• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 3

Tiden går fort när man har roligt och snart är det 2009 och dags för oss att bli gifta!

Mars:
    7: Hummle
    Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009

Augusti:
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Göteborg, exakt plats och kyrka än så länge hemligt
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:05
    Och här är nya fika-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3123203.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-10 11:26
    Här är tränings-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3151080.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 20:13
    Majbrudarna leder än så länge

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Artist, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    Carolin1979
    skruttgumma

Juni:
    MD2009
    Stellajsj

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15 MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3
  • skruttgumma

c090606: Gifter ni er 6 juni? Isf kan jag tipsa om min fotograf som bor i Kungälv. Då är det ju 2 veckor efter vårt bröllop.

Tx2: Min mamma har ringt m2b´s mamma för att prata bidrag till bröllopet. Förstår hur du känner...
    Våra mammor vill gärna bidra med maten, men bara om de lagar den. Även om det skulle bli samma pris med cateringen så tycker de att det är såååå onödigt när man ju kan hjälpas åt..

Suck

• skille

Tx2: A sine foreldre ga hans bror 25000 som bidrag til hans bryllup. Og når vi fortalte at vi skulle ha bryllup neste år, sa de at vi fikk det samme. Min mamma lurte på om A sine foreldre hadde sagt noe om bidrag, og jeg fortalte at de kom til å gi oss 25000. Da sa mamma direkt at hun ville gi det samme. De vil heller gi penger enn å slippe å rydde og lage mat til den dagen. Mamma og A sin mamma er kjempe happy med hvordan vi skal ha bryllupet. Ja det er A og min sin dag, men jeg vil ikke at våre mammor skal slite seg ihjel den dagen , men kose seg og nyte:)
    Og jeg skal jo ikke være dø sliten den dagen A og jeg skal gjøre vårt første baby forsøk....

• SweetSun

här blir det inga större bidrag från våra föräldrar. Mamma ska betala fotografen, det är väl det enda. De ska få slita häcken av sig och hjälpa till på middagen ist skämt och sido, men jag tror de hellre hjälper till praktiskt än pengamässigt.

• Tx2

Många här har valt Peter Olsson på photoprint el Eva Quirbach.

C090606 skrev 2008-11-03 19:44:50 följande:
    Hej Göteborgsbrudar! Får man hoppa in i tråden och ställa en fråga... Har ni bokat fotograf? Någon som vet vilka bra och inte för dyra alternativ som finns i Göteborg/Kungälvsområdet?
  • Tx2

Det är bara det att jag tycker att det känns konstigt att få en summa pengar för att vi gifter oss, speciellt när jag vet att vi tjänar mer än vad våra föräldrar gör. Dem vill absolut inte styra planeringen. Jag hade hoppats på att få hjälp med tex städning o dukning, mer praktiska saker. Vilket dem säkert oxå kommer att göra.

Någon mer som vill följa med mig o titta på när Danielaa provar klänning på Remanns i em?

• SweetSun

ja pengabidrag är svårt att hantera, det tycker jag med!

• skille

Tx2: jeg er nok opptatt med å male soverommet....

• Tx2

skille: blir det tiffany-blått? Hur har det gått med sängen?

• J D
    SweetSun skrev 2008-11-04 11:07:49 följande:
    ja pengabidrag är svårt att hantera, det tycker jag med!
    Jag/vi med! Trots att vi har sagt att vi ska klara oss själva ville en familjemedlem verkligen bidra så vi låter henne. Pengarna fick gå antingen till bröllopsresa eller bröllop men i realitteten så är det blir det ju bara så att det avancerar vårt generella sparande som ska leda till allt möjligt eftersom vi ju kommer att ha råd med både bröllop och resa själva.
  • Tx2

Snällt att dem vill hjälpa till, men som sagt känns lite olustigt att sammanstråla våra föräldrar för att diskutera pengar för vårt bröllop.

Nu är alla sex tärningarna informerade och har fått info om vårt färgönskemål. En tärning åker till Malaysia så jag har lagt in en beställning på en grön sjal till min extra tärning då vi är en sjal kort från när vi hade dem gröna sjalarna i våras, men ev så kommer det sex nya sjalar istället.

Snart dax att kika på Danielaas prinsessklänningar.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 3