• lillaj

Kanarieöarna

Nu har vi rationaliserat lite bland resmålen och bestämt att vi åker till Mauritsius och Aruba senare och då bara jag och mannen! Nu åker vi på en familjebröllopsresa som inte innebär en alltför lång flygresa pga att sonen aldrig flygit tidigare (han är då 1 1/2 år). På grund av att jag börjat nytt jobb (är med i ett stort projekt) och inte har möjlighet att vara ledig längre än en vecka så blir det en vecka och just nu vill vi bara få ett miljöombyte om än så bara för en vecka. Kikar på Aonang och var så nära att boka men sen började vi kika på Kanarieöarna, vilken är eran favorit? Vad rekommenderar ni? Vi ska resa med Fritidsresor, så långt är bestämt. Bra/dåligt? Vi åker i februari.

När mitt projekt är iland åker mannen och jag på en wekeend till New York också!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 07:17
    Det skulle inte alls vara någon sur gubbe utan en glad

• Svar på tråden Kanarieöarna
  • älskarlivet

Fast även om jag hade haft barn hade jag velat ha ut något av resan själv.. Ska man se cowboyshow kan man åka till High Chaparall..

Min systerdotter var på Kreta med sina föräldrar när hon var 2 år och då besökte de Knossos etc ändå, trots att hon var med..

nni skrev 2008-10-29 12:02:25 följande:
    vet inte vad som finns att se direkt, tycker bara att det resemålet jag nämnde verkar va hur mysigt som helst! Själv har jag inte varit på Kanarieöarna sedan jag var liten. Men då var vi o tittade på exotiska fåglar, kollade på cowboyshow o mådde gott. O BT ska ju ha med sitt barn.Föredrar själv Grekland, allt med Grekland! :)
  • nni
    älskarlivet skrev 2008-10-29 12:12:09 följande:
    Fast även om jag hade haft barn hade jag velat ha ut något av resan själv.. Ska man se cowboyshow kan man åka till High Chaparall.. Min systerdotter var på Kreta med sina föräldrar när hon var 2 år och då besökte de Knossos etc ändå, trots att hon var med..
    Jag tycker just att Fuerteventura verkar va hur mysigt som helst! Om man e ute efter att få gotta sig på stranden o bada mest!
    Men visst smaken e som baken.
    Bara gav dig två alternativ vad man kan göra med sitt barn. Nu var det ju många år sedan jag var där o finns nog mycket mer att göra. Har hört att Mallorca ska va fint faktiskt, om man e ute efter att få se saker.

Kreta e underbart, ska återvända dit snart. Finns mycket att se o göra där, samt fina stränder där vi var.
    Vi vill gärna ha mycket ut av vår smekmånad, men stränder e viktigt!
  • nni

Glömde ju säga att...man kan rida på kameler
    nä men tror att Kanarieöarna e mysigt om man e ute efter att ta det mest lugnt. Som barn uppskattade jag det.
    Sedan ska man ju tänka på sig själv med som vuxen!

• älskarlivet

Kamel red jag på i Palestina förra sommaren..
    Ja, smaken är som baken, men aldrig att jag skulle åka på en resa och enbart sola och bada..

nni skrev 2008-10-29 12:26:31 följande:
    Glömde ju säga att...man kan rida på kameler nä men tror att Kanarieöarna e mysigt om man e ute efter att ta det mest lugnt. Som barn uppskattade jag det.Sedan ska man ju tänka på sig själv med som vuxen!
  • Harrys

Ja tänk så olika alla tänker vad gällande vart man skall resa.
    För visst är de folk som gillar Kanarieöarna då det är de är ett av de populäraste stället att resa till på vintern.
    Men många har åsikter om det.
    Jag har jobbat för ett reseföretag både på Kanarieöarna och i Thailand och vet iaf själv vart jag skulle åka.

Lycka till:)

• lillaj

Jag skulle inte välja att luffa runt med en ryggsäck med min son. Att sen ta en flygstol någonstans och boka hotell på plats och inte boka all inclusive är en sak men vissa saker är självsanerande. Man inser vissa saker när man väl får barn av rent praktiska skäl, jag tänkte också så innan vi fick sonen men man ändrar inställning till vissa saker (inte alla så klart men rätt många). Dem flesta hinner ju med inpulsresandet innan barnen kommer och nu vill man bara få miljöombyte, slappa på stranden, slippa laga mat, glida runt lite. Sen är det en sak att resa med en ettåring och en tioåring så klart. Det behöver inte innebära att man får ett tråkigt liv bara för att man får barn och åker på charter Självklart vill vi också se saker, uppleva saker. Men därför reser vi på två olika typer avresor, en bara vi två och en med sonen!

Hade vi haftmöjligheten att resa2 v hade vi aldrig funderat utan då hade vi åkt till Krabi eller Mauritzius eller Oman som vi sa från början men nu är det en vecka som gäller den här gången.

Men precis som Harrys skriver är det ju OERHÖRT många som ändå väljer Kanarieöarna och någon gång ska man väl ha varit där och då är detta en tillfälle. Att åka till samma ställe tio år i rad kanske inte är vår grej heller men resa med barn gör vi gärna hur som helst.

Kreta och Knossos har vi redan sett.

älskarlivet skrev 2008-10-29 11:28:24 följande:
    Maten på vårt hotellområde var inte äcklig, men den var ju inte heller arabisk och jag älskar arabisk mat! Jag vill uppleva den kulturen och den maten i det landet jag åker till, det är en av anledningarna till att jag gärna återvänder till Grekland. Den maten kan man ju dö för!Vi åkte med Ving, men tänk på att om ni ska till Kairo så är det 6 timmars bussresa dit. Jag tror dock på att man kan göra samma sorts resor (nästan i alla fall) med barn som utan barn. Jag kommer inte ändra mig när jag får barn och bara åka utomlands och ligga på stranden, då kan jag lika bra stanna hemma i Skåne, som har underbara stränder..
  • älskarlivet

Jag har aldrig varit intresserad av enbart strandliv och kommer inte bli heller, men gillar inte heller att bara åka runt och inte veta vart man kommer.. Vill ha saker bokade, men inte bara strandliv, usch vad uttråkad jag skulle bli!

Som sagt, impulsresande är inget för mig, men som nu när vi ska till Samos, då ska vi göra en tur till Turkiet t.ex. och det hade vi gjort även om vi haft barn..

Visst många väljer Kanarieöarna och älskar det, men att säga att man någon gång ska ha varit där, det håller jag med om.. Jag kommer aldrig åka dit..

Min syster hade redan varit på Kreta och Knossos också men ädnå åkte de dit med familjen, jag återvänder också gärna till Kreta och Knossos, min sambo har ju aldrig varit där!

lillaj skrev 2008-10-29 15:55:29 följande:
    Jag skulle inte välja att luffa runt med en ryggsäck med min son. Att sen ta en flygstol någonstans och boka hotell på plats och inte boka all inclusive är en sak men vissa saker är självsanerande. Man inser vissa saker när man väl får barn av rent praktiska skäl, jag tänkte också så innan vi fick sonen men man ändrar inställning till vissa saker (inte alla så klart men rätt många). Dem flesta hinner ju med inpulsresandet innan barnen kommer och nu vill man bara få miljöombyte, slappa på stranden, slippa laga mat, glida runt lite. Sen är det en sak att resa med en ettåring och en tioåring så klart. Det behöver inte innebära att man får ett tråkigt liv bara för att man får barn och åker på charter Självklart vill vi också se saker, uppleva saker. Men därför reser vi på två olika typer avresor, en bara vi två och en med sonen! Hade vi haftmöjligheten att resa2 v hade vi aldrig funderat utan då hade vi åkt till Krabi eller Mauritzius eller Oman som vi sa från början men nu är det en vecka som gäller den här gången. Men precis som Harrys skriver är det ju OERHÖRT många som ändå väljer Kanarieöarna och någon gång ska man väl ha varit där och då är detta en tillfälle. Att åka till samma ställe tio år i rad kanske inte är vår grej heller men resa med barn gör vi gärna hur som helst.Kreta och Knossos har vi redan sett.
  • Myrmor

Skit också, länken fungerar inte, men kolla in la gomera på fritidsresor!

• lillaj

Vi kommer nog åka dit någongång om det nu inte blir den här gången. Kreta och Knossos kan jag också tänka mig att återvända till men inte just nu, det är dessutom fel tid på året för det.

älskarlivet skrev 2008-10-29 16:00:31 följande:
    Jag har aldrig varit intresserad av enbart strandliv och kommer inte bli heller, men gillar inte heller att bara åka runt och inte veta vart man kommer.. Vill ha saker bokade, men inte bara strandliv, usch vad uttråkad jag skulle bli!Som sagt, impulsresande är inget för mig, men som nu när vi ska till Samos, då ska vi göra en tur till Turkiet t.ex. och det hade vi gjort även om vi haft barn..Visst många väljer Kanarieöarna och älskar det, men att säga att man någon gång ska ha varit där, det håller jag med om.. Jag kommer aldrig åka dit..Min syster hade redan varit på Kreta och Knossos också men ädnå åkte de dit med familjen, jag återvänder också gärna till Kreta och Knossos, min sambo har ju aldrig varit där!
Svar på tråden Kanarieöarna