• 090208

    Traning hemma?

    Vi har ju klassiker som situps och armhavningar. Men benen och rumpan da? Tankte kora lite snabbisar varje dag. Vad rekommenderas?

  • Svar på tråden Traning hemma?
  • lillP

    Håller med om att det är bra träning, men det förutsätter ju att man har en Wii


    anja1661 skrev 2008-10-27 19:50:57 följande:
    wii fit!!!så kanonbra!! där har du tex step up aerobic, styrketräning, yoga balansövningar mm....det e alltså ett tv spel för er som inte vet...superkul och det e faktiskt jobbigt fast det bara e ett spel!
  • Småland09

    köp en träningsdvd! Jag har bodywork med 3 st 30-minuterspass, ett core-pass, ett mer träningspass och ett aerobics.. SVINBRA när det är regnigt ute och man inte har riktigt lust att släpa sig till gymmet.. händer att jag ställer klockan på ca en halvtimma tidigare och kör ett corepass på morgonen.. grymt bra.. och en halvtimma har man ju alltid tid med
    Kan varmt rekommendera såna här träningsdvder!

  • valkyriana

    "Utfall" är grymt bra för rumpa och lår....
    Hittade den här sidan nu:
    www.muscles.se/traning-for-baken/

    Sätter du upp det främre benet lite högre blir det ännu bättre effekt. På ett trappsteg eller dylikt.
    Lycka till.

  • ElinPierre

    Utfall är sanslöst effektivt.. Eller det känns så efteråt i alla fall..
    Tränar unga tjejer i innebandy och de skulle göra några utfall.. Jag skulle visa och gjorde kanske 5-10 st per ben.. Och hade träningsvärk dagen efter.. Hehe!

    Sen kan du stå ganska brett isär med benen, tårna ska peka lite utåt. Lyft hälarna varannan gång men sätt aldrig ner dem ordentligt i mellan. Sakta och försiktigt gör detta sanslöst jobbigt!

    Mitt sätt att göra benböj på: Stå axelbrett, "sätt dig", alltså lite svank och dra "ut" rumpan. Även här ska det gå sakta! Upp, ner, upp, ner.

    Lycka till!

  • 090208

    Har tankt mycket pa att lana traningsvideo fran bibblan, men har ingen tv... Men daremot kan det ju laddas hem fran natet precis som allt annat.

  • Heloise

    jag cyklar träningscykel varje dag; detta kräver ju att man har en sådan dock, men det är effektivt. Jag kör 30 min, och aldrig långsammare än 25km/h. Jag har upptäckt att jag cyklar fortare till en bra musik dvd( om man har tv eller så går ju datorn bra) Rammstein är överlägset men Metallica, Maiden och till och med Slipknot( fast jag inte gillar slipknot annars) funkar, fort hårt och lite lagom aggressivt!!

  • anja1661

    åhh jag e sååå stolt över mig själv!! har lyckats gå ner 1kg till nu under veckan!! pga inget småätandes, inget godis och träning på wii fit!!

  • ninjan

    rumpan tränas effektivt när man ligger på mage, lägger hälarna emot varandra och lyfter upp benen.

Svar på tråden Traning hemma?