• Tizia

    Göteborgsbrudar "kom i form" -09

    Alla som vill komma i form inför bröllopet -09 Välkommna ! =)

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar "kom i form" -09
  • MissMijah
    MalinJohn skrev 2009-01-06 09:41:32 följande:
    Åh jösses. Jag halkade upp på vågen idag efter sjukdomar och jul och annat elände, jag vägde 82,3 kilo. Herregud. jag har alltså gått upp tre kilo sedan mitten av december. Nåväl, jag är 181 cm lång så det är ingen fara på taket men 10 kilo ska väck nu. Har börjat med South Beach idag vilket jag planerat länge. Omelett till frukost.. spännande..Nu får vi faktiskt ta tag i powerwalkandet. sådetså.
    så går det oftast om man blir sjuk tyvärr och inte rör på sig. men 3 kilo försvinner snabbt

    jaså vad innebär south beach?

    jag är ute och går varje dag
  • MalinJohn

    Kolhydratsfri kost.. lite som atkins men utan allt fett, det är bara tillåtet att äta nyttiga fetter och i lagom mängd. Exempelvis kycklingfile med champinjoner och zuccini som man äter med en blandad sallad med bönor och olivolja.

    För mig som har hjärtkärlsjukdomar väldigt nära känns det säkrast att inte trycka i sig massa onyttigt fett.

    Vad duktig du är.. Jag måste verkligen komma igång nu, med en halvvasa och ett göteborgsvarv i vår är det bara att sätta fart för min del..

  • MissMijah
    MalinJohn skrev 2009-01-06 09:51:05 följande:
    Kolhydratsfri kost.. lite som atkins men utan allt fett, det är bara tillåtet att äta nyttiga fetter och i lagom mängd. Exempelvis kycklingfile med champinjoner och zuccini som man äter med en blandad sallad med bönor och olivolja.För mig som har hjärtkärlsjukdomar väldigt nära känns det säkrast att inte trycka i sig massa onyttigt fett.Vad duktig du är.. Jag måste verkligen komma igång nu, med en halvvasa och ett göteborgsvarv i vår är det bara att sätta fart för min del..
    ja då är det ju verkligen bra att skippa allt det onödiga. ska bli spännande och se vad SB ger för resultat du får uppdatera oss
  • Tizia

    Hej tjejer, nu har jag vaknat till liv efter jul å nyår... skönt å va ledig å slöa... Har gått med i ngt som heter energibalans som verkar superbra ! Man skriver i hur mycket man äter å hur mycket man rör sig så att man kan se att man verkligen gör av med mer energi än man stoppar i sig... Grymt bra för mig iaf som trodde att jag åt nyttigt... fick en chock när jag såg att jag lätt åt 1500 kalorier mer än jag behöver per dag...ehiee... men nu e d ändring =)Igen !

  • MalinJohn

    God förmiddag. South beach går som det ska, liksom vid all annan kolhydratsfattig kost blir man lite snurrig och illamående i början men jag räknar med att må bättre i morgon, då är det dag 4..

    snön kom hit idag och med ens blev jag väldigt sugen på längdskidor.. vi får se om den är kvar i morgon för i så fall ska här stakas i spåren.. Löpning är ju inte att tänka på, då bryter jag väl benet..

  • Teapot

    God eftermiddag! Läste idag att det är rusch på gymen nu i och med alla nyårslöften om att komma i form. Även jag tänkte meddela att jag är en sådan som lovar (vad jag hoppas att jag kommer kunna hålla). Planerar på fullaste allvar att så fort förkylningen lägger sig traska iväg till Kristinedals Träningscenter och shoppa loss på ett årskort. Ingen som känner sig manad att flåsa ikapp?

  • sokkerstruten

    Vad ska man gör av någon om man fortsätter gå ner i vikt efter att man har tagit in kläningen m.m

    Jag av någon konstig anledning fortsätter jag gå ner i vikt, sakta sakta även när jag inte tänker på att äta nyttigt...dock så har jag inte ändrat så mycket på kosten från när jag var ute efter att gå ner i vikt, tänker inte på att jag äter nyttigt längre...

    Jag måste ju stanna på vågen nu så att klänningen inte är förstor sen...

  • Tizia

    sokkerstruten: Vilket lyxproblem =) Ät godis, det hade jag gjort =)

  • sokkerstruten

    Eller hur... har inte varit i denna sitsen förut!

    Nu har jag hållt mig stilla på 63 kg sen jag vägde mig senast...får hålla lite koll tror jag...


    Tizia skrev 2009-01-15 13:42:56 följande:
    sokkerstruten: Vilket lyxproblem =) Ät godis, det hade jag gjort =)
  • MalinJohn

    Sådär. två veckor med south beach har gått och det har resulterat i -4,5 kilo.

    Jag har nu dessutom gjort en intresseanmälan till armyfitness. något slags bootcamp. Jag kommer att vilja dö, men jag är jäkligt envis så det ska nog gå bra..

  • Tizia

    MalinJ: Oj va bra =) Jag har börjat träna ordenligt och gått ner en del med =) Oxå 4,5 kg.. känns overkligt att d gått så lätt... Har egentligen bara börjat röra på mig lite mer och äter inte massa smörgåsar hela tiden =) Så d känns inte som ngn jätte uppoffring precis =)

  • sokkerstruten

    Vad bra, när kroppen väl fattar vad den ska göra så går det lekandes lätt! Börjar bli lite orolig nu är nere på 62 kg, vilket så klart är kul men när jag mätte klänningen så vägde jag 63.5 kg... har inte provat klänningen sen senast som var för två veckor sedan, det är lite mer en en vecka kvar till bröllopet! Får se till så att det blir massa god mat innan bröllopet!


    Tizia skrev 2009-01-28 19:39:34 följande:
    MalinJ: Oj va bra =) Jag har börjat träna ordenligt och gått ner en del med =) Oxå 4,5 kg.. känns overkligt att d gått så lätt... Har egentligen bara börjat röra på mig lite mer och äter inte massa smörgåsar hela tiden =) Så d känns inte som ngn jätte uppoffring precis =)
  • Tizia

    Hej tjejer ! Vi e lite sega i den här tråden ! Hur går d för er..? För mig har d gått över förväntan faktiskt, börjat träna nästan varje dag å har bara 1 kg kvar till min målvikt =)

Svar på tråden Göteborgsbrudar "kom i form" -09