Inlägg från: fröken sjunfors |Visa alla inlägg
  • fröken sjunfors

    Brudar i Borås!

    Här kan vi diskutera, tipsa och allmänt prata bröllop i och runt Borås!

  • Svar på tråden Brudar i Borås!
  • fröken sjunfors

    När har ni planerat att ha era bröllop? Jag och min blivande blir gifta 23 maj 2009

  • fröken sjunfors

    Vi ska gifta oss i Kvinnestads kyrka, en liten kyrka ute i skogen Mina morföräldrar bor därute, och det är en av mina absoluta favoritställen.. Så vi gifter oss där, och åker ev häst och vagn till festen, som kommer att hållas utomhus hos mina morföräldrar (regn är uteslutet då, även fast vi ska ha tält!)

    Fotograf blir antagligen en utav min systers klasskompisar som går media/foto. Vår budget hålls tyvärr inte till en fotograf, men jag tror det kan bli kanon ändå Ev kanske man fotas innan man åker ut så det blir några fina bilder inomhus.

    Toastmasters, bestman o tärna är klara. Har köpt en "kvällsklänning" ifrån ebay, och tärnklänning. Fyllde år förra veckan o då fick vi bordsplaceringshållare, en gästbok och servetter med tryck En vän kan ev. fixa tyg, vi hyr nog möbler ifrån ett företag i borås.. Porslin får jag köpa utav en tjej för ett mkt bra pris! Mina morföräldrar vill stå för maten och mina föräldrar för alkohol istället för bröllopspresent (vi har jättesvårt för vad man ska "önska" sig), men vi lär nog bidra till det ändå, det är en hel del pengar..

    Frissa o make kanske en bekant till min mamma som är utbildad makeup-artist fixar.. Dock är klänning, m2b:s kläder, ring och lite sånt kvar.. och hundra grejer till

    Själv? hur går det för er?

  • fröken sjunfors

    hur funkar sutopia? är det billigare att fixa därifrån?

    ska faktiskt höra med syrran! men hon är ju fortfarande amatör, men å andra sidan är det ett tag kvar. Lär ju ha lärt sig en hel del tills dess! (hon går i tvåan nu.) Tycker det var lite konstigt om det var wiwi som skrev de inlägget som den andra sa.. Lite mysko att gå in o berömma sig själv så :/ om det nu stämmer..

    Jaa, jag är verkligen jättenöjd med vart vi ska vara!

    Ska börja med inbjudningskorten snart, tyvärr är jag inte sådär pysslig av mig, men skam den som ger sig! min andra syster ska hjälpa till också, så jag hoppas på att det blir bra!

  • fröken sjunfors

    Wow! Vilka underbara kort!! Var de svåra att göra? Ska nog kika in där och se om jag kan hitta nåt jag också Vilken snygg klänning det var också! Visst blir man ebay-beroende när man väl har börjat..

    Härligt! Det var ju inte alls dyrt! Blir lite avis.. Kanske blir en "riktig" fotograf iallafall, vi får se hur det blir framåt.

    Ska nog in o kika på sutopia också! Alltid värt att kika iallafall!

  • fröken sjunfors

    Elevenseven: wii! vart och när ska ni gifta er? jättenyfiken på brudar runt borås!

  • fröken sjunfors

    du måste säga så fort kostymen har kommit! ska nog börja måtta min blivande o gå in o kika!

  • fröken sjunfors

    allmän fråga i forumet? menar du överlag i bt? är lite trög..

    vi ska inte heller ha någon, däremot ska vi väl istället för att önska oss presenter så om någon vill ge oss något vill vi hellre ha pengar till bröllopsresa o så

  • fröken sjunfors

    det var mest allmänt

    Är nybliven Dalsjöfors-bo! Vi har precis flyttat till hus ifrån lägenheten vi hade på Tullen i Borås. Där jag förresten är uppväxt! Snacka om att klippa navelsträngen.. Men vi trivs jättebra!!

    Själv?

  • fröken sjunfors

    september: hur har det gått för er med alla uppdrag?

  • fröken sjunfors

    Har ni bestämt vilken fotograf det blir? =)

    Idag köpte vi kostym till min blivande, wiie! Känns så skönt att komma ett steg längre.. Har troligtvis hittat min ring också, får se om det blir att den inhandlas den här månaden också

  • fröken sjunfors

    september: har ni fått eran kostym från suitopia?

    Beställde ett par brudskor i förra veckan.. Fick sms att de har kommit idag, men jag är inte hemma.. Hoppas kunna hämta ut dem imorgon eller torsdag

  • fröken sjunfors

    byttorps konditori har jag hört dåligt om.. en tjej som fick en tårta som såg ut som en pirog typ :/ de skyllde den gången på att de inte hade rätt "verktyg" då, men hallå.. men å andra sidan var jag på ett bröllop o den var jättefin. men svårt att lita på dem när de är så..

  • fröken sjunfors

    Vi ska nog göra egen, eventuellt blir det att mot alla traditioner göra massa olika cheesecakes

  • fröken sjunfors

    jag är lite blyg... dessutom kan jag inte på några helger framåt.. :(

  • fröken sjunfors

    Alla hjärtan: Hur mycket fick du betala för den då? Har aldrig heller hört talas om LNB, hur kommer man i kontakt med dem?

  • fröken sjunfors

    Jag kan inte heller Lucia-helgen.. Helgjobb

    Är det någon som har varit i brudbutiken som heter Splendor? (Ligger typ vid bäckäng)

  • fröken sjunfors

    Nej så tråkigt! Ska nog dit och kika iallafall.. Hittade inget på B&B heller så, får testa iallafall =) Annars blir det nog en sväng till göteborg minsann =)

  • fröken sjunfors

    För mig var Splendor tyvärr ingen höjdare =( Börjar få smått panik nu! Det är ju långt kvar, men hittills har jag inte ens provat någon än.. Inget som har fallit mig i smaken.. Är det någon som vet om några brudklänningsbutiker i Göteborg? Eller runtomkring..

Svar på tråden Brudar i Borås!