• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • Myrmor

lägger en röst på hedens guld, prisvärda (billiga men bra) och kunniga! (köpte förlovningsringarna där). Rekommenderar att ha ett hum om vad man letar efter dock, de är lite blingtokiga (som skille typ fast värre )

• Tx2

artist: Haha, men nu har jag nog lite bättre koll på vad jag vill ha nu (liknande tiffany-ringen) o i framtiden (lite diamanter i f-ringen blir nog snyggt i framtiden). Skille har lärt mig att uppskatta bling Då skall jag kolla vad dem tar för en modifierad passion.

danielaa: orättvist, varför inte jag inte den rätta
    kul med ringarna, trist att M´s ring var för stor. Tur att ni har hela veckan på er

• stellajsj

Tx2 och Damielaa: Ja jag har förstått att det är lite utplockat på klänningar nu. Det kommer väl in mer i december - januari antar jag? Men jag kan inte vänta mer nu!! Jag vill bara prova brudklänningar! Får väl ta en tur till i december eller så igen annars.
    Vi går väl till Johans, Remanns, weddingsquare och kanske Ramonas, vi får se. Johans har jag också hört mycket bra om.

I mitt galleri har jag ett par klänningar, det är den typen jag gillar. I och med att vi ska ha ett litet strandbröllop så ska jag nog inte ha något prinsessigt direkt..

• J D
    Danielaa skrev 2008-11-06 20:11:52 följande:
    Artist: Visst e den UNDERBAR? Känns verkligen som jag hittat RÄTT nu, TACK TACK TACK igen till Tx2 för "expert-tips"! Sweetsun: Träff...? Fattade oxå bara Las Vegas, va e de mera för nåt då? Bröllopsresa ja... Vi (läs jag...) har funderat en hel del, men just nu lutar de faktist åt nåt så klassiskt som Thailand! Ingen av oss har vart där men de e ju minst sagt lockande även om de e så "vanligt" resmål... Men vi får se, har haft MASSA idéer! Idag har jag hämtat våra nya förlovningsringar!! Min e suuuperfiiiin! Sååå nöjd, Mickes me SÅKLART, men hans e för stor... Så måste lämna in den på förminskning...Välkommna alla nya jag inte hälsat på!
    Åh, om ni ska åka till Thailand kan jag verkligen rekommendera Koh Chang och Koh Samet, inte alls så exploaterat som jag har hört att resten av Thailand kan vara. Billigt är det också om man bara bokar flyg och hotell separat. I mars-april var det iaf inget problem att få boende. Det här var iofs några månader efter tsunamin men det var ej ett drabbat område så jag tror inte att det var ngn större skillnad i resenärer just där.
  • SweetSun

danielaa; om du klickar in på sidan och sen i "gallery" så ser du nog

det är en rockabillyträff! Här i sverige tror folk bara att det finns raggare när vi pratar gamla bilar, men det finns en helt annan kultur som inte syns lika väl i sverige. men där gör den det

• Tx2

Sweetsun: När vi kommer på besök, får vi se fina bilen då? Och häftiga kläder?

• SweetSun

tyvärr står bilenn i ett annat garage, men ni kan få se bilder å klart jag klär upp mig när ni kommer

• Tx2

Åh, härligt! En hemmafru från 50-talet

Baver o artist: Betyder det att jag måste ha på mig min maskeradkostym när det är dags för min tur?

• SweetSun

hemma fru ja, det är väl det jag är just nu, får se till att ha moromors förkläde på mig också då

• Tizia

Motionssugna Göteborgsbrudar ??!!

Finns det någon mer som vill komma i form inför bröllopsdagen och vill dela med sig av lite bra träningstips eller kanske träffas för snabba slottsskogs-promenader?

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3