• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Tx2

Angelica: ta med slöjan o tiaran på torsdag. Skall bli kul att se.

Om jag inte hade haft släp på klänningen så hade jag nog skaffat en lång slöja som kunde agera släp. Provade det med en klänning och det var supersnyggt! Till o med på mig!

• Tizia

Har ni som köpt slöja ngt tips man kan tänka på när man väljer ? Förutom att det ska va rätt färg...

• Vendel och Angelica

Att den kompliterar klänningen, matchar klänningen...
    det är väl det jag kan komma på.

Tizia skrev 2008-12-08 16:47:36 följande:
    Har ni som köpt slöja ngt tips man kan tänka på när man väljer ? Förutom att det ska va rätt färg...
  • Teapot

Fick i helgen höra att kyrkan där vi ska gifta oss ska renoveras under nästa år. Ringde och hörde hur länge renoveringen ska hålla på. Vi har ju vårt datum bokat, och de sa att "de hoppades" att renoveringen skulle vara klar till dess, det "borde" den vara. Fick bara en dålig magkänsla... kanske man ska se sig om efter en back up-kyrka?

• Vendel och Angelica

De har redan fullt med ställningar utan för St Pauli... Är det både utvändig och invändig renovering? Utsidan borde ju vara klar tills det är dags, ställningarna har ju varit uppe där länge nu!
    Annars om ni gillar just den typen so St Pauli är så kan ni ju kolla med Örgryte Nya Ka! det är nog fr samma epok och är otroligt vacker den med!
    Vi hade gärna tagit den om det inte hade varit för att vi inte blir med än ca 60 personer och då känns det så stort.

Teapot skrev 2008-12-08 20:08:39 följande:
    Fick i helgen höra att kyrkan där vi ska gifta oss ska renoveras under nästa år. Ringde och hörde hur länge renoveringen ska hålla på. Vi har ju vårt datum bokat, och de sa att "de hoppades" att renoveringen skulle vara klar till dess, det "borde" den vara. Fick bara en dålig magkänsla... kanske man ska se sig om efter en back up-kyrka?
  • Teapot

Vendel och Angelica: Ställningarna är borta faktiskt, passerar kyrkan varje dag =) Det var fönsterrenovering, men nu ska en invändig renovering till också. Kanske får ta en titt på Örgryte nya... synd på S:t Pauli, det blå valvet är så vackert och passar så fint till vårt vintertema. Men jag hoppas ett tag till, skulle höra av mig framåt våren när de visste mer. Fast iofs kanske man ska preliminärboka något annat, IFALL...

• Danielaa

Teapot: Men va tråkigt me kyrkan då.. Hoppas den hinner renoveras klart innan de e dax!

Slöja ja, jag kommer ha slöja men komer nog som Skille säger ta av den innan middagen... Å kanske ta lite "posade" foton utan den oxå, alltså de "klassiska" bröllopsfotona så man får både me å utan tänker jag...

• Vendel och Angelica

aha... så de är borta nu... tänkte väl inte på det när jag var ute och åkte vid 06 på mornarna
    Boka ngt annat med och ka lite is i magen och så har ni säkert tur att den är ok! Ja den är underbart vacker! Har ni bokat ngn speciell präst just från St Pauli?

Teapot skrev 2008-12-08 20:24:00 följande:
    Vendel och Angelica: Ställningarna är borta faktiskt, passerar kyrkan varje dag =) Det var fönsterrenovering, men nu ska en invändig renovering till också. Kanske får ta en titt på Örgryte nya... synd på S:t Pauli, det blå valvet är så vackert och passar så fint till vårt vintertema. Men jag hoppas ett tag till, skulle höra av mig framåt våren när de visste mer. Fast iofs kanske man ska preliminärboka något annat, IFALL...
  • Tizia

Kikade lite på till salu slöjor här, men hittade ingen jag fastnade för.. Ngn som har koll på hur långa dom är om dom ska gå till skulderbladen ungefär?

• Myrmor

Det beror på hur högt på huvudet den ska fästas (över eller under håruppsättningen.) Men 60 eller 75 tror jag det ska vara

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3