09