• lillaj

Kanarieöarna

Nu har vi rationaliserat lite bland resmålen och bestämt att vi åker till Mauritsius och Aruba senare och då bara jag och mannen! Nu åker vi på en familjebröllopsresa som inte innebär en alltför lång flygresa pga att sonen aldrig flygit tidigare (han är då 1 1/2 år). På grund av att jag börjat nytt jobb (är med i ett stort projekt) och inte har möjlighet att vara ledig längre än en vecka så blir det en vecka och just nu vill vi bara få ett miljöombyte om än så bara för en vecka. Kikar på Aonang och var så nära att boka men sen började vi kika på Kanarieöarna, vilken är eran favorit? Vad rekommenderar ni? Vi ska resa med Fritidsresor, så långt är bestämt. Bra/dåligt? Vi åker i februari.

När mitt projekt är iland åker mannen och jag på en wekeend till New York också!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 07:17
    Det skulle inte alls vara någon sur gubbe utan en glad

• Svar på tråden Kanarieöarna
  • Troll1

Nej, det finns inte sådär jättemånga alternativ i februari, om man inte kan/vill åka längre bort.
    Skönt att få åka bort i februri, då är det bara brrrrr här hemma.

• nni

TS; vad tror du om Azorerna? Har för mig att det ska va året runt. Ska va jättefin natur där. Men har inte varit där.

• nni

Eller Madeira, bara hört gott om dessa 2 ställen.

• brud080808

Lanzarote är läckert med alla aktiva vulkaner!

• Myrmor

Glömde säga att la gomera alltså är en av kanarieöarna

• Pillan74

Vi åker till Gran Kanaria om en vecka lite drygt hela familjen 2 vuxna och 4 barn. Vi hade gärna åkt till typ Thailand men då räcker inte 1 vecka och vi kan bara vara borta i 1 vecka. Jag har rest mycket i Europa och för mig är inte Grekland någon favorit men smaken är såklart delat och det är väl himla tur det Alla människor har olika behov. Vårat är att få komma bort 1 vecka med sol, värme och bad. Stressa av och slippa alla måsten som tvätta, diska, städa, skjutsa till träningar och matcher osv. Om bara för 1 vecka. Meddelar när vi kommer hem om det var värt att åka dit. Jag har varit på Gran Kanaria som liten och på Teneriffa var jag för 4 år sedan också med barn och vi hade det underbart då. Visst man säger att man inte ändrar sig när man får barn, kanske inte efter första barnet men livet blir inte detsamma efteråt men det är väl inget negativt eller hur!

• älskarlivet

Fast för mig kommer det aldrig vara ett alternativ att åka på semester enbart för att sola och bada, barn eller inte barn!

Men som du säger, alla har vi olika behov!

Pillan74 skrev 2008-10-30 10:36:28 följande:
    Vi åker till Gran Kanaria om en vecka lite drygt hela familjen 2 vuxna och 4 barn. Vi hade gärna åkt till typ Thailand men då räcker inte 1 vecka och vi kan bara vara borta i 1 vecka. Jag har rest mycket i Europa och för mig är inte Grekland någon favorit men smaken är såklart delat och det är väl himla tur det Alla människor har olika behov. Vårat är att få komma bort 1 vecka med sol, värme och bad. Stressa av och slippa alla måsten som tvätta, diska, städa, skjutsa till träningar och matcher osv. Om bara för 1 vecka. Meddelar när vi kommer hem om det var värt att åka dit. Jag har varit på Gran Kanaria som liten och på Teneriffa var jag för 4 år sedan också med barn och vi hade det underbart då. Visst man säger att man inte ändrar sig när man får barn, kanske inte efter första barnet men livet blir inte detsamma efteråt men det är väl inget negativt eller hur!
  • lillaj

Vilket bolag reser ni med? Vi har kikat på Solresor och Fritidsresor! Nu är det så gott som bestämt att det blir något åt Gran Canaria eller Teneriffa för oss den här gången!!

Pillan74 skrev 2008-10-30 10:36:28 följande:
  • lillaj

Vi kikade lite på Azoererna men på Ticket butiken sa dem att det inte är så jättebarnvänligt resmål. Där ska det finnas massor att uppleva så dit får man åka nån gång också!!

Det lät lovande nu på charterfronten, det lät som att man kan göra riktiga klipp till vintern om man har pengar och det har vi, det jag vil ha mer av är tid!!! Men samtidigt förstår jag inte att dem säger att det finns mer resor än efterfrågan för när man söker finns det knappt inga lediga resor?!

nni skrev 2008-10-29 21:18:37 följande:
    TS; vad tror du om Azorerna? Har för mig att det ska va året runt. Ska va jättefin natur där. Men har inte varit där.
Svar på tråden Kanarieöarna