• lillaj

Kanarieöarna

Nu har vi rationaliserat lite bland resmålen och bestämt att vi åker till Mauritsius och Aruba senare och då bara jag och mannen! Nu åker vi på en familjebröllopsresa som inte innebär en alltför lång flygresa pga att sonen aldrig flygit tidigare (han är då 1 1/2 år). På grund av att jag börjat nytt jobb (är med i ett stort projekt) och inte har möjlighet att vara ledig längre än en vecka så blir det en vecka och just nu vill vi bara få ett miljöombyte om än så bara för en vecka. Kikar på Aonang och var så nära att boka men sen började vi kika på Kanarieöarna, vilken är eran favorit? Vad rekommenderar ni? Vi ska resa med Fritidsresor, så långt är bestämt. Bra/dåligt? Vi åker i februari.

När mitt projekt är iland åker mannen och jag på en wekeend till New York också!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 07:17
    Det skulle inte alls vara någon sur gubbe utan en glad

• Svar på tråden Kanarieöarna
  • älskarlivet

Kanarieöarna verkar skittrist, dit skulle jag aldrig vilja åka!

• lillaj

älskarlivet: Jag har ju alltid haft den uppfattningen och det är därför jag aldrig varit där. Ibland ändrar man inställning och sen måste man ge saker en chans tycker jag alla fall.

Det beror helt på vad man vill få ut avresan. Som sagt vill vi få ett miljöombyte. Mannen har som sagt rest tokmycket i alla tänkbara länder som Vietnam, Argentina, USA, Kina.. Det är inget för oss just nu.

Vart i Hurghada bodde ni? Hotelltips? Mer om Egypten!!

älskarlivet skrev 2008-10-28 20:33:49 följande:
    Kanarieöarna verkar skittrist, dit skulle jag aldrig vilja åka!
  • älskarlivet

När jag åker på semester vill jag uppleva saker, inte bara ligga på stranden i en vecka.. Därför skulle det aldrig falla mig in i att åka till Kanarieöarna, lika lite som jag någonsin kommer återvända till Bulgarien..

I Egypten bodde vi på Shedwan Garden, ett stort hotellkomplex som var himla fint! Maten är dock trist, så vi kommer aldrig mer ha ett hotell med all inclusive. Vi blev itne heller magsjuka. Men det bästa med den resan var ändå Kairo!

lillaj skrev 2008-10-29 07:19:50 följande:
    älskarlivet: Jag har ju alltid haft den uppfattningen och det är därför jag aldrig varit där. Ibland ändrar man inställning och sen måste man ge saker en chans tycker jag alla fall.Det beror helt på vad man vill få ut avresan. Som sagt vill vi få ett miljöombyte. Mannen har som sagt rest tokmycket i alla tänkbara länder som Vietnam, Argentina, USA, Kina.. Det är inget för oss just nu. Vart i Hurghada bodde ni? Hotelltips? Mer om Egypten!!
  • lillaj

Tänk vad olika man är, mig spelar det ingen roll. Mannen har luffat världen runt och det är absolut inget för mig. Nu närvi har en liten kille på 1 1/2 år så blir det ju en annan slags resa än vad det blir utan barn.

Våra vänner har varit i både Hurgada med all inclusive och på Teneriffa och älskar det så det är intressant!Dem hade kanongodmat på sitt hotellområde i Hurgada! Ja, Kairo känns ju om ett givet resmål på en Egyptenresa!

VIlket bolag reste nimed?

älskarlivet skrev 2008-10-29 07:31:40 följande:
    När jag åker på semester vill jag uppleva saker, inte bara ligga på stranden i en vecka.. Därför skulle det aldrig falla mig in i att åka till Kanarieöarna, lika lite som jag någonsin kommer återvända till Bulgarien..I Egypten bodde vi på Shedwan Garden, ett stort hotellkomplex som var himla fint! Maten är dock trist, så vi kommer aldrig mer ha ett hotell med all inclusive. Vi blev itne heller magsjuka. Men det bästa med den resan var ändå Kairo!
  • brud080808
    lillaj skrev 2008-10-28 19:52:21 följande:
    Vet inte om jag håller med om det. Turkiet är vi heltöverens om att vi inte vill resa till. Grekland har vi varit i rätt många gånger så det känns uttjatat. Så, Teneriffa eller Lanzarote känns rätt för oss. Min man är dessutom en resgalning och han har bara positiva erfarenheter av Kanarieöarna. Vart man än åker så är det ju ett miljöombyte och med barn är Kanarieöarna PERFEKT. VI åker ju sen bara vi två till NY och det blir en annan slags resa.
    Åh då får jag rösta på Lanzarote! Helt undert var där för, oj, hela tio år sedan, men jag älskade det!
  • älskarlivet

Maten på vårt hotellområde var inte äcklig, men den var ju inte heller arabisk och jag älskar arabisk mat! Jag vill uppleva den kulturen och den maten i det landet jag åker till, det är en av anledningarna till att jag gärna återvänder till Grekland. Den maten kan man ju dö för!

Vi åkte med Ving, men tänk på att om ni ska till Kairo så är det 6 timmars bussresa dit. Jag tror dock på att man kan göra samma sorts resor (nästan i alla fall) med barn som utan barn. Jag kommer inte ändra mig när jag får barn och bara åka utomlands och ligga på stranden, då kan jag lika bra stanna hemma i Skåne, som har underbara stränder..

lillaj skrev 2008-10-29 07:59:32 följande:
    Tänk vad olika man är, mig spelar det ingen roll. Mannen har luffat världen runt och det är absolut inget för mig. Nu närvi har en liten kille på 1 1/2 år så blir det ju en annan slags resa än vad det blir utan barn.Våra vänner har varit i både Hurgada med all inclusive och på Teneriffa och älskar det så det är intressant!Dem hade kanongodmat på sitt hotellområde i Hurgada! Ja, Kairo känns ju om ett givet resmål på en Egyptenresa!VIlket bolag reste nimed?
  • nni

Jag tror att någon Kanarieö kan va skön att åka till om man vill gotta sig på stranden, eller få ut mycket med sitt barn. Finns väl mycket att se där osså ändå...jag röstar fortfarande på Fuerteventura. Verkar va ett litet paradis med alla sandstränder.
    Egypten, skulle vara ngt! Men inte lika barnvänligt kanske?
    Sedan finns det ju Tunisien...

• älskarlivet

Jo, Egypten är barnvänligt, all inclusive och hotellen har privata stränder.. Men sen vet jag inte om jag hade fått ut så mycket av Egypten utan att ha åkt till Kairo och det är en lång bussresa dit..

Vad finns där att se på Kanarieöarna? Finns där några häftiga arkeologiska museum eller utgrävningar t.ex.?

nni skrev 2008-10-29 11:35:38 följande:
    Jag tror att någon Kanarieö kan va skön att åka till om man vill gotta sig på stranden, eller få ut mycket med sitt barn. Finns väl mycket att se där osså ändå...jag röstar fortfarande på Fuerteventura. Verkar va ett litet paradis med alla sandstränder.Egypten, skulle vara ngt! Men inte lika barnvänligt kanske?Sedan finns det ju Tunisien...
  • nni
    älskarlivet skrev 2008-10-29 11:54:53 följande:
    Jo, Egypten är barnvänligt, all inclusive och hotellen har privata stränder.. Men sen vet jag inte om jag hade fått ut så mycket av Egypten utan att ha åkt till Kairo och det är en lång bussresa dit..Vad finns där att se på Kanarieöarna? Finns där några häftiga arkeologiska museum eller utgrävningar t.ex.?
    vet inte vad som finns att se direkt, tycker bara att det resemålet jag nämnde verkar va hur mysigt som helst! Själv har jag inte varit på Kanarieöarna sedan jag var liten. Men då var vi o tittade på exotiska fåglar, kollade på cowboyshow o mådde gott. O BT ska ju ha med sitt barn.
    Föredrar själv Grekland, allt med Grekland! :)
  • Troll1

Thailand behöver man ge (minst) två v. Annars är det ett fantastiskt resmål!

Gran Canaria åker jag aldrig tillbaks till. Jag lovar o svär. Och inte mer med Fritidsresor...
    Luxor i Egypten har jag hört är ett spännande utflyktsmål, men vetekatten hur en 1½ åring klarar det.
    Min yngsta är 16 månader och skulle jag resa med henne just nu så skulle jag åka till ett "All inclusive" kanske i Egypten eller liknande. På hösten hade jag gärna åkt till ngn Grekisk ö.
    Vi var i Thailand när hon var 4-5 månader, men då helammade jag och hade henne mkt i bärselen när vi reste. Det var väldigt smidigt. Nu vill hon kuta runt överallt och stoppa saker i munnen...

Svar på tråden Kanarieöarna